Fråga gällande Apps!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Fråga gällande Apps!

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Member
    Post count: 35

Hej,

Just nu har jag ganska mycket betalda apps i min iphone, men de är inte köpte genom mitt nyvarande apple id. Kan jag ändå lägga in dem där, eller finns det något sätt att spara dessa apps, omjag tex bestämmer mig för att återställa telefonen?

Tacksam för svar

muffins
    Member
    Post count: 1906

Ja om du söker runt i forumet så finns det i ett par trådar vart det sparas..

C:document and settingsanvändarenMina dokumentMin MusikiTunes <– kika däri.

David_90
    Member

@muffins 49508 wrote:

Ja om du söker runt i forumet så finns det i ett par trådar vart det sparas..

C:document and settingsanvändarenMina dokumentMin MusikiTunes <– kika däri.

Hej,

Tack, orkade inte leta igenom tråden. Så det räcker alltså att jag sparar hela itunes mappen? Tycker det är bra att man kan spara dem utan via itunes.

Men vad hindrar någon från att dela med sig av sina apps, eller är ens det möjligt?

DanneWalle
    Member
    Post count: 204

@david_90 49512 wrote:

Hej,

Tack, orkade inte leta igenom tråden. Så det räcker alltså att jag sparar hela itunes mappen? Tycker det är bra att man kan spara dem utan via itunes.

Men vad hindrar någon från att dela med sig av sina apps, eller är ens det möjligt?

Nja, du behöver bara spara alla .ipa filer (apps’en)

Det som hindrar är upphovsrättslagen.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@dannewalle 49526 wrote:

ja, och DRM som sätter en och annan käpp i hjulet…

David_90
    Member

@dannewalle 49526 wrote:

Nja, du behöver bara spara alla .ipa filer (apps’en)

Hej, förlåt om jag ställer samma fråga igen : Så om jag formeterar om min dator, och återställer min iphone, så kommer jag ändå att kunna få tillbaka alla mina apps + filmer + musik, så länge jag har sparat ala mappar?

Vill gärna vara säker, eftersom annars är det ingen idé att lägga ner så mycket pengar.

Tack

Freebo
    Member

Ja det beror ju på var du valt att spara din musik och dina filmer. Nu är det nog dags att ta och lära sig iTunes genom trial & error 🙂

Titta i menyerna, titta i foldrarna på disken så lär du mig se var saker och ting ligger lagrade

Kurtson
    Member
    Post count: 569

@david_90 49528 wrote:

Hej, förlåt om jag ställer samma fråga igen : Så om jag formeterar om min dator, och återställer min iphone, så kommer jag ändå att kunna få tillbaka alla mina apps + filmer + musik, så länge jag har sparat ala mappar?

Vill gärna vara säker, eftersom annars är det ingen idé att lägga ner så mycket pengar.

Tack

Det du köpt via itunes kan du kostnadsfritt ladda ner igen, med rätt konto.
    Varför har du bytt konto där?

David_90
    Member

@kurtson 49532 wrote:

Det du köpt via itunes kan du kostnadsfritt ladda ner igen, med rätt konto.
    Varför har du bytt konto där?

En person erbjöd ett konto med $300, där jag köpte för ungefär allt, sedan efter det så kunde jag inte logga in på kontot längre, men jag har kvar alla apps/filmer/musik, så det är därför som jag inte är redo att förlora allt över en omstart.

Freebo, jo jag vet var alla filmer/apps/musik ligger, men jag undrar om det räcker med att jag sparar allt på cd, och om jag verkligen kommer kunna ladda ner allt igen?

Tack

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@david_90 49535 wrote:

En person erbjöd ett konto med $300, där jag köpte för ungefär allt, sedan efter det så kunde jag inte logga in på kontot längre, men jag har kvar alla apps/filmer/musik, så det är därför som jag inte är redo att förlora allt över en omstart.

Så min fråga kvarstår.

Tack

Det var ingen bra deal. Dina apps är kopplade till det kontot, om du vill synca in dem igen så måste du auktorisera din dator till det kontot och din iphone måste också vara kopplad till det kontot. Annars måste du cracka dina egna apps och det är dumt.

Edit: Låt mig se om jag fattat rätt nu. Har du tömt nån annans itunes konto på 300$??

David_90
    Member

@ponyboy 49537 wrote:

Det var ingen bra deal. Dina apps är kopplade till det kontot, om du vill synca in dem igen så måste du auktorisera din dator till det kontot och din iphone måste också vara kopplad till det kontot. Annars måste du cracka dina egna apps och det är dumt.

Edit: Låt mig se om jag fattat rätt nu. Har du tömt nån annans itunes konto på 300$??

Nej inte någon annans. Kontot var skapat av han via en *host* Generator *host* . Så som du beskriver det så kan jag inte använda appsen igen utan att tillgång till kontot?

Freebo
    Member

jösses, sorry men du är verkligen ett geni

BruketFans
    Member
    Post count: 46

Ha Ha, vilket folk det finns.. Helt otroligt!! :eek::eek:

bozz
    Member
    Post count: 1199

@david_90 49538 wrote:

Nej inte någon annans. Kontot var skapat av han via en *host* Generator *host* . Så som du beskriver det så kan jag inte använda appsen igen utan att tillgång till kontot?

Haha, nej

David_90
    Member

Wwahh. Alla verkar tycka detta var roligt. Vad är det som är roligt med att jag slapp betala något för $300 apps/filmer? Det är ju inte så att jag startar om min telefon varje månad eller så,så det är inte riktigt något som jag behöver oroa mig över.

Ibland så undrar man vart ni får humorn ifrån:P

Revox
    Member
    Post count: 29

@david_90 49636 wrote:

Wwahh. Alla verkar tycka detta var roligt. Vad är det som är roligt med att jag slapp betala något för $300 apps/filmer? Det är ju inte så att jag startar om min telefon varje månad eller så,så det är inte riktigt något som jag behöver oroa mig över.

Ibland så undrar man vart ni får humorn ifrån:P

Från någon som dig kanske?

Kurtson
    Member
    Post count: 569

Seriöst, tror du att pengarna på det kontot är påhittade? Att man med en generator kan skapa konton på iTunes med pengar på?
    Det är ju någon stackare som fått sitt kort blåst på 300$
    Lagom kul.
    Träffade en som fått sitt kort tömt den 22:a, någon i Sidney hade handlat sprit för alla pengarna på kortet… tanten var inte alls glad då hon med sin pension nu blev utan julmat… banken skulle fixa tillbaka pengarna EFTER nyår…

Undrar om de också använt en generator för att fixa ett konto….

Seriöst så ser jag hellre att du jailbreakar och tankar ner ipa filer från diverse siter än tror på att apple har konton med pengar på som går att få tag på…

muffins
    Member
    Post count: 1906

@david_90 49535 wrote:

Freebo, jo jag vet var alla filmer/apps/musik ligger, men jag undrar om det räcker med att jag sparar allt på cd, och om jag verkligen kommer kunna ladda ner allt igen?

Tack

Att du inte kan logga in nå mer är för att det visa/master/amex/etc-kortet inte hade täckning för all köp och därmed spärrade de det konto.
    Med stor sannolikhet har något reggat ett kapat kort på det kontot.
    Sen har det använts för inköp av produkter, som här i form av apps.
    Något som går under betäckningen, bedrägeri.

@david_90 49538 wrote:

En generator kan aldrig göra något sådant så man får en viss summa på kontot i applestore.
    Verkar som om någon här har tappat greppet om verkligheten.

hydro_man22
    Member
    Post count: 4

Kortbedrägeri, jävla 90-talist.

snook
    Member
    Post count: 2190

Låser tråden för att bedrägeri och häleri är olagligt.

*Tråd låst*

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • The topic ‘Fråga gällande Apps!’ is closed to new replies.