Går ej återställa min 3GS!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Går ej återställa min 3GS!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

I dag så krashade min Iphone 3GS rejält, får upp bilden med kabeln och Itunes, har försökt koppla upp mig men väl inne i Itunes säger den att den inte hittar mitt simkort.

Tog ut mitt sim, rengjorde och förskte igen, samma problem.

Satte telefonen i DFU, fungerade fortfarande inte.

Satte i kabeln medan jag höll in home knappen, fick upp en liknande bild och kom sedan direkt till återställningsalternativet i Itunes.
    Då fick jag felmedelande 23, kan ej hitta dressen….

Laddade ner senaste programvaran manuellt och försökte igen, samma problem.

Har testat från en annan dator men inget funkar…

Nån som har en bra ide hur jag kan få igång min älskling?

vossen
    Member
    Post count: 1457

@zacie 45159 wrote:

I dag så krashade min Iphone 3GS rejält, får upp bilden med kabeln och Itunes, har försökt koppla upp mig men väl inne i Itunes säger den att den inte hittar mitt simkort.

Tog ut mitt sim, rengjorde och förskte igen, samma problem.

Satte telefonen i DFU, fungerade fortfarande inte.

Satte i kabeln medan jag höll in home knappen, fick upp en liknande bild och kom sedan direkt till återställningsalternativet i Itunes.
    Då fick jag felmedelande 23, kan ej hitta dressen….

Laddade ner senaste programvaran manuellt och försökte igen, samma problem.

Har testat från en annan dator men inget funkar…

Nån som har en bra ide hur jag kan få igång min älskling?

Helt sjukt! Samma problem med min skit

DanneWalle
    Member
    Post count: 204

Har ni båda Jailbreakat/låst upp den med nåt speciellt? Ni kanske kan hitta nån gemensam orsak som kan vara felet.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Testat med annat simkort? Testat ert simkort i annan telefon? Bara för att utesluta saker & ting.

När min strulade på liknande vis (en 3G) så fick jag lägga in en äldre version av iTunes. Ver. 8.x var aktuell och jag la in en 7.x. Säger inte att ni blir hjälpa av det. Dessutom fick man starta en itunestjänst manuellt för att itunes skulle hitta telefonen.

fiskelars
    Member
    Post count: 4

Hade samma problem men hade kabeln i och kopplad till datorn och körde
    blackra1n igen (som jag använde när jag jailbraikade min) och då startade den igen men sedan har jag inte provat återställning igen.

zacie
    Member
    Post count: 3

jag testade allt, bytte simkort, bytte dator, olika Itunes, inget funkade, har dock inte jailbreakat den, har bara orginal program i den.

Lämnade in den för ett par dagar sedan, i butiken hade dom aldrig hört om just mitt problem så dom skickade den på service, får se vad som händer inom dom närmsta veckorna.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.