Frågor om backup

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Frågor om backup

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Hej

Jag har försökt läsa mig till svaret men inte hittat nått riktigt som jag fattat 100%

Är en ny iPhone användare och har köpt några appar.

Nu undrar jag vad som händer om min dator skulle behöva
    installeras om pga hårddiskbyte tex.
    Eller om jag måste återställa telefonen totalt alt den går sönder och jag får ut en ny.

Måste jag i ovanstående fall köpa mina appar en gång till? Blir ju rätt kostsamt i så fall.

Går det på något vis att ta en backup på det köpta apparna och lägga dom på tex ett USB minne eller CD?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

De appar du köpt kan du ladda ned gratis så många gånger du vill, naturligtvis förutsatt att du är inloggad i AppStore med kontot du använde vid första inköpet.

Apparna ligger på din disk i form av IPA-filer, egentligen är det omdöpta ZIP-filer och om du högerklickar på en av dem i iTunes programbibliotek så ser du att du kan öppna den katalog på datorn där de är placerade. Du kan alltså backa upp dem manuellt, kopiera dem till en annan dator men återigen – de är knutna med DRM-kod till just ditt AppStore konto

Johan H
    Member
    Post count: 11

OK, men då är alltså inköpta appar jag har helt säkra så länge jag loggar in med det konto jag reggat hos iTunes oavsett om jag har en ny dator eller så. Då behöver jag inte ta någon egen backup med andra ord.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@johan H 57360 wrote:

OK, men då är alltså inköpta appar jag har helt säkra så länge jag loggar in med det konto jag reggat hos iTunes oavsett om jag har en ny dator eller så. Då behöver jag inte ta någon egen backup med andra ord.

Precis

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.