Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Finns det liknande Voice-controll i 3.0
-
AuthorPosts
-
Såg en film om nya Iphonen där den nya voice-controllen var sjukt coolt!!
Nu undrar ja om det finns liknande eller kommer nåt till “vanliga 3g” luren..??
Känner på mig att det kommer att hackas av någon student som kommer på att det är inte bara 3Gs som ska kunna använda en sån funktion, och sen kommer den som en ipa-fil eller något på 30 MB på Cydia och sen har 3G-användare samma funktion.
Bara en gissning.
Time will tell. Dock så håller jag med mossarelli.
Den som lever får se,och om nån hacker i långtbortistan fixar det så vet man kanske inte riktigt hur det blir med svenska,ett språk som talas av ungefär 10 miljoner av jordens 4,5 miljarder människor.
Har provat olika system med voicecontrol,bland annat ett svenskt system som på grund av våra svenska dialekter inte blev tillräckligt bra för att vara praktiskt användbart.
Voicecontrol är mest en kul gimmick,så det är inget jag saknar iaf.För att inte tala om iPod Shuffle med röster som läser upp vilka låtar som spelas. Folk sa att den rösten var väldigt skånsk.
Dom inte bara sa det,ingen norr om göta kanal fattar väl helt vad prylen säger.
Som sagt,voicecontrol är kul att leka med,men har inte så stor praktisk nytta.
Förresten mossarelli så låter farsgubbens gamla tomtom numera som tyke mörbult (vikingabärsärk spelad av Markoolio i TV-serien hem till midgård).Fast å andra sidan så kommer väl voice-control att släppas även i de svenska 3Gs och i så fall vore det inte svårt för Apple att släppa på funktionen även för oss 3G-användare. Fast Apples logik är inte alltid lätt att förstå. Funktionen kanske redan ligger i OS 3.0?
Skulle inte tro det,men någon kanske fixar nåt i cydia.
Dialektproblemet blir dock svårare att lösa,i vårt avlånga land finns både samer,tornedalingar,gutar och skåningar,och för att verkligen fungera så måste detta system klara dessa dialekter,vilket inte är helt enkelt och det kräver dessutom en bättre processor än vad “gamla” iPhone 3G har.
Tyvärr kamrater,det kommer i vilket fall som helst bara att bli en kul grej utan direkt praktisk nytta,om det nu blir nåt!Om det kommer en så tycker jag att det inte behöver vara på svenska. Å andra sidan så har du en poäng med dialekterna steffe. Men som sagt engelska skulle ju räcka.
Jovisst,MEN,ska det vara cockney,texasdialekt eller australisk accent?
Jämför olika engelska,exempelvis John Wayne (USA),Paul Hogan (austr.,”crocodile dundee”),prins Charles (storbrittannien),Steve Irwin (austr.”krokodiljägaren” i TV),Samantha Fox (storbrittannien,cockney).
Blir visst lite som att jämföra Lena PH med Mark Levengood va?@steffe 35282 wrote:
Jovisst,MEN,ska det vara cockney,texasdialekt eller australisk accent?
Jämför olika engelska,exempelvis John Wayne (USA),Paul Hogan (austr.,”crocodile dundee”),prins Charles (storbrittannien),Steve Irwin (austr.”krokodiljägaren” i TV),Samantha Fox (storbrittannien,cockney).
Blir visst lite som att jämföra Lena PH med Mark Levengood va?Tydligen så funkar det ändå. Tror inte att svenska skulle innebära några problem heller.
jag kan ju säga att jag skulle vara överlycklig bara det gick att svara genom att säga något, spelar ingen roll om det är “svara” eller “answer” 😛 någon som håller med mig?
Jag menade inte att det inte kommer att funka alls,men fullt ut med bara röstkommandon kräver som sagt mer processorkraft och större AI-stöd än vad iPhone 3G har.
Att göra en enkel ljudaktiverad svarsfunktion är naturligtvis en annan sak.@steffe 35303 wrote:
Jag menade inte att det inte kommer att funka alls,men fullt ut med bara röstkommandon kräver som sagt mer processorkraft och större AI-stöd än vad iPhone 3G har.
Att göra en enkel ljudaktiverad svarsfunktion är naturligtvis en annan sak.Samt en enkel röstuppringningsfunktion som alla andra mobiler har d.v.s. där man själv spelar in “röstkoden” och sedan läser upp samma sak igen. Fast i det här fallet har Apple tänkt ett eller flera steg längre vilket är välkommet. Synd bara om det inte kommer till 3G. Man tycker ju inte att processorkraften är så våldsamt mycket sämre i 3G så det borde gå att implementera funktionen även om den inte flyter exakt lika smidigt som på 3Gs. Nåja, önska kan man ju alltid 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.