Front page › Forums › Övriga ämnen › Google installer virus!
-
AuthorPosts
-
Har fått denna jobbiga virus i min stationera dator, window XP home edition 2002. Har provat massor med saker men kan inte få bort den. Testade denna (Google Installer Virus Removal – Updated! – Tony’s Geek Tips) metod men det funkar inte på mig, fastnar alltid på steg 2. Vill helst inte formatera om datorn då jag inte har nån installations CD.
Har ni några tips eller förslag på hur kan få bort den?Edit: Lyckade få bort den.
Här är vad jag gjorde ifall nån annan får samma problem.
Kör ComboFix.exe och om du inte kan köra den så ändra namnet till nåt random som t.ex. baby.exe.
Efter att ComboFix är klar kör MalwareBytes. Samma sak med den om det inte går att installera byt namn på den och prova igen och efter installation gå in i C:/Program/Malwarebyte’s Anti-Malware och byt namn på mbam.exe till nåt random och sedan kör programmet.
Till sist ska du köra SpybotSD, den tar bort resterande skräp som ligger kvar i din hårddisk.Grattis! Tror det var det jag råkade ut för förra veckan. Jag hiottade dock ingen lösning utan jag fick formatera om min dator.
Det som hände var att min låste sig helt. Så fort jag startade upp den o alla program och allt hade laddats klart, låste den sig.Testa o kör malwarebytes. Det letar igenom hela datorn. Vet inte om det funkar men men…
Kan inte köra malwarebytes, det var just det som var steg 2 i Tony Geeks tips. Denna virus hindrar datorn från att installera eller köra vissa program.
okej. Försök spara det som är värt o sparas o formatera om e då mitt förslag.
Kör du Google crome? Tror jag fick mitt där igenom men e inte säker. Skulle vara kul o veta vart det kom ifrån. Kan vara google wave oxå.?
Har inte installerat nånting från google på länge i denna dator då den är kopplad till min tv och jag använder den endast för att titta på filmer. Med alla error popups som denna virus orsakar så är det nästan omöjligt att titta färdig på en film. Tror faktisk inte att viruset har nånting med google att göra, den bara heter så.
Som sagt vill helst ha en annan lösning än att formatera då jag inte har någon installations CD för windows och att viruset har gjort datorn så seg så att det skulle ta flera dagar för att få ut de 350 Gb som jag har i hårddisken.
aj då.. Jag har sådan tur att jag sparar alla mina dokument på en HD medans jag kör program på en o då behöver jag aldrig oroa mig över att något försvinner vid en omformatering. (Förslag på att köra 2 partitioner när du ev ska formatera om).
Vilket windows kör du med?@fredda-79 52003 wrote:
aj då.. Jag har sådan tur att jag sparar alla mina dokument på en HD medans jag kör program på en o då behöver jag aldrig oroa mig över att något försvinner vid en omformatering. (Förslag på att köra 2 partitioner när du ev ska formatera om).
Vilket windows kör du med?Det är bara att backa systemet till ett tidigare datum så försvinner det!!
Att köra en systemåterställning hjälper oftast inte eftersom många “skitprogram” gömmer sig i återställningsfilerna, dessutom är det en hel del antivirus m.m. som inte kan söka i denna fil.
Det står en del om detta virus(?) på Google Installer has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience – Google Chrome Help
@r_o_n 52043 wrote:
Det står en del om detta virus(?) på Google Installer has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience – Google Chrome Help
Tack för länken r_o_n. Hittade bra tips där på hur man kan kringå viruset och köra Malwarebytes. MalwareBytes hittade 28 trojans i min hårddisk och efteråt så hittade SpybotSD 144 trojans och infekterade filer. Viruset är borta nu, för gott hoppas jag.
Här är vad jag gjorde ifall nån annan får samma problem.
Kör ComboFix.exe och om du inte kan köra den så ändra namnet till nåt random som t.ex. baby.exe.
Efter att ComboFix är klar kör MalwareBytes. Samma sak med den om det inte går att installera byt namn på den och prova igen och efter installation gå in i C:/Program/Malwarebyte’s Anti-Malware och byt namn på mbam.exe till nåt random och sedan kör programmet.
Till sist ska du köra SpybotSD, den tar bort resterande skräp som ligger kvar i din hårddisk. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.