Firmware 2.0-diskussioner

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Firmware 2.0-diskussioner

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Member
    Post count: 236

Här kan vi prata om 2.0 uppdateringen!

Jag har uppgraderat min iphone nu till 2.0 och själva prosessen va lättare än förväntat! Jag tycker även att telefonen känns stabilare och snabbare! =)
    Jag tycker inte att safai buggar sig alls lika mycket längre när man lägger telefonen på sidan! Innan så stängdes sidan ner till och från så man kom till home screenen men än så länge har den hållt sig i skinnet. Jag tycker även att wifi nätet går mycket snabbare!!
    Vet inte ifall det är någon dum inbilldning jag har fått nu, men jag upplever att ljudet från iphonen har bättre kvallité när man spelar musiken utan lurar, jag tycker det brusar inte alls like mycket som det gjorde innan.

MEN som det stod på nyheterna på första sidan så finns det otroligt dåligt med apps….

Jag vet inte om jag har missat nåt, men va jag har sett så finns inte livsnödviktiga apps som tex: Ta bord ordlistan (Kb2) !!!!!
    Bara så ni är medvetna är så gott som alla apps som fanns tidigare helt borta. Men dom kommer komma tillbaka med tiden antar jag.

Jag är en ovan cydia användare så antingen finns BLS sub och comunity sources redan när man upgraderar telefonen till 2.0 eller så har dom inte kommer till cydia än, (funkar i alla fall att ladda ner apps utan problem)

Men däremot hittar jag inte något ställe att lägga in nya scources?! O.o
    Jag menar hur ska jag i så fall få tillbaka mitt tangentbord med åäö?
    eller man kanske måste leva att ha ett tangentbord utan åäö?
    isåfall är det bud att skippa 2.0 tills vidare………..

Någon som har nåt att tillägga eller kritisera / hjälpa skriv på!

Lajja
    Member
    Post count: 39

@ripperoo 7140 wrote:

Här kan vi prata om 2.0 uppdateringen!

Jag har uppgraderat min iphone nu till 2.0 och själva prosessen va lättare än förväntat! Jag tycker även att telefonen känns stabilare och snabbare! =)
    Jag tycker inte att safai buggar sig alls lika mycket längre när man lägger telefonen på sidan! Innan så stängdes sidan ner till och från så man kom till home screenen men än så länge har den hållt sig i skinnet. Jag tycker även att wifi nätet går mycket snabbare!!
    Vet inte ifall det är någon dum inbilldning jag har fått nu, men jag upplever att ljudet från iphonen har bättre kvallité när man spelar musiken utan lurar, jag tycker det brusar inte alls like mycket som det gjorde innan.

MEN som det stod på nyheterna på första sidan så finns det otroligt dåligt med apps….

Jag vet inte om jag har missat nåt, men va jag har sett så finns inte livsnödviktiga apps som tex: Ta bord ordlistan (Kb2) !!!!!
    Bara så ni är medvetna är så gott som alla apps som fanns tidigare helt borta. Men dom kommer komma tillbaka med tiden antar jag.

Jag är en ovan cydia användare så antingen finns BLS sub och comunity sources redan när man upgraderar telefonen till 2.0 eller så har dom inte kommer till cydia än, (funkar i alla fall att ladda ner apps utan problem)

Men däremot hittar jag inte något ställe att lägga in nya scources?! O.o
    Jag menar hur ska jag i så fall få tillbaka mitt tangentbord med åäö?
    eller man kanske måste leva att ha ett tangentbord utan åäö?
    isåfall är det bud att skippa 2.0 tills vidare………..

Någon som har nåt att tillägga eller kritisera / hjälpa skriv på!

finns inte svenskt tangentbord att välja som standard i 2.0?

Inställningar -> allmänt -> internationellt -> tangentbord

Jag har inte 2.0 än för det finns för lite apps att välja och krånglig upplåsning men jag har läst på apples hemsida att svenska och svenskt tangentbord finns på version 2.0 men det gäller kanske bara 3g telefonen.

ripperoo
    Member

Jo det finns svenskt tangentbord men fortfaranda inte åäö X.x

Lajja
    Member
    Post count: 39

@ripperoo 7143 wrote:

Jo det finns svenskt tangentbord men fortfaranda inte åäö X.x

wtf :S hur kan det vara svenskt utan åäö? :S x’D

Charlie1973
    Member
    Post count: 1

Tja,
    nån som vet hur jag lägger till Installer till firmware 2.0? Jag läste på nån engelsk sida att det är möjlight att ha både Cydia och Installer… Hur gör jag för att få Installer oxå? Jag jailbreakade min med Pnwage och det funkade hur bra som helst.

tacksam för snabbt svar.

charlie

ripperoo
    Member

Jag vet inte men jag ska försöka ta reda på =)

insomnia
    Member
    Post count: 23

@charlie1973 7165 wrote:

Tja,
    nån som vet hur jag lägger till Installer till firmware 2.0? Jag läste på nån engelsk sida att det är möjlight att ha både Cydia och Installer… Hur gör jag för att få Installer oxå? Jag jailbreakade min med Pnwage och det funkade hur bra som helst.

tacksam för snabbt svar.

charlie

Tja

Installer finns inte för tillfället till 2.0, Men den är på väg.
    iClarified – Apple News – Installer v4.0 Repository Structure

ripperoo
    Member

åhh va glad jag blir 🙂

BigLejf
    Member
    Post count: 17

Ni som uppgraderat till 2.0, vad tycker ni…ska man göra det nu eller vänta ett tag till? Trådskaparen säger att han inte tycker det hackar nåt men jag har även hört att man bör avvakta för tillfället. Rekommendationer?

ripperoo
    Member

Beror lite på va du gör med telefonen…

Är du beroende av alla apps du har så borde du vänta ett tag….

Men jag tycker tekniskt sett själva telefonen fungerar bättre med mindre lagg och sånt dära =)
    Jag hade ju velat vänta att uppgradera om jag ska vara ärlig
    , men nu kan jag inte det pga av andra skäl…

insomnia
    Member

Så kommer ju 2.1 snart, den uppdateringen kanske kommer att vara lite stabilare.

Lite info. Förbättrad GPS i uppdatering till Iphone 3G

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Firmware 2.0 är BETYDLIGT segare än tidigare versioner 🙁

Vi har tagit upp det här: Upplever du problem med iPhone 2.0? | iPhoneinfo.se

Jag hade väntat på firmware 2.1 🙂

plutonium
    Member
    Post count: 34

@insomnia 7419 wrote:

Så kommer ju 2.1 snart, den uppdateringen kanske kommer att vara lite stabilare.

Finns det något datum, eller är det bara snart?.

plutonium
    Member
    Post count: 34

@insomnia 7419 wrote:

Finns det något datum eller är det bara snart?

insomnia
    Member

Apple testar just nu beta versionen. Så vi får se när den är klar:)

Lite info. http://www.gearlive.com/news/article/q208-apple-beta-testing-iphone-21-firmware/

boon
    Member
    Post count: 5

sitter här och trodde att allt skulle funka med uppdateringen till 2.0.
    nu sitter jag med en fabriks inställd(tror jag) iphone som säger att mitt simkort inte stöds osv.
    Jag kan inte heller gå in och uppdatera eller nått, vad ska jag göra?
    försöka att fixa 1.1.4 eller vad som nu var den senaste versionen innan 2.0?

Edit: Nu har jag försökt allt jag kan hitta på nätet, det närmsta jag kommer är att jag återställer den och då vill den inte ta emot sim-kortet. Mao den återställer sig till det amerikanska orginal skiten. Men det händer inget när jag kör ziphone, annat än att den hamnar i recoverymode(tror jag). När jag sen försöker återställa med med nya ipsw filen jag skapat så säger den bara att error (6) har uppstått.
    Sista utvägen är väl att gå ner till iphonecafé på måndag (när dom öppnar efter semesterstängt såklart) och se vad dom kan göra.
    Annars kommer jag ladda upp en film där en iphone blir avrättad :/

känns hopplöst just nu…

BigLejf
    Member
    Post count: 17

Ok tack så mycket för era svar! Tror jag avvaktar ett tag till, ska ändå flytta snart så vi tar det efteråt! 🙂

Crusoe
    Member
    Post count: 8

När jag ska uppdatera till 2.0 så kommer det upp: “Ett fel inträffade vid säkerhetskopieringen av denna iPhone (-5000). Vill du fortsätta uppdatera iPhone utan säkerhetskopiering?
    Om du fortsätter utan säkerhetkopiering kommer allt innehåll på iPhone att förloras”. Hjälp, hur ska jag göra?

insomnia
    Member
    johnjohn88
    Member
    Post count: 24

undrar om man uppdaterar till 2.0, rensas det man har på iphonen eller finns de apps. och annat kvar? och fungerar de prog. man installerat på 1.1.4 på 2.0?

john

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@johnjohn88 7774 wrote:

undrar om man uppdaterar till 2.0, rensas det man har på iphonen eller finns de apps. och annat kvar? och fungerar de prog. man installerat på 1.1.4 på 2.0?

john

Allt ska vara kvar förutom dina program… 1.1.4 program fungerar inte under 2.0. Finns inte många program som fungerar under 2.0 just nu. Jag hade väntat 🙂

Firmware 2.0 är också rätt segt i jämförelse med 1.1.4.

insomnia
    Member

@iPhoneinfo.se 7777 wrote:

Allt ska vara kvar förutom dina program… 1.1.4 program fungerar inte under 2.0. Finns inte många program som fungerar under 2.0 just nu. Jag hade väntat 🙂

Firmware 2.0 är också rätt segt i jämförelse med 1.1.4.

Sant som du säger 2.0 kan vara seg ibland. Handen på hjärtat så tycker jag bara att sms funktionen kan bli seg ibland annars så är allt annat fantastico. Men notera bara ibland, tycker 2.0 är ganska bra. Men jag kan vara ärlig det är ganska störande ibland när sms funktionen segar som 17. 2.1 mjukvaran kanske fixar det mesta!

iphone77
    Member
    Post count: 213

Njae det är betydligt fler funktioner som segar i 2.0.. tryck på contacts till exempel, tar typ 2-3 sekunder innan man kan göra nåt.

insomnia
    Member

@iphone77 7873 wrote:

Njae det är betydligt fler funktioner som segar i 2.0.. tryck på contacts till exempel, tar typ 2-3 sekunder innan man kan göra nåt.

humm vad konstigt jag, upplever contacts som i 1.1.4.. Men det kanske är så att den buggen inte har drabbat mig än?:)

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.