Gnylf är ett scamföretag, akta er.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Gnylf är ett scamföretag, akta er.

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Skulle vilja berätta att Gnylf inte alls var så seriösa som de verkade, jag gjorde misstaget att beställa en upplåsningskod till iphone 4 för 1300kr och enligt deras sida så har de 900+ koder i lager.

Så fort köpet genomfördes så fick jag ett mail där det stog att den varan jag beställt är tyvär slut och de jobbar för fullt och jag helt enkelt få vänta.

Från början svarade de på mina mail efter 5 minuter ungeför men nu svarar de inte längre och man kan heller inte komma i kontakt med de, sedan så kollade jag runt lite på diverse sidor som har med iphone att göra och ser att den här Grunthos och Olof som har kommenterat ganska friskt på detta forum har även gjort reklam på andra sidor och förmodligen så är allt de skrivit fejk.

Jävligt surt att bli blåst på detta sätt då de verkade va seriösa och så med ett svenskt företag liksom, men man får väl se detta som en läxa och upplysa andra om att inte begå samma mistag.

Scootie
    Member
    Post count: 45

@abbe22 90751 wrote:

Skulle vilja berätta att Gnylf inte alls var så seriösa som de verkade, jag gjorde misstaget att beställa en upplåsningskod till iphone 4 för 1300kr och enligt deras sida så har de 900+ koder i lager.

Så fort köpet genomfördes så fick jag ett mail där det stog att den varan jag beställt är tyvär slut och de jobbar för fullt och jag helt enkelt få vänta.

Från början svarade de på mina mail efter 5 minuter ungeför men nu svarar de inte längre och man kan heller inte komma i kontakt med de, sedan så kollade jag runt lite på diverse sidor som har med iphone att göra och ser att den här Grunthos och Olof som har kommenterat ganska friskt på detta forum har även gjort reklam på andra sidor och förmodligen så är allt de skrivit fejk.

Jävligt surt att bli blåst på detta sätt då de verkade va seriösa och så med ett svenskt företag liksom, men man får väl se detta som en läxa och upplysa andra om att inte begå samma mistag.

Då får väl jag kontra med att det funkar, beställde en upplåsning i julas och det tog sin lilla tid, delvis pga att jag uppgivit fel operatör som telefonen var låst till men det kunde rättas till i efterhand, tog en vecka extra men telefonen blev upplåst.

Troligtvis så har de kontakter någonstans som enbart kan göra detta på vissa tider av dygnet, därav som det tar tid att få telefonen upplåst. Men beträffande kontakten med företaget i fråga så svarade dom relativt snabbt, inte inom 5 minuter men inom 1-2 arbetsdagar, dvs fullt normalt.

Du vet, folk har liv och sitter inte vid sina datorer 24/7.

Bugz
    Member
    Post count: 61

@abbe22 90751 wrote:

Står tydligt att det tar 5 -10 dagar innan din telefon låses upp,
    Har själv en ip4 som jag beställt upplåsning till o jag är ganska övertygad
    om att den kommer att låsas upp.
    ett tips innan du skriver en massa skräp LÄS noga ALLT om det du skall köpa
    så slipper man en massa onödigt skitsnack

Scootie
    Member

@bugz 90765 wrote:

Står tydligt att det tar 5 -10 dagar innan din telefon låses upp,
    Har själv en ip4 som jag beställt upplåsning till o jag är ganska övertygad
    om att den kommer att låsas upp.
    ett tips innan du skriver en massa skräp LÄS noga ALLT om det du skall köpa
    så slipper man en massa onödigt skitsnack

Ja det är ju trots allt inte ett multinationellt företag med minst 50000 anställda, därav som det tar lite längre tid.

Det är ju trådar som dessa som egentligen bara smutskastar företag utan någon rimlig anledning.

whywhy99
    Member
    Post count: 288

De köper sina koder av ett annat företag, så de påverkas av deras lev tider oxå. Det är INGET scam företag, jag har blivit MYCKET proffsigt bemött. Även efter jag gjorde min upplåsning, ge dem lite tid.

Bugz
    Member
    Post count: 61

Fick min iPhone 4 uplåst nu precis o allt funkar perfekt.
    Kan verkligen rekomendera Gnylf så nu inget mer skitsnack
    om att dom skulle vara scammers för dom e verkligen seriösa.
    TACK GNYLF för att ni finns, jag är supernöjd 😀

bagetti
    Member
    Post count: 2

Beställde själv från Frimobil.se efter att jag läst om dem på iPhonepyssel.se, fick min iPhone upplåst efter ca 2 dagar och dem svarade alltid på mail inom någon timme.

Kontaktade gnylf också men dem var väldigt långsamma på att svara och när dem väl svara gjorde dem det från en hotmail adress, verkade oseröst.

Nalle55a
    Member
    Post count: 73

Låste upp via Frimobil tog 6 dagar svindyrt men funka perfekt.

Mevvan
    Member
    Post count: 112

Jag kan förstå vissa som känner sig lurade, det står olika saker hela tiden lite här och där om gnylf, Jag beställde för 13 dagar sen, till min iphone 4. Fick ett mail där de sa vi jobbar på att räkna ut koderna. 5-10 dagar skulle det ta. Nu 13 dagar senare ingen kod. Ingen svarar på mina mail. Och online chatten är nere hela tiden. Jag hoppas de levererar min kod. Men jag blir orolig över att jag är lurad. Dömmer inte dem ska vänta ett par dagar till och se vad som händer. Men tycker att det är dåligt att de inte meddelar mig åtminstone varför det dröjer. Problemet är att jag gick i godo för hemsidan till en polare och köpte koden för 999 kr till min polare. OM det nu är scam så får jag stå för det. Inte så kul. Men jag hoppas verkligen att det inte är scam. Innerst inne vill jag Tro på att det är på riktigt för sidan verkar riktigt seriös. Annars f

Mevvan
    Member

dubbelpost

whywhy99
    Member

Lugn, du är inte lurad !

Kamush
    Member
    Post count: 140

Gnylf = bluff. Tycker att alla ska skita i de!!! Men tråkigt nog finns det alltid nån mupp som vill “chansa”!!!

nimren
    Member
    Post count: 250

Även jag blev lurad. Pengar åt helvete. AKTA ER! För er som “lyckats” verkar som att ni jobbar på företaget och vill pusha för att det funkar?

Kamush
    Member
    Post count: 140
    whywhy99 wrote:
    Lugn, du är inte lurad !

Jävla bluff mother fu…. . Scama inte din mupp jävel!!

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

vårda språket, whywhy99 är inte inblandad i det företaget,
    det är väl så som dom säger, att dom inväntar nya leveranser utav koder.
    vänta en, två veckor till och se.

nimren
    Member

Min beställning gjordes 17 mars =/

muffins
    Member
    Post count: 1906

Själv gjorde jag en beställning i mitten på Januari.
    Orkade inte vänta nå längre, så sålde min låsta iPhone och köpte en ny olåst hos apple.se istället.

Scootie
    Member

Håller ni fortfarande på?

Jag köpte min upplåsning ca 3 veckor före jul, i bråda tider så uppskattades leveranstiden till 10-15 dagar men blev i slutändan över en månad.

Visst kändes allt osäkert men det fungerade, huruvida Peter Svedman sköter företaget idag kan jag inte uttala mig om, kanske har han dragit sin kos till Thailand och lever loppan för era pengar eller så kanske han har just mycket att göra just nu – i sitt enmansföretag samt privatliv.

Som sagt, alltid olika faktorer som kan spela in för alla händelser här i livet.

nimren
    Member

@scootie 91221 wrote:

Håller ni fortfarande på?

Jag köpte min upplåsning ca 3 veckor före jul, i bråda tider så uppskattades leveranstiden till 10-15 dagar men blev i slutändan över en månad.

Visst kändes allt osäkert men det fungerade, huruvida Peter Svedman sköter företaget idag kan jag inte uttala mig om, kanske har han dragit sin kos till Thailand och lever loppan för era pengar eller så kanske han har just mycket att göra just nu – i sitt enmansföretag samt privatliv.

Som sagt, alltid olika faktorer som kan spela in för alla händelser här i livet.

Då borde man inte lova något man vet man inte kan hålla? Jävla bluff-företag!

Beställ inget från dom!

Mevvan
    Member

Jag fick iaf svar till sist där Peter bad om ursäkt för sent svar. Och sade att koden bör dyka upp efter helgen dvs imorgon. Om den kommer eller inte återstår att se.

Scootie
    Member
    nimren wrote:
    Då borde man inte lova något man vet man inte kan hålla? Jävla bluff-företag!

Beställ inget från dom!

Nej man bör sannerligen inte lova något man inte kan hålla och även informera kunderna tydligare om utdragna leveranstider.

Men att gå så pass hårt att kalla dom för bluff-företag, varför?

Dom levererar ju ändå något, vore väl annorlunda om dom inte gjorde det alls utan blåste en jävla massa på pengar.

Men som sagt, de bör ändra sina rutiner i marknadsföringen.

Mevvan
    Member

Kan nu bekräfta till hundra procent att min upplåsning fungerade. Fick bra support också från Peter Svedman. Jag skulle ta print screen men på något jävla vis lyckades jag missa den rutan. Det fungerade först inte och efter att jag prövat starta om uppdatera starta om restore etc etc så gick det. Så till er som tvekade inklusive mig själv. Sidan gnylf.com fungerar.

whywhy99
    Member

Som sagt…..muppen (jag enl vissa) hade visst rätt ändå….det är lätt att vara stöddig bakom en skärm.

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.