Fri surf endast genom Telia?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Fri surf endast genom Telia?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 23

Jag ska köpa en olåst iPhone 3G från Norge och hade tänkt använda mitt Tele2-kontantkort. Jag planerar dock att surfa mycket och använda telefonen som modem för datorn. Därför vill jag teckna ett fastprisavtal som ger fri surf via EDGE/3G. Men jag kunde inte hitta något sådan erbjudande hos Tele2, utan bara hos Telia.

Erbjuds detta inte av några andra operatörer? Måste man vara Telia-kund för att tecka deras fri surf-tjänst? (Dum fråga kanske..)

Tack på förhand!

Mvh Björn

JohnFa
    Member
    Post count: 461

@lillebror 9703 wrote:

Jag ska köpa en olåst iPhone 3G från Norge och hade tänkt använda mitt Tele2-kontantkort. Jag planerar dock att surfa mycket och använda telefonen som modem för datorn. Därför vill jag teckna ett fastprisavtal som ger fri surf via EDGE/3G. Men jag kunde inte hitta något sådan erbjudande hos Tele2, utan bara hos Telia.

Erbjuds detta inte av några andra operatörer? Måste man vara Telia-kund för att tecka deras fri surf-tjänst? (Dum fråga kanske..)

Tack på förhand!

Mvh Björn

3 har en bra surftjänst. 199:- i månaden för helt fri surf.

Jezper
    Member
    Post count: 136

Gräv djupare. Jag har fri surf med Tele2, det kostar 99:- i mån.

Lashis
    Member
    Post count: 16

Dock är det bara Teila som har edge.

Kan man verkligen ha fast datatrafik på Tele2 när man har kontantkort?

storpack
    Member
    Post count: 86

Jag har telenor och de har fri surf 199 sek och jag kan även köra min 2g på edge/gprs

Kungen
    Member
    Post count: 985

@lillebror 9703 wrote:

Tack på förhand!

Mvh Björn

Själv funderar man på detta när/om det blir en iphone:

Datapaket – Tele2 😀

Jezper
    Member
    Post count: 136

@kungen 9712 wrote:

Själv funderar man på detta när/om det blir en iphone:

Datapaket – Tele2 😀

Jepp, det är det jag kör!

Lillebror
    Member
    Post count: 23

Man tackar, det låter ju strålande! Billigare än Telias fri surf dessutom!

1. De säger ju “Tele2 förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastighet till 30 kbit/s om användandet överstiger 5 GB/månad.” och mina följdfrågor blir då:

– är 5 GB mycket? en jämförelse med något vore super!
    – står det för information som skickas och sänds till och från mobilen?
    – vad betyder det egentligen att info skickas till och från? om jag surfar in på en hemsida – har jag tagit emot info då? hur skulle jag skicka info i sådana fall?

2. När använder man 3G och när använder man EDGE? Om nu inte EDGE ingår i priset…

Tack på förhand!

andresin
    Member
    Post count: 53

De stora operatörerna här datapaket av olika slag. Edge är snabb gsm-data och det kan man använda om man inte har 3g-täckning eller här slagit av det. Vad jag vet så är det dock bara telias nät som här edge så i de andra får man använda segt gprs.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.