[GUIDE] Ändra texter & ikoner utan Winterboard!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak [GUIDE] Ändra texter & ikoner utan Winterboard!

Viewing 42 posts - 1 through 42 (of 42 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2331

Hittade denna guide i en utlänsk forum för ett tag sen och den har verkligen hjälpt mig. Med hjälp av dessa
    adresser kan man utan att använda olika teman eller Winterboard anpassa utseendet i iPhone. Har översatt den
    till svenska nu, finner ni nåt som inte stämmer eller om ni vill lägga till några fler adresser skriv gärna i tråden.

Glöm inte att göra en backupp av orginal filerna!

Nedan följer en sammanfattning som kommer att göra det lättare för dig att hitta dessa filer:

SpringBoard

Miniräknare Ikon – /Applications/Calculator.app/icon.png
    Kartor Ikon – /Applications/Maps.app/icon.png
    Kalendar Ikon – /Applications/MobileCal.app/icon.png
    Mail Ikon – /Applications/MobileMail.app/icon.png
    iPod Ikon – /Applications/MobileMusicPlayer.app/icon.png
    Anteckningar Ikon – /Applications/MobileNotes.app/icon.png
    Telefon Ikon – /Applications/MobilePhone.app/icon.png
    SMS Icon – /Applications/MobileSMS.app/icon.png
    Safari Ikon – /Applications/MobileSafari.app/icon.png
    Kamera Ikon – /Applications/MobileSlideShow.app/icon-Camera.png
    Bilder Ikon – /Applications/MobileSlideShow.app/icon-Photos.png
    Klocka Ikon – /Applications/MobileTimer.app/icon.png
    Inställningar Ikon – /Applications/Preferences.app/icon.png
    Aktier Ikon – /Applications/Stocks.app/icon.png
    Väder Ikon – /Applications/Weather.app/icon.png
    YouTube Ikon – /Applications/YouTube.app/icon.png
    Dock – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/SBDockBG2.png

Andra apps: gå till /Applications/Appnamn.app/icon.png

Lockcreen

Lås Upp Text – /System/Library/Frameworks/TelephonyUI.framework/bottombarlocktextmask.png
    Slider Bar – System/Library/Frameworks/TelephonyUI.framework/bottombarknobgray.png

Allmänt

Volymbilds bakgrund när du använder volym knapparna – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/hud.png
    Badge (alert bubbla för samtal, sms, etc.) – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/SBBadgeBG.png
    Top info bar – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FST_BG.png

Batteri Laddnings Bilder

Batteri Bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/BatteryBG_1.png BatteryBG_17.png

STATUSFÄLTET (SIGNAL STYRKA, BATTERI, OPERATÖR…)

Operatör Logo

Ljusare – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_CARRIER_ATT.png
    Mörkare – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Default_CARRIER_ATT.png

/var/mobile/Library/Carrier.Bundle.bundle/FSO_CARRIER_ATT.png
    /var/mobile/Library/Carrier.Bundle.bundle/Default_CARRIER_ATT.png

Signal Styrka

/System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_0_Bars.png FSO_5_Bars.png
    /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Default_0_Bars.png Default_5_Bars.png

Bluetooth

Bluetooth – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_Bluetooth.png
    Bakgrund statusbar färg HomeScreen – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_BG.png
    Bakgrund statusbar färg Lock mode – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FST_BG.png
    Bakgrund statusbar färg för alla andra skärmar (SMS, Safari, Mail, etc.) – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/default_BG.png

WiFi Bars

/System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_0_AirPort.png
    /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_1_AirPort.png
    /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_2_AirPort.png
    /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_3_AirPort.png
    /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Default_0_AirPort.png
    /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Default_1_AirPort.png
    /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Default_2_AirPort.png
    /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Default_3_AirPort.png

Batteri Laddning Status Bar

Batteri Bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Default_BatteryBG.png
    Batter Bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Default_BatteryCharged.png
    Batteri Bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Default_BatteryCharging.png
    Batteri Bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Default_BatteryInsides.png
    Batteri Bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Default_BatteryLowBG.png

Batteri Bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_BatteryBG.png
    Batteri Bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_BatteryCharged.png
    Batteri Bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_BatteryCharging.png
    Batteri Bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_BatteryInsides.png
    Batteri Bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_BatteryLowBG.png

Batteri Laddning Status (Hörlurar)

Batteri Bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/HeadsetBatteryBG_1.png – HeadsetBatteryBG_17.png

3G

Mörk Bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_UMTS_ON.png
    Ljus Bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Default_UMTS_ON.png

EDGE

Mörk bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_EDGE_ON.png
    Ljus bakgrund – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/Default_EDGE_ON.png

Boot Logo

The logo – /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/applelogo.png
    TÄNK PÅ ATT OM DU ÄNDRAR DENNA FIL SÅ KAN DU BLI TVUNGEN ATT ÅTERSTÄLLA DIN FW!

Stäng Av Skärmen

Stäng Av Slider – System/Library/Frameworks/TelephonyUI.framework/bottombarknobred.png

Miniräknare

Bakgrund – /Applications/Calculator.app/CalculatorBackground.png
    Skärm Bakgrund – /Applications/Calculator.app/LCDBackground.png

iPod

Betygsättnings Stjärnor – /Applications/MobileMusicPlayer.app/star_filled.png
    Betygsättnings Stjärnor – /Applications/MobileMusicPlayer.app/star_empty.png

Telefon

Knappsats – /Applications/MobilePhone.app/BarDialer_Sel.png

SMS

Input Field (Bubblan Där Du Skriver Din SMS) – /Applications/MobileSMS.app/BalloonInputField.png
    Balloon 1 (Bubblan Där Dina Skickade SMS Är) – /Applications/MobileSMS.app/Balloon_1.png
    Balloon 2 (Bubblan Där Dina Mottagna Sms Är) – /Applications/MobileSMS.app/Balloon_2.png
    Bottom Bar Background (Bakgrund Där Du Skriver SMS) – /Applications/MobileSMS.app/MessageEntryBG.png

Safari

URL Bar (Idle) – /Applications/MobileSafari.app/Url.png
    URL Bar (Inactive) – /Applications/MobileSafari.app/UrlInactive.png
    URL Bar (Active) – /Applications/MobileSafari.app/UrlProgress.png

Mail

Papperskorg – /System/Library/PreferenceBundles/MobileMailSettings/trashmbox.png

TEXTER

Ändra applikations namn.

Browsa till private/var/mobile/Applications. Välj applikationen du vill redigera och öppna Info.plist i appmappen (använd plist editor eller iFile). Leta efter
    CFBundleDisplayName
    XXXX

XXXX är appnamnet, ändra det till vad du vill, spara och respring.

Ändra all “Text” Meddelanden””

Lås Upp Slider Ikon: System/Library/Private Frameworks/TelephonyUI.frameworks
    Du måste ändra denna fil : ,,bottombarknobgray,,

/System/Library/Coreservice/SpringBoard.app/sv.Iproj/SpringBoard.Strings.

Öppna detta med en texteditor eller iFile och du kommer att se t.ex: “AWAY LOCK LABEL” = “Lås Upp”; ÄNDRA DETTA TILL VAD DU VILL.

Ändra alla andra texter på samma sätt som ovan.

“ACCEPT” = “Acceptera”;
    “AFTER_CLTM_SHUTDOWN_BODY” = “iPhone stängdes av på grund av överhettning.”;
    “AIRPLANE_CELL_PROMPT” = “Du måste avaktivera flygplansläge för att komma åt data.”;
    “AIRPLANE_CELL_PROMPT_SMS” = “Du måste avaktivera flygplansläge för att kunna skicka eller ta emot meddelanden.”;
    “AIRPLANE_DATA_OK” = “OK”;
    “AIRPLANE_DATA_PROMPT” = “Stäng av flygplansläge eller använd Wi-Fi för dataåtkomst”;
    “AIRPLANE_DATA_PROMPT_NO_WIFI” = “Stäng av flygplansläge för dataåtkomst”;
    “AIRPLANE_DATA_SETTINGS” = “Inställningar”;
    “ALARM” = “Påminnelse”;
    “ALARM_LOCK_LABEL” = “stäng av påminnelse”;
    “ALARM_OK” = “OK”;
    “ALARM_SNOOZE” = “Snooze”;
    “ALL_PENDING_DOWNLOADS_REMOVED_BODY” = “Alla hämtningar i iTunes på din dator har avslutats.”;
    “ALL_PENDING_DOWNLOADS_REMOVED_OK” = “Avfärda”;
    “ALL_PENDING_DOWNLOADS_REMOVED_TITLE” = “Hämtningarna klara”;
    “ALPHANUMERIC_PASSCODE_CANCEL” = “Avbryt”;
    “ALPHANUMERIC_PASSCODE_OK” = “OK”;
    “APP_DOWNLOAD_QUEUE_ERROR” = “Kunde inte läsa hämtningsinformationen. Anslut till iTunes.”;
    etc…

RESPRING!

Guide by light33
    Översatt av Ponyboy

fredda-79
    Member
    Post count: 181

Snyggt och bra! Jag är dock just nu noga vad jag gör med min ifone eftersom jag inte kan återställa den.
    Men sparar detta! Det är underbart att du orkar översätta!
    /F

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Fantastiskt !
    Använder WB nu men har runt 9 Mb ledigt Minne :/ Laggar rätt friskt.

Vet om jag inte hittar det, men det går inte att byta bakgrundsbilden bakom ikonerna va ?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Bra jobbat.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@thian 57153 wrote:

Fantastiskt !
    Använder WB nu men har runt 9 Mb ledigt Minne :/ Laggar rätt friskt.

Vet om jag inte hittar det, men det går inte att byta bakgrundsbilden bakom ikonerna va ?

9MB är ju helt oanvändbart, släpp WB eller uppgradera hårdavaran

Härlig sammanställning Ponyboy!

imported_Thian
    Member

@freebo 57158 wrote:

9MB är ju helt oanvändbart, släpp WB eller uppgradera hårdavaran

Härlig sammanställning Ponyboy!

Får gå in i processes och fria upp minne hela tiden, kommer som högst upp i 40 vilket inte heller är så hett..

Ska skippa WB och köra enligt Ponys guide 🙂

Ponyboy
    Member

@thian 57178 wrote:

Får gå in i processes och fria upp minne hela tiden, kommer som högst upp i 40 vilket inte heller är så hett..

Ska skippa WB och köra enligt Ponys guide 🙂

9 Mb är sjukt lite, kan inte bero på endats WB. Du bör nog se om alla dina Cydia/Rock applikationer eller kanske helt enkelt återställa. Om du avmarkerar allt i din WB, hur många Mb stannar den på då?

imported_Thian
    Member

@ponyboy 57185 wrote:

9 Mb är sjukt lite, kan inte bero på endats WB. Du bör nog se om alla dina Cydia/Rock applikationer eller kanske helt enkelt återställa. Om du avmarkerar allt i din WB, hur många Mb stannar den på då?

Efter en dag utan att jag “befriat minnet” så ligger jag strax under 10..
    Normalt har jag 60..

Ponyboy
    Member

Letade runt i mapparna idag med iFile för att kunna ändra vissa texter i iphone (som t.ex. “Avfärda”) och hittade filen SpringBoard.strings. I denna fil kan man ändra alla texter och meddelanden i mobilen. Öppna filen med en string-editor eller med iFile. Det är mycket text i filen så jag kommer inte att lägga hela text i guiden.

/System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/sv.lproj/SpringBoard.strings

“ACCEPT” = “Acceptera”;
    “AFTER_CLTM_SHUTDOWN_BODY” = “iPhone stängdes av på grund av överhettning.”;
    “AIRPLANE_CELL_PROMPT” = “Du måste avaktivera flygplansläge för att komma åt data.”;
    “AIRPLANE_CELL_PROMPT_SMS” = “Du måste avaktivera flygplansläge för att kunna skicka eller ta emot meddelanden.”;
    “AIRPLANE_DATA_OK” = “OK”;
    “AIRPLANE_DATA_PROMPT” = “Stäng av flygplansläge eller använd Wi-Fi för dataåtkomst”;
    “AIRPLANE_DATA_PROMPT_NO_WIFI” = “Stäng av flygplansläge för dataåtkomst”;
    “AIRPLANE_DATA_SETTINGS” = “Inställningar”;
    “ALARM” = “Påminnelse”;
    “ALARM_LOCK_LABEL” = “stäng av påminnelse”;
    “ALARM_OK” = “OK”;
    “ALARM_SNOOZE” = “Snooze”;
    “ALL_PENDING_DOWNLOADS_REMOVED_BODY” = “Alla hämtningar i iTunes på din dator har avslutats.”;
    “ALL_PENDING_DOWNLOADS_REMOVED_OK” = “Avfärda”;
    “ALL_PENDING_DOWNLOADS_REMOVED_TITLE” = “Hämtningarna klara”;
    “ALPHANUMERIC_PASSCODE_CANCEL” = “Avbryt”;
    “ALPHANUMERIC_PASSCODE_OK” = “OK”;
    “APP_DOWNLOAD_QUEUE_ERROR” = “Kunde inte läsa hämtningsinformationen. Anslut till iTunes.”;
    etc…

Freebo
    Member

Igen Ponyboy, hyperintressant tråd och kombinerat med denna guide som iofs är för WB skall jag nu ge mig på att skapa ett eget tema och avinstallera WB

Edit: guiden jag länkat till är även en “WinterBoard for Dummies”, perfekta förklaringar med bilder till alla möjliga och omöjliga frågor kring hur WB fungerar/agerar. Se till att läsa den

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@freebo 57489 wrote:

Igen Ponyboy, hyperintressant tråd och kombinerat med denna guide som iofs är för WB skall jag nu ge mig på att skapa ett eget tema och avinstallera WB

Edit: guiden jag länkat till är även en “WinterBoard for Dummies”, perfekta förklaringar med bilder till alla möjliga och omöjliga frågor kring hur WB fungerar/agerar. Se till att läsa den

Två tummar upp. Jag ska nog börja leka mer med min tele. Har aldrig fixat in tema via WB men jag har bytt några ikoner tex Youtube, palringo och bilder atm.

Ponyboy
    Member

@freebo 57489 wrote:

Riktig bra guide! Tidigare har hållit mig ifrån sånt då det verkade alldeles för komplicerat men det är faktisk inte så svårt om man lär sig grunderna. Är fortfarande helt noob när det gäller programering så denna Guide For Dummies är precis vad jag behöver.

Braxen
    Member
    Post count: 212

Den dummies är lite överkurs för mig vågar inte prova på den kanske hela telefonen kraschar måste åteställa telefonen. Finns det inget lättare sätt att få snygga teman. har ni några tips på snygga teman gillar stilrent

Ponyboy
    Member

Ändra applikations namn.

Browsa till private/var/mobile/Applications. Välj applikationen du vill redigera och öppna Info.plist i appmappen (använd plist editor eller iFile). Leta efter
    CFBundleDisplayName
    XXXX

XXXX är appnamnet, ändra det till vad du vill, spara och respring.

vossen
    Member
    Post count: 1457

Jag tror att Applications/MusicPlayer/icon.png är fel, det sak väl vara Applications/MusicPlayer/icon-MediaPlayer.png? Sen så har jag ditt tema (i think) dBar 30 i alla fall. Och där är det en Ikon som heter Ipod Status, vilken ska man byta ut mot den?

Ponyboy
    Member

@vossen 62629 wrote:

Jag tror att Applications/MusicPlayer/icon.png är fel, det sak väl vara Applications/MusicPlayer/icon-MediaPlayer.png? Sen så har jag ditt tema (i think) dBar 30 i alla fall. Och där är det en Ikon som heter Ipod Status, vilken ska man byta ut mot den?

Det ska vara Applications/MobileMusicPlayer.app/icon-MediaPlayer.png. Ipod behöver ingen status ikon då den inte får några statusalerts.

Här är ikonerna du ville ha.

vossen
    Member
    Post count: 1457

@ponyboy 62717 wrote:

Det ska vara Applications/MobileMusicPlayer.app/icon-MediaPlayer.png. Ipod behöver ingen status ikon då den inte får några statusalerts.

Här är ikonerna du ville ha.

Då menade jag inte ipod status, utan bara vad heter iconen till Ipoden? Är det iconMediaPlayer eller vad den heter?

draakula
    Member
    Post count: 24

Hej, någon som vet var man ändrar namnet på originalapparna? har letat runt och ändrat lite här och där men utan resultat.
    Ponyboys guide här ovanför är väl bara för 3e parts appar?

MVH Draakula

Ponyboy
    Member

@draakula 62865 wrote:

Hej, någon som vet var man ändrar namnet på originalapparna? har letat runt och ändrat lite här och där men utan resultat.
    Ponyboys guide här ovanför är väl bara för 3e parts appar?

MVH Draakula

I System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/sv.lproj öppna filen LocalizedApplicationNames.strings. Det kommer att se ut så här:

“com.apple.AppStore” = “App Store”;
    “com.apple.calculator” = “Kalkylator”;
    “com.apple.Maps” = “Kartor”;
    “com.apple.mobile.radio” = “Radio”;
    “com.apple.MobileAddressBook” = “Kontakter”;
    “com.apple.mobilecal” = “Kalender”;
    “com.apple.mobileipod” = “iPod”;
    “com.apple.mobileipod-Movie” = “Videor”;
    “com.apple.mobilemail” = “Mail”;
    “com.apple.mobilenotes” = “Anteckningar”;
    “com.apple.mobilephone” = “Telefon”;
    “com.apple.mobilesafari” = “Safari”;
    “com.apple.mobileslideshow-Camera” = “Kamera”;
    “com.apple.mobileslideshow-Photos” = “Bilder”;
    “com.apple.MobileSMS” = “Meddelanden”;
    “com.apple.MobileStore” = “iTunes”;
    “com.apple.mobiletimer” = “Klocka”;
    “com.apple.Preferences” = “Inställningar”;
    “com.apple.purple.KeyboardDemo” = “Tangentbord”;
    “com.apple.stocks” = “Aktier”;
    “com.apple.unitconverter” = “Konverterare”;
    “com.apple.weather” = “Väder”;
    “com.apple.widget.phonebook” = “Företag”;
    “com.apple.widget.translation” = “Översättare”;
    “com.apple.youtube” = “YouTube”;[/CODE]

Ändra namnen på applikationerna inuti citaten, t.ex. ändra
    “com.apple.MobileSMS” = “[COLOR=”Red”]Meddelanden[/COLOR]”;
    till
    “com.apple.MobileSMS” = “[COLOR=”red”]SMS[/COLOR]”;.[CODE]”com.apple.AppStore” = “App Store”;
    “com.apple.calculator” = “Kalkylator”;
    “com.apple.Maps” = “Kartor”;
    “com.apple.mobile.radio” = “Radio”;
    “com.apple.MobileAddressBook” = “Kontakter”;
    “com.apple.mobilecal” = “Kalender”;
    “com.apple.mobileipod” = “iPod”;
    “com.apple.mobileipod-Movie” = “Videor”;
    “com.apple.mobilemail” = “Mail”;
    “com.apple.mobilenotes” = “Anteckningar”;
    “com.apple.mobilephone” = “Telefon”;
    “com.apple.mobilesafari” = “Safari”;
    “com.apple.mobileslideshow-Camera” = “Kamera”;
    “com.apple.mobileslideshow-Photos” = “Bilder”;
    “com.apple.MobileSMS” = “Meddelanden”;
    “com.apple.MobileStore” = “iTunes”;
    “com.apple.mobiletimer” = “Klocka”;
    “com.apple.Preferences” = “Inställningar”;
    “com.apple.purple.KeyboardDemo” = “Tangentbord”;
    “com.apple.stocks” = “Aktier”;
    “com.apple.unitconverter” = “Konverterare”;
    “com.apple.weather” = “Väder”;
    “com.apple.widget.phonebook” = “Företag”;
    “com.apple.widget.translation” = “Översättare”;
    “com.apple.youtube” = “YouTube”;[/CODE]

Ändra namnen på applikationerna inuti citaten, t.ex. ändra
    “com.apple.MobileSMS” = “Meddelanden“;
    till
    “com.apple.MobileSMS” = “SMS“;.

draakula
    Member

Ok, tack för det. Då var jag nog i helt fel mappar och tittade 🙂
    Dock har jag nå problem med mina USB-portar l just nu så kommer inte in i ifunbox, gick inte att jbreaka heller, ladda funkar bra. Bytte dator så funka det dock

draakula
    Member

Det var tydligen inte populärt att avinstallera quicktime.. Allt fungera normalt efter det igen

Molo
    Member
    Post count: 196

Försöker öppna en icon.png fil med Photoshop MEN får bara error “Could not complete your request because the file-format module cannot parse the file.”
    Jag har riktiga Photoshop och ingen trial-version!

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Om inte Windows kan förhandsvisa filen eller om mspaint inte kan öppna png-filen så är det för att den är iPhoneanpassad i ett macsystem som jag inte vet hur.

Googla på det för jag vet inte heller hur man ändrar filsystemet. Men om du använder en annan png istället för originalet så funkar det lika bra.

Molo
    Member

Oki… Skulle bara titta på den för att kolla in hur “byggnaden” är gjord men du skulle inte kunna skicka någon som du har gjort själv via pm? Asså en ikon.

Ponyboy
    Member

För att kunna öppna och redigera iPhones .png filer så måste du konvertera dem först. Det finns flera metoder och verktyg, jag använder mig av fixpngWindows då jag har Vista.

1. Ladda ner fixpngWindows.
    2. Extrahera rar filen med Winrar.
    3. I fixpngWindows mappen finns det en mapp so heter “png”, placera de filerna som du vill konvertera i den mappen.
    4. Starta iPhoneFixPng.exe och tryck Convert.
    5. Nu ska dina konverterade png-filer vara i Fixed mappen.
    Molo
    Member

Oki tack Ponnyboy och Mossarelli!

EmpriZr
    Member
    Post count: 1

Jag försökte mig på detta men efter respring stod det istället AWAY_… på lockscreenen, kalendersiffran försvann och SEARCHBAR_PLACEHOLDER dök upp i sökrutan där man söker i iPhone. Försökte återgälda felet men det funkade inte, antar att jag sabbade Springboard.app filen… Lade in den engelska istället för att bli av med det andra, men jag undrar om någon vänlig själ kan skicka original-Springboard.app filen på svenska till mig? Vore väldigt snällt.
    Tack på förhand 🙂

Molo
    Member

Ska man bara replaca gamla icon.png med den ny elr hur är det som?

Ponyboy
    Member

@molo 67644 wrote:

Ska man bara replaca gamla icon.png med den ny elr hur är det som?

Precis, glöm inte att spara de gamla ikonerna ifall du ångrar dig.

Molo
    Member

Oki 😀

Molo
    Member

Är itunes “MobileStore”??

Ponyboy
    Member

@molo 67648 wrote:

Är itunes “MobileStore”??

Japp, du kan ju se ikonerna när du är i den mappen. Enklast är att kolla på de med iFile.

Molo
    Member

Oki… Tack 😀 (igen)

Molo
    Member

Oki… Nu är det så att jag har fått till alla ikoner förutom Väder-ikonen.. Har testat att döpa med både litet och stort i men inget funkar… Den är som vanligt… Ngt tips?

Molo
    Member

@molo 67682 wrote:

Oki… Nu är det så att jag har fått till alla ikoner förutom Väder-ikonen.. Har testat att döpa med både litet och stort i men inget funkar… Den är som vanligt… Ngt tips?

Ingen som vet? Inte ens Ponyboy :D?

slaneby
    Post count: 0

du måste ändra några attributer i filförsändelsen men kommer inte ihåg vilken, google har svaret garanterat 🙂

Ponyboy
    Member

@molo 67682 wrote:

Vet inte vad det beror på. Har du möjligen Weathericon installerad, i så fall avinstallera den.

Molo
    Member

@ponyboy 67728 wrote:

Vet inte vad det beror på. Har du möjligen Weathericon installerad, i så fall avinstallera den.

Nepp inte vad jag såg :S Inget annat möjligt svar?

@slaneby För avancerat för mig men kom gärna med någon länk på typ youtube eller liknande så underlättar det 😀

Molo
    Member

Fick inte till allt så fixade tillbaka det till det normala men nu ser jag att jag inte sparat voicerecord ikonen… Någon som har lust att lägga upp den här eller skicka den via pm?

Molo
    Member

*bump*

Freebo
    Member
    johanfo
    Member
    Post count: 52

Försökte ändra spotify men fick det inte att funka. Vart ska jag vara inne och ändra? använder i-Funbox

Viewing 42 posts - 1 through 42 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.