För er som har problem med Wi-Fi

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone För er som har problem med Wi-Fi

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1973

Då det är många som har problem med Wi-Fin i sin upplåsta iPhone så gör jag en tråd dedikerat till det.

Den största anledningen till att Wi-Fi inte fungerar är p.g.a att ZiPhone strular till det vid upplåsning, därför råder vi er att använda iLiberty+ istället för ZiPhone.

Jag har självt använt ZiPhone utan problem, men detta problem verkar bara förekomma för vissa.

_hippo_
    Member
    Post count: 5

hej jag har ett problem med mitt iphone som jag inte kan laga. När jag försöker att ansluta med mitt WI FI till ett nätverk då kommer ett fönster som det står ” det går inte att ansluta till nätverket” Kan ni hjälpa mig?:(:(

Johanla
    Member
    Post count: 1

Hej. Låste upp min iphone med liberty+ men kryssade inte i payload fix wifi etc. måste man göra det. Eller måste man gör någon annan inställning innan man ansluter för första gången? Ansluter till vårt trådlösa, skriver in kod och det verkar fungera. Men sen när jag ska gå in på you tube, weather och allt annat med wifi går det inte. Det står att det “failed”. Vad kan felet vara?/ Johan

filleman
    Member
    Post count: 30

Hej, jag har ett problem med wi-fi. Jag installerade med Ziphone och jag får full styrka från mitt nätvärk. Men när jag ska öppna safari står det: Safari kan inte öppna sidan eftersom det inte kan hitta servern. Dessutom har jag inga siffror vid router, DNS, Sökdomäner och klient-id. Är det Ziphone det är fel på eller är det min router eller vad ska jag göra?

/fille

haren
    Member
    Post count: 200

@filleman 1921 wrote:

Hej, jag har ett problem med wi-fi. Jag installerade med Ziphone och jag får full styrka från mitt nätvärk. Men när jag ska öppna safari står det: Safari kan inte öppna sidan eftersom det inte kan hitta servern. Dessutom har jag inga siffror vid router, DNS, Sökdomäner och klient-id. Är det Ziphone det är fel på eller är det min router eller vad ska jag göra?

/fille

Du kan inte vara ansluten och få full styrka om du inte har har blivit tilldelad en ipadress i nätverket. Är nog isåfall bara en bugg att det står att du blivit ansluten.

// h

_hippo_
    Member

Hej. Har ett problem med mitt WIFI när jag försöker att ansluta med wifi till mitt trödlösa nätverket då kommer ett fönster såm de står “det går inte att ansluta till nätverket” jag har försökt med andra trödlösa nätverk men de går inte de blir samma sak.Nån som skulle kunna hjälpa mig snälla:confused::confused::confused:

haren
    Member

@_hippo_ 2000 wrote:

Hej. Har ett problem med mitt WIFI när jag försöker att ansluta med wifi till mitt trödlösa nätverket då kommer ett fönster såm de står “det går inte att ansluta till nätverket” jag har försökt med andra trödlösa nätverk men de går inte de blir samma sak.Nån som skulle kunna hjälpa mig snälla:confused::confused::confused:

Ladda ner iliberty
    http://ipluspwns.com/downloads/iliberty_pc/iLibertySetup_1.2.1.78.exe

Klicka sen i på “advanced” fliken “Fix for no signal, no wifi” och klicka på “go for it”

//h

filleman
    Member

@haren 1976 wrote:

Du kan inte vara ansluten och få full styrka om du inte har har blivit tilldelad en ipadress i nätverket. Är nog isåfall bara en bugg att det står att du blivit ansluten.

// h

jo jag har en ipaddress och en delnätsmask men de andra fälten är inte inskrivna, hjälp mig

_hippo_
    Member

Måste jag återställa den innan jag fixar WIFI

haren
    Member

@_hippo_ 2051 wrote:

Måste jag återställa den innan jag fixar WIFI ??

Nej, det ska nog gå bra ändå!

Och dubbelposta inte!

// h

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973
    _hippo_;2000 wrote:

Det är många som har problem med Wi-Fi när dom har låst upp med ZiPhone.

Kör en runda med iLiberty+ och kolla om det hjälper 🙂

Annars så kanske det är din router som spökar, har du provat att koppla upp dig mot andra Wi-Fi nätverk?

Men som sagt, kör iLiberty+ istället för ZiPhone.

_hippo_
    Member

@iPhoneinfo.se 2094 wrote:

Det är många som har problem med Wi-Fi när dom har låst upp med ZiPhone.

Kör en runda med iLiberty+ och kolla om det hjälper 🙂

Annars så kanske det är din router som spökar, har du provat att koppla upp dig mot andra Wi-Fi nätverk?

Men som sagt, kör iLiberty+ istället för ZiPhone.

jo jag har provat med andra nätverk de blir bara samma sak:)

_hippo_
    Member

men vad menar du med att routern spökar?? och hur kan jag fixa den ?

filleman
    Member

Någon som kan svara på min fråga?

filleman
    Member

Hej jag har provat wifi i skolan och det funkade. Så hur ska jag ställa in min router för att få det att funka?

Fick det att funka för ganska länge sedan nu faktiskt. jag var bara tvungen att updatera FW på min router. Hoppas detta kan hjälpa framtida problem hos andra användare

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.