Förslag till förbättring av forumet.

Front page Forums Övriga ämnen Förslag till förbättring av forumet.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2331

Tycker att det är alldeles för många trådar som handlar samma sak och det visar sig vara omöjligt att få nya medlemmar att använda sig av dem existerande trådarna. Jag tycker att det ska finnas trådar skapade av moderatorer eller aktiva medlemmar som kan uppdatera första inlägget med det senaste metoden och lösningar. Då kan man referera enkla frågorna till första inlägget istället för att be folk läsa genom jätte långa trådar. Nya trådar kan man flytta till den stora tråden, lämna ett länk till den stora tråden och sen låsa dem.

Mitt andra förslag är att ha flera moderatorer. Just nu är Snook ensam moderator och han gör ett utmärkt jobb men med det ökade medlems antalet och alla de nya trådarna som skapas så kan det bli ganska överväldigande för en ensam moderator.

Mina kandidater till nya moderatorer skulle vara Freebo och Muffins. De är de mest kunniga och hjälpsamma på detta forum. De är dessutom de mest aktiva, det kan man se på antalet inlägg de ha gjort på den tiden de har varit medlemmar.

Har ni också några förslag så dela gärna med er.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Här kommer ett förslag, om de bakom detta forum även kan koda.
    Det är att när man skapar en ny användare och så klickar användaren in sig på en tråd.
    När den gjort det ska den nya användaren bli informerad om att den inte kan posta inlägg eller skapa trådar innan medlemmen i fråga har läst reglerna etc.

Alltså:
    1. Registrerar sig som medlem
    2. Surfar in på sin första tråd i forumet
    3. Bemöts av ett informativt meddelande som säger att man inte får posta/skapa trådar förens man läst exempelvis reglerna etc. Här ska även en länk till Reglerna framgå i detta informativa textstycke.
    4. När medlemmen läst reglerna så får den posta/skapa trådar.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Jag är frivillig att göra en FAQ-tråd, vilken vi kan uppdatera efter hand.

I still med:
    Hur jailbreakar man?
    Länk till iClarified/nån guide i forumet

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Pony, tack för förslaget och för förtroendet! Det viktiga är att Snook får hjälp med att stänga dublettrådar med en hänvisning till rätt tråd innan de växer till 3+ inlägg precis som denna nyss gjorde

Bra idé Bozz, jag hjälper gärna till och precis som förslaget ovan skall vi alltid hänvisa till din FAQ tråd istället för att dubblera våra svar. Jag sitter ofta på min iPhone och skriver och då kan det ibland vara lätttare att skriva ett svar än att söka rätt på korrekt tråd att hänvisa till så med en tråd att lägga på minne lär vi täcka åtminstonde 75% av ala nya trådar som skapas kring tethered, unlock, JB och afc2add….

bozz
    Member

Gott. Ska vi vänta på Snookens godkännande eller ska vi dra igång?
    Vilken del ska FAQ-tråden ligga?
    Hur kan vi samla alla frågor ? Gwave! 🙂 är väl perfa för detta? Så kan man ju gå in och lägga till frågor+skriva svar, för att sedan skapa tråden i ett smäck.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@bozz 51578 wrote:

Gott. Ska vi vänta på Snookens godkännande eller ska vi dra igång?
    Vilken del ska FAQ-tråden ligga?
    Hur kan vi samla alla frågor ? Gwave! 🙂 är väl perfa för detta? Så kan man ju gå in och lägga till frågor+skriva svar, för att sedan skapa tråden i ett smäck.

Vad gäller FAQn så är det väl bara att tuta och köra, jag är säker på att snook uppskattar ett sådant initiativ. Den bör väl ligga under Allt Om iPhone och även om Gwave är en kalasidé så tror jag inte det funkar att länka ut användare från forumet. Kanske kan vi använda gwave för att underhålla den?

Jag ska fundera lite på FAQ topics senare idag

bozz
    Member

@freebo 51615 wrote:

Vad gäller FAQn så är det väl bara att tuta och köra, jag är säker på att snook uppskattar ett sådant initiativ. Den bör väl ligga under Allt Om iPhone och även om Gwave är en kalasidé så tror jag inte det funkar att länka ut användare från forumet. Kanske kan vi använda gwave för att underhålla den?

Jag ska fundera lite på FAQ topics senare idag

Det var så jag menade, att vi skulle använda gwave för att samla ihop frågor till FAQn, sen gör jag en tråd och fyller på.
    Edit: eller vänta. Det är ju lättare att lägga upp en tråd och sen bara fylla på. Kan ju använda forumets PM

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.