Frågor om borttagning av JB på iPhone 4! Helt ren?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Frågor om borttagning av JB på iPhone 4! Helt ren?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hejsan!

Jailbreakade min iP4 (iOs4.1) med greenpoison igår men upptäckte ganska snart att jag ska använda mig av JB senare helt enkelt.
    Tog då bort JBet via en återställning som krånglade litegrann men löste sig med byte av dator och ominstallation av iTunes.

Nu till mina frågor.

1. När jag fick ett sms visades det på lockscreen, det gjorde det inte förut. Är det Notifier från cydia som fortfarande ligger och tuggar? Eller ska det vara så att det står avsändare och lite av texten på lockscreen vid ett nytt sms?

2. Är min iPhone precis som ny efter en återställning i iTunes?
    Jag har inte förstört något genom JBet?
    Finns det filer kvar efter jailbreaket som ligger kvar på iPhonen efter en återställning?

Tack för svar!

Tompasod
    Member
    Post count: 175
    morbideglidaren wrote:
    Hejsan!

Jailbreakade min iP4 (iOs4.1) med greenpoison igår men upptäckte ganska snart att jag ska använda mig av JB senare helt enkelt.
    Tog då bort JBet via en återställning som krånglade litegrann men löste sig med byte av dator och ominstallation av iTunes.

Nu till mina frågor.

1. När jag fick ett sms visades det på lockscreen, det gjorde det inte förut. Är det Notifier från cydia som fortfarande ligger och tuggar? Eller ska det vara så att det står avsändare och lite av texten på lockscreen vid ett nytt sms?

2. Är min iPhone precis som ny efter en återställning i iTunes?
    Jag har inte förstört något genom JBet?
    Finns det filer kvar efter jailbreaket som ligger kvar på iPhonen efter en återställning?

Tack för svar!

På A svara vi Ja och det går att konfigurera bort om man inte vill ha det.

På B svarar vi återställning utan att läsa tillbaka backup är som en helt ny.

morbideglidaren
    Member

@tompasod 81613 wrote:

På A svara vi Ja och det går att konfigurera bort om man inte vill ha det.

På B svarar vi återställning utan att läsa tillbaka backup är som en helt ny.

A: Hur tar man bort det? Det ska vara så orginal?

B: utan att läsa backup? Förklara gärna. Du menar att INGA Jb filer ligger kvar sen?

Tack på förhand

Tobbe_L
    Member
    Post count: 64

@morbideglidaren 81614 wrote:

A: Hur tar man bort det? Det ska vara så orginal?

B: utan att läsa backup? Förklara gärna. Du menar att INGA Jb filer ligger kvar sen?

Tack på förhand

1. För att ta bort förhandsvisning på SMS går du in på Inställningar—> Meddelanden—> Klicka bort “Visa förhandsvisning” KLART…. då står det bara namnet på den person som skickat dej ett SMS, inget SMSinnehåll visas då på låsskärmen.

2. Om du återställer din iPhone utan att läsa in din backup (som iTunes frågar dig om) så blir den som “ny” dvs, inga JB filer kommer att ligga kvar.

Hoppas det var till hjälp!

morbideglidaren
    Member

@tobbe_l 81617 wrote:

1. För att ta bort förhandsvisning på SMS går du in på Inställningar—> Meddelanden—> Klicka bort “Visa förhandsvisning” KLART…. då står det bara namnet på den person som skickat dej ett SMS, inget SMSinnehåll visas då på låsskärmen.

2. Om du återställer din iPhone utan att läsa in din backup (som iTunes frågar dig om) så blir den som “ny” dvs, inga JB filer kommer att ligga kvar.

Hoppas det var till hjälp!

Okej, tack för svaren.

Hur gör jag för att inte läsa in backup när jag återställer då?

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@morbideglidaren 81618 wrote:

Okej, tack för svaren.

Du klickar på “Ställ in som ny iphone” efter att återställningen är klar.

Tobbe_L
    Member

@morbideglidaren 81618 wrote:

Okej, tack för svaren.

Istället för att välja “återställ med backup från…” så väljer du “Ny enhet” tror jag det står

morbideglidaren
    Member

@tobbe_l 81620 wrote:

Istället för att välja “återställ med backup från…” så väljer du “Ny enhet” tror jag det står

Okej, kalas! Kan man återställa hur många gånger som helst utan att man sabbar hård/mjukvaran på något sätt?:o

Tobbe_L
    Member

@morbideglidaren 81621 wrote:

Okej, kalas! Kan man återställa hur många gånger som helst utan att man sabbar hård/mjukvaran på något sätt?:o

Ja, hårdvaran lär ju inte ta skada så länge du ej knäcker USB-sladdens kontakt i iPhonen:cool: Mjukvaran tar heller ej ngn skada

WreckSigge
    Member
    Post count: 39

Halloj! Som följdfråga på det:

Om man gör en fabriksåterställning, alltså att man väljer att göra den som en “ny enhet” när man återställer. Är det bara att synca den mot itunes igen sen för att få tillbaka de appar och inställningar som man hade vid senaste syncningen?

E-Minor
    Member
    Post count: 87

Nej, då måste du återställa från en backup.

Tobbe_L
    Member

@e-minor 81649 wrote:

Nej, då måste du återställa från en backup.

Sanning med modifikation 🙂

Alla appar som är nerladdade och synkade med iTunes ligger kvar i “program” under iTunes, så vill du ha dom tillbaka i telefonen så är det bara att gå in under program och klicka för de programmen du vill synka tillbaka och därefter synka.

Övriga inställningar däremot får du göra om manuellt.

WreckSigge
    Member
    Post count: 39

@tobbe_l 81663 wrote:

Sanning med modifikation 🙂

Alla appar som är nerladdade och synkade med iTunes ligger kvar i “program” under iTunes, så vill du ha dom tillbaka i telefonen så är det bara att gå in under program och klicka för de programmen du vill synka tillbaka och därefter synka.

Övriga inställningar däremot får du göra om manuellt.

Tack! Det var de svaret jag ville höra 🙂

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.