Fördelar med att jailbreaka?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Fördelar med att jailbreaka?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Tjoohoo!
    Jag är ny på det här med iPhone.
    Som rubriken lyder, Vad är det för fördelar att jailbreaka sin lur? Nackdelar?
    Har Spotify i luren och fått för mej att man kan köra det i bakgrunden när man jailbreakat?

MVH

BruketFans
    Member
    Post count: 46

Yes… Backgrounder fungerar perfekt tillsammans med Spotify.

Angående Jailbreak:
    Varför inte testa “Sök Knappen” i detta forum alt. Google is your friend 😉

snook
    Member
    Post count: 2190

iPhone 3GS uppdaterad till 3.1 iTunes går i dagsläget inte att jailbreaka.

Värt att veta.

Kurtson
    Member
    Post count: 569

Fördelar: Du kan köra in massa roliga apps som inte finns annars. T.ex att göra så att Skype och andra prog som vara fungerar via wlan nu också går att köra över 3G mm

rbnbjk
    Member
    Post count: 5

Ok.jo jag har ju givetvis 3.1 uppdaterade innan ja började forska i detta ämne. Men det borde väl funka till 3.1 inom en snar framtid.
    Backrounder är ju helt klart en fördel. Sen kanske man hitta nå fler intressanta apps.

Men nackdelar då? Finns det egentligen några?
    Nå som lyckats ha sönder luren när den jailbreakat?

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@rbnbjk 42641 wrote:

Ok.jo jag har ju givetvis 3.1 uppdaterade innan ja började forska i detta ämne. Men det borde väl funka till 3.1 inom en snar framtid.
    Backrounder är ju helt klart en fördel. Sen kanske man hitta nå fler intressanta apps.

Men nackdelar då? Finns det egentligen några?

Kör man winterboard eller backgrounder så blir den segare och drar mer batteri..

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@rbnbjk 42641 wrote:

Beror på hur du definerar ha sönder? 😮 Mig veterligen finns det ingen som verkligen har lyckats bricka sin 3G pga jb. Vissa säger sig ha gjort det men jag tror det mer handlar om skit bakom spakarna och att man inte fattar hur man tar sig ur en del låsningar via DFU m.m.

Jailbreaka på du bara

Miche
    Participant
    Post count: 358

@rbnbjk 42641 wrote:

Jag vill påstå att det går inte att ha sönder luren när man jailbrejkar, du kan dra ur sladden mitt i jailbrejkandet och fortfarande återställa luren. Så det är i princip omöjligt att ha sönder den när man försöker jailbrejka den. Utan det handlar bara om att veta hur man tacklar situationen. Och det är inte alls svårt att återställa en iphone om man misslyckas. 🙂

Jag ser bara fördelar med jailbrejk. Har aldrig använt någon av mina iphones orginal faktiskt, eftersom jag inte ser en bra anledning till att inte jailbrejka 🙂

bozz
    Member
    Post count: 1199

@miche 42696 wrote:

Jag vill påstå att det går inte att ha sönder luren när man jailbrejkar, du kan dra ur sladden mitt i jailbrejkandet och fortfarande återställa luren. Så det är i princip omöjligt att ha sönder den när man försöker jailbrejka den. Utan det handlar bara om att veta hur man tacklar situationen. Och det är inte alls svårt att återställa en iphone om man misslyckas. 🙂

Jag ser bara fördelar med jailbrejk. Har aldrig använt någon av mina iphones orginal faktiskt, eftersom jag inte ser en bra anledning till att inte jailbrejka 🙂

Sen kan du ju få iFile om du jailbreakar också!

Miche
    Participant
    Post count: 358

@bozz 42700 wrote:

Sen kan du ju få iFile om du jailbreakar också!

“Nej”, det programmet existerar ju tydligen inte :rolleyes: :confused:

😉

bozz
    Member
    Post count: 1199

@miche 42703 wrote:

“Nej”, det programmet existerar ju tydligen inte :rolleyes: :confused:

😉

:laugh:

jasifil
    Member
    Post count: 300

En nackdel skulle möjligen vara att det är ett jäkla pill med att jailbreaka på nytt efter uppdateringar. Det kan ju vara en hel del fippel innan man fått luren dit man vill med t.ex. egen sms-signal samt de apps man laddat ner genom Cydia.

Utan jb är det en fröjd att återställa och uppdatera. Man behöver ju inte göra ett skit.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.