Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Frågor ang Jailbreak 3.1.3
-
AuthorPosts
-
Hej,
Nu vet jag att detta topic säkert har disskuterats flitigt i detta forum vid tidigare tillfällen. Mne jag har faktist suttit och sökt i forumet sen kl 22.00 och nu är klockan 01.43!!
Jag har en iphone 3gs 16 gb.
firmwire. 05.12.01
version 3.1.3
serienr xxx24xxxxxx.mobilen är tydligen olåst, men man kan ej använda tele2.
1. om jag förstått det rätt måste man jailbreaka telefonen först för att sen kunna låsa upp den?
2. kan man jailbreaka min telefn?
3. visst stämmer det att man nu har kommit fram till en lösning så att man kan låsa upp min telefon?
4. jailbreaka gör man via ettprogram som man laddar ner och via itunes?
5. finns det någon svensk manual till hur man går tillväga?
@jeje88 70253 wrote:
Hej,
Nu vet jag att detta topic säkert har disskuterats flitigt i detta forum vid tidigare tillfällen. Mne jag har faktist suttit och sökt i forumet sen kl 22.00 och nu är klockan 01.43!!
Jag har en iphone 3gs 16 gb.
firmwire. 05.12.01
version 3.1.3
serienr xxx24xxxxxx.mobilen är tydligen olåst, men man kan ej använda tele2.
1. om jag förstått det rätt måste man jailbreaka telefonen först för att sen kunna låsa upp den?
2. kan man jailbreaka min telefn?
3. visst stämmer det att man nu har kommit fram till en lösning så att man kan låsa upp min telefon?
4. jailbreaka gör man via ettprogram som man laddar ner och via itunes?
5. finns det någon svensk manual till hur man går tillväga?
1. Ja. Du måste jailbreaka den innan du låser upp den. Är den redan upplåst dock så förstår jag inte varför det inte fungerar med geten…
2. Ja, man kan jailbreaka din telefon… (iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone Using Spirit (Mac) [3.1.2, 3.1.3]) Spirit med Windows.
3. Ja.
4. Läs nr 2, där är guid så du får din telefon Jailbreakad.
5. Läs svar på fråga 4.
Allt bör lösa sig där :);)
Hej igen!
Nu är telefonen jailbreakad och jag har via symbian laddat ner sourcen som gör så att jag ska kunna använda alla typer av kort på telefonen (666 Snow någontning med en 0:a)
Men när jag stoppar in mitt Tele2 kort så går det fortfarande inte.
Fel på min iphone eller fel på mig?
Testa att slå av 3G. Det är inte dig eller telefonen det är fel på – det är Tele2 som suger baggtestikel.
Är telefonen olåst från fabrik så riskerar du en del problem genom att ÄVEN installera Ultrasn0w. Ge mig ditt modellnummer så ska jag kolla upp om den verkligen är olåst
Jag har PMat dig mitt tel nr, men tel nret är ej kopplat till mobilen på något sätt.
Mobilen köptes från Tyskland och jag har satt in ett telenor kort och ett tre kort, båda funkar men inte mitt tele2 kort.
vägrar byta operatör!!
Modelnumret/model på mobilen, inte ditt mobilnummer =)
hehe, vart lite fel där =)
Jag sitetr på jobbet och får återkomma med det.
MC131B är en iPhone såld av 02 (antingen Irland eller UK). Din telefon kan vara upplåst av dem för att fungera med andra operatörer.
Mitt råd är att avinstallera Ultrasn0w och testa med SIM-kort från Telia/TRE/Telenor. Fungerar dessa så är telefonen lagligt fabriksupplåst, fungerar de inte så är telefonen låst till O2.
Fungerar Telia/TRE/Telenor men inte Tele2 på så är jag inte förvånad – Tele2 i kombination med iPhone är ett problem och det var därför Apple inte tillät dem att sälja iPhones.
Notera, om du återställer den i iTunes som kommer du automatiskt att få firmware 4.0 som just nu inte går att jailbreaka på en så pass ny 3GS. För att gå till 4.0 och behålla ditt nuvarande jailbreak måste du använda antingen PwnageTool (OS X) eller Sn0wbreeze (Windows)
Hej igen,
Mobilen funkar med tre telia o telenor.
Så med andra ord har jag en för mig värdelös iphone som jag inte kan anväda med tele2?
Finns det absolut ingenting man kan göra?
prova sätt på flight mode. om det inte funkar gå till operatör på mobilen och sök och välj en om det inte funkar så tyvärr, sälj den på blocket eller nåt
Tja… Jag har äntligen fått min iphonr att fungera Det var varken fel på mitt jailbreak eller min unlock,. Men det finns tydligen ett nytt sätt där man går in i mobilen via datorn o trixar. Lämnade in den till en snubbe för 500kr. Men nu sitter jag med tele2 kort i den o svarar på detta inlägg 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.