GUIDE: Byta SMS-ton (Endast Jailbreak)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak GUIDE: Byta SMS-ton (Endast Jailbreak)

Viewing 27 posts - 1 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Posts
  • antonfjanton
    Member
    Post count: 142

    Det du behöver är:

    * iPhoneBrowser (http://www.antonjah.com/div/SetupiPhoneBrowser.1.7.exe)
    * iTunes
    * iPhone, såklart (Jag använde en 3G med jailbreakat 2.0.2 när jag gjorde detta)

    1. Starta iTunes, gå till Redigera -> Inställningar -> Avancerat (Flik) -> Import (Flik) – och ändra “Importera med:” till “AIFF-kodare”

    2. Hitta filen som du vill använda (mp3/wav osv). Se dock till att den inte är för lång (över 10 sekunder är inte att rekommendera).

    3.Lägg till filen i iTunes och högerklicka på den, välj sedan “Konvertera markeringen till AIFF”.
    Nu ska du få upp ett nytt spår som heter samma sak.

    4. Dra ut det nya spåret till skrivbordet och döp om den till x.caf (x = namnet på spåret).
    Kan du inte ändra namn på den måste du gå in i utforskaren (jag har engelskt windows så ni får översätta själv) – sen Tools -> Folder Options -> View – och bocka av “Hide extensions for known file types”. Sen är det bara att byta namn på den.

    5. Nu måste du starta iPhoneBrowser. Hitta din väg till /System/Library/Audio/UISounds/
    Hitta sen “sms-received6.caf” i det högra fältet och ta bort den genom att högerklicka -> Delete.

    6. Gå nu tillbaka till din fil som du har på skrivbordet (x.caf) och döp om den till “sms-received6.caf”.

    7. Dra nu din fil från skrivbordet och släpp den i det högra fältet i iPhoneBrowser.

    8. Vips så var det klart, din sms-ton ska nu heta “Electronic” längst ned i din lista med sms-toner (Har inte listat ut hur man kan byta namn på dem än).

    Tuta och kör, lycka till!

    MVH Antonjah

    free
    Member
    Post count: 80

    Följde till punkt och pricka. Det går bra att komma åt telefonen och kopiera över filerna men det låter inget när man väljer dem.

    EDIT: Fick det att funka. AIFF är såklart INTE samma som AAC. Läsa rätt är bra. (Det är ok att kalla mej pucko.)

    geezarn
    Member
    Post count: 197

    tack för en bra guide, många som har nytta av den kan jag tänka mig!

    iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

    Japp, en bra guide som fungerar utmärkt! 🙂

    Galet att Apple inte har lagt in en funktion för att byta SMS-signalen.

    Victorius
    Member
    Post count: 88

    @iPhoneinfo.se 12779 wrote:

    Japp, en bra guide som fungerar utmärkt! 🙂

    Galet att Apple inte har lagt in en funktion för att byta SMS-signalen.

    Aa jag fattar inte det jag heller, så jävla simpel grej. Simplare än mms typ

    Skulle aldrig palla att inte ha en jailbreakad lur. Man känner sig fan fängslad av dom där äpplena

    antonfjanton
    Member
    Post count: 142

    @free 12725 wrote:

    Följde till punkt och pricka. Det går bra att komma åt telefonen och kopiera över filerna men det låter inget när man väljer dem.

    EDIT: Fick det att funka. AIFF är såklart INTE samma som AAC. Läsa rätt är bra. (Det är ok att kalla mej pucko.)

    Kul att du fick det att fungera iaf:)

    antonfjanton
    Member
    Post count: 142

    @free 12725 wrote:

    Följde till punkt och pricka. Det går bra att komma åt telefonen och kopiera över filerna men det låter inget när man väljer dem.

    EDIT: Fick det att funka. AIFF är såklart INTE samma som AAC. Läsa rätt är bra. (Det är ok att kalla mej pucko.)

    Kul att du fick det att fungera iaf:)

    antonfjanton
    Member
    Post count: 142

    @free 12725 wrote:

    Följde till punkt och pricka. Det går bra att komma åt telefonen och kopiera över filerna men det låter inget när man väljer dem.

    EDIT: Fick det att funka. AIFF är såklart INTE samma som AAC. Läsa rätt är bra. (Det är ok att kalla mej pucko.)

    Kul att du fick det att fungera iaf:)

    free
    Member
    Post count: 80

    @ antonfjanton
    Ja, tack för en bra guide! =)
    I iTunes 8 ligger Importinställningarna under fliken Allmänt i Inställningar.

    free
    Member
    Post count: 80

    @ antonfjanton
    Ja, tack för en bra guide! =)
    I iTunes 8 ligger Importinställningarna under fliken Allmänt i Inställningar.

    free
    Member
    Post count: 80

    @ antonfjanton
    Ja, tack för en bra guide! =)
    I iTunes 8 ligger Importinställningarna under fliken Allmänt i Inställningar.

    antonfjanton
    Member
    Post count: 142

    @free 13182 wrote:

    @ antonfjanton
    Ja, tack för en bra guide! =)
    I iTunes 8 ligger Importinställningarna under fliken Allmänt i Inställningar.

    Jepp, har glömt lägga till det! Tack.

    antonfjanton
    Member
    Post count: 142

    @free 13182 wrote:

    @ antonfjanton
    Ja, tack för en bra guide! =)
    I iTunes 8 ligger Importinställningarna under fliken Allmänt i Inställningar.

    Jepp, har glömt lägga till det! Tack.

    antonfjanton
    Member
    Post count: 142

    @free 13182 wrote:

    @ antonfjanton
    Ja, tack för en bra guide! =)
    I iTunes 8 ligger Importinställningarna under fliken Allmänt i Inställningar.

    Jepp, har glömt lägga till det! Tack.

    jasifil
    Member
    Post count: 300

    Tack för en bra guide. 🙂 Funkade kanon att byta till egen sms-ton. Äntligen fick jag tillbaka den signal som jag varit van vid de senaste åren.

    Thewiruz
    Member
    Post count: 111

    verkar inte fungera med nya itunes v3.0.

    importfliken är borta

    *EDIT den är flyttad till fliken allmänt 😛

    6295gl
    Member
    Post count: 220

    Tusen tack för guiden. (Det är ju fan att man måste jailbrejka telefonen för att kunna göra en sådan ändring.)

    Bugz
    Member
    Post count: 61

    Funka perfekt tackar för guiden

    princessofsweden
    Member
    Post count: 5

    @antonfjanton 10331 wrote:

    Det du behöver är:

    * iPhoneBrowser (Binero – billigast på domännamn, vänligast på webbhotell.)
    * iTunes
    * iPhone, såklart (Jag använde en 3G med jailbreakat 2.0.2 när jag gjorde detta)

    1. Starta iTunes, gå till Redigera -> Inställningar -> Avancerat (Flik) -> Import (Flik) – och ändra “Importera med:” till “AIFF-kodare”

    2. Hitta filen som du vill använda (mp3/wav osv). Se dock till att den inte är för lång (över 10 sekunder är inte att rekommendera).

    3.Lägg till filen i iTunes och högerklicka på den, välj sedan “Konvertera markeringen till AIFF”.
    Nu ska du få upp ett nytt spår som heter samma sak.

    4. Dra ut det nya spåret till skrivbordet och döp om den till x.caf (x = namnet på spåret).
    Kan du inte ändra namn på den måste du gå in i utforskaren (jag har engelskt windows så ni får översätta själv) – sen Tools -> Folder Options -> View – och bocka av “Hide extensions for known file types”. Sen är det bara att byta namn på den.

    5. Nu måste du starta iPhoneBrowser. Hitta din väg till /System/Library/Audio/UISounds/
    Hitta sen “sms-received6.caf” i det högra fältet och ta bort den genom att högerklicka -> Delete.

    6. Gå nu tillbaka till din fil som du har på skrivbordet (x.caf) och döp om den till “sms-received6.caf”.

    7. Dra nu din fil från skrivbordet och släpp den i det högra fältet i iPhoneBrowser.

    8. Vips så var det klart, din sms-ton ska nu heta “Electronic” längst ned i din lista med sms-toner (Har inte listat ut hur man kan byta namn på dem än).

    Tuta och kör, lycka till!

    MVH Antonjah

    jag kommer så långt att jag kan ändra import till AIFF, lägga till den signal jag vill ha i iTunes, men jag kan inte högerklicka på den och konvertera. finns inte något sånt val nånstans! är jag trög eller fattas det nåt nånstans?? hjälp tack! luren är självklart jailbreakad och jag kör med iTunes 8.0. tacksam för SNABBT svar!

    stickaaan
    Member
    Post count: 259

    Jag vet att det är aslängesedan någon skrev i denna tråd. Men när jag trycker in på UI Sounds så kommer det upp ett felmeddelande som frågar om min iPhone verkligen är jailbreakad.. och ja det är den 🙁

    Edit: löste det själv, stog att det fattades en afc2 nånting. Så laddade ner en liten sån add från cydia 🙂

    stickaaan
    Member
    Post count: 259

    Fast det fuckar sig ändå. Det blir som att jag har det på tyst, alltså ingen vibration alls :/

    EmmIphone
    Member
    Post count: 165

    Länken ovan funkar ju inte?

    Freebo
    Member
    Post count: 4365
    EmmIphone
    Member
    Post count: 165

    tack men ja fattar ändå nada 🙁 får ha dom “gamla vanliga” signalerna

    Infamous
    Member
    Post count: 22

    hur långt har du kommit?

    honken
    Member
    Post count: 1

    har fått över signalen som jag vill ha som sms men det blir inget ljud på den så vad har man gjort för fel ?

    Infamous
    Member
    Post count: 22

    okej ett enklare sätt..
    ladda ner det här:
    Codecs.com :: Download iPhone PC Suite 2.6.2.108 : iPhone PC Suite is an interesting iPhone manager

    gå på media, ringtones och byt till vilken sms-ton du vill…

Viewing 27 posts - 1 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.