Gamboy4iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Gamboy4iphone

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 517

Tjenatjena! Jag hittade gameboy4iphone idag i cydia och tänkte att jag skulle testa det! fungerar perfekt, hittade pokemon silver(hehe) som jag la in och allt fungerar.

MEN det sparas inte.. någon som vet hur man kan få den att spara så mycket man har spelat, vill ju inte börja om varje gång jag ska spela.

keviniphone
    Member
    Post count: 21

@hampfred 25837 wrote:

Tjenatjena! Jag hittade gameboy4iphone idag i cydia och tänkte att jag skulle testa det! fungerar perfekt, hittade pokemon silver(hehe) som jag la in och allt fungerar.

MEN det sparas inte.. någon som vet hur man kan få den att spara så mycket man har spelat, vill ju inte börja om varje gång jag ska spela.

Prova med att inte bara stänga av spelet och leta i menyn efter “spara” 😉

steffe
    Member
    Post count: 2452

Håhå jaja,kan iphonen verkligen ge samma känsla som en skranglig gameboy?
    Jag tvivlar starkt på detta,men det är förstås bara min åsikt.
    Jag spelar iofs inte gameboy sen ett par år,kör psp istället,men kommer fortfarande ihåg gameboykänslan.
    Att förklara den känslan är svårt,men vi som har första versionen utan färgskärm vet.
    Första GBA:n var också sån.

hampfred
    Member

hittade nu, man skulle gå in på menyraden som hette “saved” och börja spela direkt därifrån. (: thx anyway

keviniphone
    Member
    Post count: 21

@hampfred 25921 wrote:

hittade nu, man skulle gå in på menyraden som hette “saved” och börja spela direkt därifrån. (: thx anyway

Brabra då hoppas mitt tips var till hjälp *;)

hampfred
    Member

ajemen!

tacktack

Chill
    Member
    Post count: 72

Vart fixar man spelen då :)?

Och hur lägger man in dom :)?

hampfred
    Member

@chill 26294 wrote:

Vart fixar man spelen då :)?

Och hur lägger man in dom :)?

tanka GameBoy4Phone från cydia, ska finnas i standard sources, sen när du tankat det går du in på tex, RomBomb: Real Roms, No Forced Voting, No Tricks som har extremt mycket roms, gå sedan in på gameboy roms, välj ett spel från listan. lägg sedan in dom via diskaid i “/var/root/Media/ROMs/Gameboy” (: sen äre bara att lira!;)

phoenix91
    Member
    Post count: 197

Jag får det inte att fungera, spelar pokemon röd, går in o sparar i själva spelet.. sen stänger jag av programmet me homeknappen.. men i fliken saves så e de tomt, vad ska man göra?

phoenix91
    Member
    Post count: 197

i solved it. för alla er som undrar hur.. så om man har i alndskap så står det menue högst upp, tryck där så frågar den om att spara.

har man i portrait mode, vilket jag hade, så syns itne menue kanppen.. men den är under spelskärmen.

utalker
    Member
    Post count: 403

@hampfred 26454 wrote:

tanka GameBoy4Phone från cydia, ska finnas i standard sources, sen när du tankat det går du in på tex, RomBomb: Real Roms, No Forced Voting, No Tricks som har extremt mycket roms, gå sedan in på gameboy roms, välj ett spel från listan. lägg sedan in dom via diskaid i “/var/root/Media/ROMs/Gameboy” (: sen äre bara att lira!;)

Enligt programmet så ska spelen ligga under var/mobile/med…
    Inte var/root

Bmode
    Member
    Post count: 201

@utalker 30024 wrote:

Enligt programmet så ska spelen ligga under var/mobile/med…
    Inte var/root

woord 🙂

schwartz
    Member
    Post count: 31

hmm jag får det inte att fungera ändå, laddade hem gameboy roms, .gb filer och la in dem i mappen via diskaid, men gb4iPhone vill inte hitta spelen?

Har jag missat nåt?

Mvh, Jesper

and3n
    Member
    Post count: 34

Någon som vet något bra ställe att få tag i gameboy roms?
    När jag försöker ladda ner från Cydia crashar det hela tiden innan nerladdningen
    e klar. Därför vill jag testa att ladda hem de till datorn och sen SSHa över dem.

EDIT. efter en del letande hittade jag ett par:
    nDASH – NDS & GBA ROMs
    Frozen-Roms.in

EDIT2: Laddade ner ett par spel. Mario spelen funkade bra, men både pokemon spelen gjorde det inte. När jag startade de fick jag bara en vit skärm och inget hände. Någon som vet varför?

Tråd flyttad /Ponyboy

KingMartin92
    Member
    Post count: 186
    paddeyourray
    Member
    Post count: 40

förstår inte riktigt hur det funkar, har laddat hem gameboy4iphone på iphonen iaf, någon som kan ge en lite lättare förklaring hur man stoppar in´spelen?

paddeyourray
    Member

förstod nu, lättare än vad jag trodde.

paddeyourray
    Member

en annan fråga nu när jag ändå håller på, funkar gameboy advance spel? eller är det bara color

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.