Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Fri surf endast genom Telia?
-
AuthorPosts
-
Jag ska köpa en olåst iPhone 3G från Norge och hade tänkt använda mitt Tele2-kontantkort. Jag planerar dock att surfa mycket och använda telefonen som modem för datorn. Därför vill jag teckna ett fastprisavtal som ger fri surf via EDGE/3G. Men jag kunde inte hitta något sådan erbjudande hos Tele2, utan bara hos Telia.
Erbjuds detta inte av några andra operatörer? Måste man vara Telia-kund för att tecka deras fri surf-tjänst? (Dum fråga kanske..)
Tack på förhand!
Mvh Björn
@lillebror 9703 wrote:
Jag ska köpa en olåst iPhone 3G från Norge och hade tänkt använda mitt Tele2-kontantkort. Jag planerar dock att surfa mycket och använda telefonen som modem för datorn. Därför vill jag teckna ett fastprisavtal som ger fri surf via EDGE/3G. Men jag kunde inte hitta något sådan erbjudande hos Tele2, utan bara hos Telia.
Erbjuds detta inte av några andra operatörer? Måste man vara Telia-kund för att tecka deras fri surf-tjänst? (Dum fråga kanske..)
Tack på förhand!
Mvh Björn
3 har en bra surftjänst. 199:- i månaden för helt fri surf.
Gräv djupare. Jag har fri surf med Tele2, det kostar 99:- i mån.
Dock är det bara Teila som har edge.
Kan man verkligen ha fast datatrafik på Tele2 när man har kontantkort?
Jag har telenor och de har fri surf 199 sek och jag kan även köra min 2g på edge/gprs
@lillebror 9703 wrote:
Tack på förhand!
Mvh Björn
Själv funderar man på detta när/om det blir en iphone:
@kungen 9712 wrote:
Själv funderar man på detta när/om det blir en iphone:
Jepp, det är det jag kör!
Man tackar, det låter ju strålande! Billigare än Telias fri surf dessutom!
1. De säger ju “Tele2 förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastighet till 30 kbit/s om användandet överstiger 5 GB/månad.” och mina följdfrågor blir då:
– är 5 GB mycket? en jämförelse med något vore super!
– står det för information som skickas och sänds till och från mobilen?
– vad betyder det egentligen att info skickas till och från? om jag surfar in på en hemsida – har jag tagit emot info då? hur skulle jag skicka info i sådana fall?2. När använder man 3G och när använder man EDGE? Om nu inte EDGE ingår i priset…
Tack på förhand!
De stora operatörerna här datapaket av olika slag. Edge är snabb gsm-data och det kan man använda om man inte har 3g-täckning eller här slagit av det. Vad jag vet så är det dock bara telias nät som här edge så i de andra får man använda segt gprs.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.