Front page › Forums › Övriga ämnen › Garanti
-
AuthorPosts
-
Hej
man kollar på annonser och så på blocket och det är väldigt många som säger att de fått en ny på garantin och då undrar jag vad e de som gäller?
om jag tappar den i golvet och den inte startar då får jag väl inte en ny eller kan man typ säga till dem att den bara inte startade en morgon?
eller om man tappar den i vattnet tex gäller garanti då eller e de bara hårdvaru fel som funkar?
MVH
Du ger oss en timme att svara mitt under middagstid.. Hur otålig kan man va? ;P Dagens ungdomar!
Garantin gäller om den helt plötsligt pajjar. Om du tappar den eller om den blir snodd så går det på hemförsäkringen.
Men som de som telia skickar sina mobiler till ger ingen garanti så länge telefonen är “fuktskadad” vilket är skit….
Någon som vill tillägga?
@h3nr11k 76409 wrote:
Du ger oss en timme att svara mitt under middagstid.. Hur otålig kan man va? ;P Dagens ungdomar!
Garantin gäller om den helt plötsligt pajjar. Om du tappar den eller om den blir snodd så går det på hemförsäkringen.
Men som de som telia skickar sina mobiler till ger ingen garanti så länge telefonen är “fuktskadad” vilket är skit….
Någon som vill tillägga?
Ok men om jag tex står och lagar mat det ringer och jag tappar den och den inte startar får jag en ny då på hemförsäkringen eller är det på garanti?
Är otålig haha
Jag fick en ny på garantin. En annan gång när skärmen sprack fick jag ta det på hemförsäkringen.
@sparrow 76410 wrote:
Ok men om jag tex står och lagar mat det ringer och jag tappar den och den inte startar får jag en ny då på hemförsäkringen eller är det på garanti?
Är otålig haha
Om det inte finns nån yttre skada och den inte är vattenskadad kan man i princip hävda garanti. Allt annat är det hemförsäkringen som gäller
iPhoneReservdelar.se wrote:Om det inte finns nån yttre skada och den inte är vattenskadad kan man i princip hävda garanti. Allt annat är det hemförsäkringen som gällerNotera dock att försäkringsbolaget kan dra av ersättning för ålder samt att du alltid har en självrisk (brukar vara 1500:-)….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.