Geotaggning.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Geotaggning.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

    Är det någon som vet någon bra sida eller program som man kan använda för att geotagga för när man tar kort så lämnas det ju en geotagg på Iphone 3G det vore kul att testa hur det funkar.

    Minglarn
    Member
    Post count: 343

    Jag skickar tex upp mina tagna bilder till flickr.com … och där kan man se vart bilderna är tagna osv..

    Minglarn
    Member
    Post count: 343

    Jag skickar tex upp mina tagna bilder till flickr.com … och där kan man se vart bilderna är tagna osv..

    MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

    Hur gör du då jag var inne där och registrerade mig men jag fick lägga till positionen manuellt iaf?
    Jag hittade en annan sida som man kunde maila till men den används nog inte lika flitigt adressen dit är :GPSFoto – Skicka bilder frÃ¥n mobil till karta, skicka vidare till Twitter, Brightkite, Jaiku, Bloggy, WordPress.org eller Blogspot.
    Då kom positionen med på samma bild.

    MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

    Hur gör du då jag var inne där och registrerade mig men jag fick lägga till positionen manuellt iaf?
    Jag hittade en annan sida som man kunde maila till men den används nog inte lika flitigt adressen dit är :GPSFoto – Skicka bilder frÃ¥n mobil till karta, skicka vidare till Twitter, Brightkite, Jaiku, Bloggy, WordPress.org eller Blogspot.
    Då kom positionen med på samma bild.

    Minglarn
    Member
    Post count: 343

    Skickade du upp bilderna via iPhonen eller via hemsidan?
    Jag har för mig att du måste maila upp bilderna till flickr från iPhonen direkt annars blir det fel…

    Jag återkommer snart… skall testa direkt….

    Edit: Jag mailade via iPhonen och då blir den korrekt geotaggad. Du måste ansluta din iphone till flickr. Hur faskiken man gjorde det vet jag inte men det är bara att söka i forumet där så får du svar.

    Edit 2: Hittade sidan du ansluter iPhonen på… =)

    http://flickr.com/account/uploadbyemail/

    Du måste dock vara inloggad för att sidan skall synas.

    Minglarn
    Member
    Post count: 343

    Skickade du upp bilderna via iPhonen eller via hemsidan?
    Jag har för mig att du måste maila upp bilderna till flickr från iPhonen direkt annars blir det fel…

    Jag återkommer snart… skall testa direkt….

    Edit: Jag mailade via iPhonen och då blir den korrekt geotaggad. Du måste ansluta din iphone till flickr. Hur faskiken man gjorde det vet jag inte men det är bara att söka i forumet där så får du svar.

    Edit 2: Hittade sidan du ansluter iPhonen på… =)

    http://flickr.com/account/uploadbyemail/

    Du måste dock vara inloggad för att sidan skall synas.

    MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

    Tack för hjälpen.Jag hade laddat upp via datorn.Testade nyss ditt tips om att maila direkt från iPhonen och då funkade det klockrent.

    MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

    Tack för hjälpen.Jag hade laddat upp via datorn.Testade nyss ditt tips om att maila direkt från iPhonen och då funkade det klockrent.

    MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

    Tack för hjälpen.Jag hade laddat upp via datorn.Testade nyss ditt tips om att maila direkt från iPhonen och då funkade det klockrent.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.