Glocalnet IPCC

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • johankardell
    Member
    Post count: 12

    Jag har haft datapaket på Glocalnet några månader nu, men först igår lanserades tjänsten officiellt – och först igår fick jag tethering att fungera, helt utan att pilla någonting (bortsett från att uppdatera till IOS4). Det betyder att tethering tekniskt sett fungerar med Glocalnet. Först provade jag att köra tethering med Bluetooth, vilket funkade utmärkt – sen tänkte jag att jag skulle prova att köra med USB-anslutning, vilket också funkade utmärkt – tills det kom upp en dialog på min Macbook som glatt berättade att operatörsinställningarna hade uppdaterats och att jag borde uppdatera min mobil med dom. I vanlig ordning klickade jag ‘OK’ och sedan dess har jag ingen Tethering.

    Mobilen defaultar till services.telenor.se som APN men jag kan ju ändra det till services.glocalnet.se istället – då fungerar Internet och MMS på mobilen, men ingen Tethering. När jag klickar på att sätta upp Tethering får jag en dialog på mobilen där det står att jag ska kontakta Telenor för att få den funktionen.

    Min iPhone är fabriksupplåst men har tidigare använts med Telenor, och för att få Tethering att funka med turbo-3G installerade jag en custom IPCC (vilket inte hjälpte). Så, nu tänkte jag…

    (här kommer frågan:)

    Är det någon som har byggt en fungerande Custom IPCC för Glocalnet?

    meellee
    Member
    Post count: 5

    Jag har exakt det problemet också, har du någon lösning?

    Mvh / Mathias

    johankardell
    Member
    Post count: 12

    Nej, tyvärr.
    Jag fick en ny Android-lur som jag kör med tills vidare just pga. det problemet. Så för min del funkar just tethering väldigt bra (men den lämnar ju annat att önska istället).

    meellee
    Member
    Post count: 5

    Men om man återställer den till 4.0 och inte uppdaterar operatörsinställningar? Går det då?

    johankardell
    Member
    Post count: 12

    Jag fick problemet när jag uppdaterade till IOS4 när det var precis nytt, så det tror jag inte. Men jag uppdaterade säkert operatörsinställningarna av bara farten. Är inte säker, faktiskt. Har inte testat att försöka backa. Känns ointressant. Man vill ju inte direkt ligga kvar på 4.0 när 4.2.1 är runt hörnet.

    meellee
    Member
    Post count: 5

    Nej sant sant, men när fungerade det för dig? har aldrig funkat för mig :S

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

    För 16kr så kan du i cydia ladda ned TetherMe och aktivera

    meellee
    Member
    Post count: 5

    Även fast jag har glocalnet och inte funkar annars?

    meellee
    Member
    Post count: 5

    Funkar inte i 3.1.3? Bara 4.0 och framåt?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.