[GUIDE] Jailbreaka iPhone 3G 4.0 med Redsn0w

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak [GUIDE] Jailbreaka iPhone 3G 4.0 med Redsn0w

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 97 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 799

Detta är instruktioner på hur du jailbreakar din iPhone 3G 4.0/4.0.1 med en Windows dator.
    OBS! Om du har 4.0.1/4.0.2, Följ denna guiden som vanligt! DU SKA LADDA IN VANLIGA 4.0 I REDSN0W ÄNDÅ!

STEG 1. Gör en mapp på ditt skrivbord som heter Pwnage. Ladda ner Redsn0w HÄR och lägg den i Pwnage mappen.

Steg 2. Ladda ner iOS4.0 HÄR med Mozilla Firefox! Lägg den i Pwnage mappen och återställ till den med iTunes genom att hålla nere SHIFT och klicka på “Restore” eller “Återställ”.
    24415037.png

Steg 3. När återställningen är klar skall du köra Redsn0w medans din iPhone är ikopplad. Klicka på “Browse” och navigera till din 4.0 ispw.
    65010380.png

Steg 4. När du klickat “Next” på steg 3 kommer du se lite olika alternativ. Jag rekomenderar dessa alternativ då det ger dig 3Gs funktionerna med Multitasking, Hemskärmbakgrund och Batteriprocent uppe till höger. Men självklart får du modifiera så det passar dig bäst!
    28907520.png

Steg 5. Nu skall du stänga av din iPhone.
    91008649.png

Steg 6. Nu skall du följa de här stegen:
    12605832.png
    25641069.png
    68971289.png

Steg 7. Nu är allt egentligen klart, du bör se en laddande ruta på din skärm. Låt den ladda Automatiskt tills den säger “Done!”. Då kan du koppla ur din iPhone och njuta av din Jailbreakade iPhone 3G med 3Gs;ens funktioner!

85679070.png
    71034507.png

steffeiphone
    Participant

Not:
    Windows 7 – Om redsnow hänger sig när den laddar upp ramdisk till iPhonen så är det bara att göra om guiden från det steget där du startar redsnow. Du måste inte återställa i iTunes igen.
    För att förhindra att redsnow hänger sig kan du stänga av bakgrundsbilder i ditt tema.

Not av Mossarelli

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

Denna upplåsningen gäller inte 3Gs’en?

steffeiphone
    Participant

@jonnilsson 68966 wrote:

Denna upplåsningen gäller inte 3Gs’en?

Nej tyvärr!

lillprinsen
    Member
    Post count: 1

Jag får ingen kontakt med operatören efter denna jailbreak. Nån som har samma problem eller vet hur man löser det?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Bra jobbat steffeiphone. Jag satt och hoppades att nån skulle göra denna guide så man slipper hänvisa till redmondpies usla förklaring. Nu kan man länka hit till alla som frågar och VISSA kanske märker att detta är inte så mycket svårare än “en klick jailbreak”.

steffeiphone
    Participant

@ponyboy 68973 wrote:

Bra jobbat steffeiphone. Jag satt och hoppades att nån skulle göra denna guide så man slipper hänvisa till redmondpies usla förklaring. Nu kan man länka hit till alla som frågar och VISSA kanske märker att detta är inte så mycket svårare än “en klick jailbreak”.

Tackar jag tänkte att min sn0wbreeze guide är lite omodern nu!

steffeiphone
    Participant

@lillprinsen 68971 wrote:

Jag får ingen kontakt med operatören efter denna jailbreak. Nån som har samma problem eller vet hur man löser det?

Det hände mig en gång för längesedan. Jag tror du kan koppla ur/sätta i ditt SIM-kort. Om inte det funkar får du nog helt enkelt återställa och göra om!

trigger_killer
    Member
    Post count: 303

Jag är nog lite trög på kvällskvisten här… Men laddat ner båda två (ios4.0 och redsnow)
    Packade upp zip filerna i mappen jag skapade… Håller nere shift och trycker återställa för att hitta filen .ipws eller vad ändelsen nu är .. men hittar ingen att restora med!?
    Har jailbrekat förut ..så helt bakom berget är jag inte! 😉

EDIT: Precis inst. 4.0 och har även ny itunes inst. kan detta påverka ?

Minglarn
    Member
    Post count: 343

Bör man ha ett full laddat batteri om man skall köra redsn0w?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@minglarn 69000 wrote:

Bör man ha ett full laddat batteri om man skall köra redsn0w?

Nej, du är inkopplad med USB större delen av proceduren men du ska självklart inte starta med 2% batteri kvar…

steffeiphone
    Participant

@trigger_killer 68996 wrote:

Jag är nog lite trög på kvällskvisten här… Men laddat ner båda två (ios4.0 och redsnow)
    Packade upp zip filerna i mappen jag skapade… Håller nere shift och trycker återställa för att hitta filen .ipws eller vad ändelsen nu är .. men hittar ingen att restora med!?
    Har jailbrekat förut ..så helt bakom berget är jag inte! 😉

Du måste ladda ner iOS4 filen med Mozilla Firefox! Glömde tillägga det… 😮

trigger_killer
    Member

@steffeiphone 69007 wrote:

Du måste ladda ner iOS4 filen med Mozilla Firefox! Glömde tillägga det…

Aha… Tack min vän! =)

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Tack det funkade kanon bra

Freebo
    Member

@mrcabelguy 69017 wrote:

Tack det funkade kanon bra

Mannen, min gamla 3GS vill ha en date med PwnageTool 4.0 som finns inte nu

medzz
    Member
    Post count: 259

Till alla som jailar 3G vill jag bara säga, sätt inte på multitasking eller bakgrunder det gör att telefonen laggar ihjäl sig min tredje restore och nu är jag glad damn nu fattar jag varför dom stängde av funktionen, cydias alternativ (backgrounder) var ett mycket bättre alternativ !

Freebo
    Member

@medzz 69027 wrote:

Till alla som jailar 3G vill jag bara säga, sätt inte på multitasking eller bakgrunder det gör att telefonen laggar ihjäl sig min tredje restore och nu är jag glad damn nu fattar jag varför dom stängde av funktionen, cydias alternativ (backgrounder) var ett mycket bättre alternativ !

Snälla, säg det till Utalker =)

Minglarn
    Member

Bajs! Fick inte Cydia eller något annat… Fick en plain iOS4 bara… vad hände?!

Ponyboy
    Member

@medzz 69027 wrote:

Det där tror jag skiljer sig mycket från iPhone till iPhone. Jag har läst från många 3G användare som tycker att multitasking funkar utmärkt på deras iPhone. Det som gör skillnaden kan vara alla skräp inställningar som man samlar på sig med tiden i säkerhetskopian. Provade du multitasking i din 3G innan du backade upp från din säkerhetskopia?

trigger_killer
    Member

Oj…. När jag skulle in i DFU mode … Blinkade skärmen till… men redsnow säger att jag gör något fel…. Iphonen är stendöd!… Några tips!

Provade att plugga in den i itunes ..Där fick ja ett fel med.

EDIT: Den är i recovery mode nu! Vad göra ? 😮

Minglarn
    Member

Verkar som om redsn0w inte fungerade riktigt som det var tänkt… iPhonen är återställd med iTunes och den senaste säkerhetskopian är uppladdad till phonen.

Bör jag återställa den till “plain” innan jag försöker mig på att JB den igen?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@freebo 69021 wrote:

Mannen, min gamla 3GS vill ha en date med PwnageTool 4.0 som finns inte nu

Det får bli senare i kväll eller i natt för nu har jag sett att mina mest använda program funkar med 4.0

Freebo din gamla 3Gs går som en dröm,jag är super nöjd 😉
    Hoppas att du inte har för mycket abstinens.

PaddeSan
    Member
    Post count: 41

Damnet… förlorade mitt nät med.. får prova om från början igen.
    Annars så tyckte jag det flöt på helt ok för min 3G. Kan hända att det laggade till lite smått.. men inte allt för mycket.

matteh80
    Member
    Post count: 150

@ponyboy 69031 wrote:

Det där tror jag skiljer sig mycket från iPhone till iPhone. Jag har läst från många 3G användare som tycker att multitasking funkar utmärkt på deras iPhone. Det som gör skillnaden kan vara alla skräp inställningar som man samlar på sig med tiden i säkerhetskopian. Provade du multitasking i din 3G innan du backade upp från din säkerhetskopia?

Håller med! Jag återställde inte från säkerhetskopia utan ställde in som ny iphone. Tycker inte multitaskingen gör att det laggar eller liknande… Ska slänga in “Remove Recent” nu, bra tips!

PaddeSan
    Member
    Post count: 41

@matteh80 69071 wrote:

Håller med! Jag återställde inte från säkerhetskopia utan ställde in som ny iphone. Tycker inte multitaskingen gör att det laggar eller liknande… Ska slänga in “Remove Recent” nu, bra tips!

Kan man inte på ngt vänster bara återställa kontakt uppgifter?

Freebo
    Member

@paddesan 69074 wrote:

Kan man inte på ngt vänster bara återställa kontakt uppgifter?

Har du dem i Windows Adressbok, Google Contacts eller liknande så finns det en bra guide i FAQn. As per usual =)

aeus
    Member
    Post count: 62

Någon som vet hur man får fram “battery percentage” efter JB? valde den i redsn0w men den visas inte?

Edit: Nevermind, jag hittade 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Jag lade till en not om windows 7 i det andra inlägget.

JonneRacer
    Member
    Post count: 48

Hej
    Ny medlem på forumet.
    Haft iphone sen i feb.
    Jailbreaka min 3.1.3 firmware med spirit och var hyfsat nöjd.
    Har nu uppgraderat till iOS4.
    En fråga angående redsn0w.
    Ni som inte får kontakt med nätet vad har ni för operatör?

blajeans
    Member
    Post count: 73

Om man redan uppdaterat sin 3G via iTunes, funkar inte denna guiden då?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@blajeans 69124 wrote:

Om man redan uppdaterat sin 3G via iTunes, funkar inte denna guiden då?

Då följer du guiden från den punkt du slutade, alltså du installerade firmware 4.0 i iTunes och nu ska du köra redsnow.

Har du ens läst guiden?

blajeans
    Member
    Post count: 73

@mossarelli 69128 wrote:

Då följer du guiden från den punkt du slutade, alltså du installerade firmware 4.0 i iTunes och nu ska du köra redsnow.

Har du ens läst guiden?

Sorry, såg svaret precis innan du svarade.
    Tack för guiden, guld!

JonneRacer
    Member

Vart hittar man original firmware i iTunes eller kan man använda den nerladdade i början av tråden?

steffeiphone
    Participant

@jonneracer 69133 wrote:

Vart hittar man original firmware i iTunes eller kan man använda den nerladdade i början av tråden?

Ladda ner den jag länkade till med Mozilla Firefox.

steffeiphone
    Participant

@trigger_killer 69034 wrote:

Oj…. När jag skulle in i DFU mode … Blinkade skärmen till… men redsnow säger att jag gör något fel…. Iphonen är stendöd!… Några tips!

Provade att plugga in den i itunes ..Där fick ja ett fel med.

EDIT: Den är i recovery mode nu! Vad göra ? 😮

in i iTunes och håll nere SHIFT och klicka på “Restore” eller “Återställ”.
    (Får du fel igen kan du googla fel numret eller fråga här i tråden om någon vet)
    Välj 4.0 filen jag länkade till och låt den återställas. Sedan kör du redsn0w utan att sätta in den i DFU/Recovery mode.

whywhy99
    Member
    Post count: 288

Länken till Redsn0w är död, har letat lite men hittar det inte.

Ponyboy
    Member

@whywhy99 69176 wrote:

Länken till Redsn0w är död, har letat lite men hittar det inte.

Det är för att det finns en ny version ute nu som fixar iBooks buggen, http://sites.google.com/a/iphone-dev.com/files/home/redsn0w_win_0.9.5b5-4.zip?attredirects=0

Steffe kommer säker att lägga in den snart.

whywhy99
    Member

YouShare – redsn0w_win_0.9.5b5-3.zip – Important Files by mansoorahmedzia

Hmm…. hittade och kör denna i skrivande stund.

Här-> Download Redsnow 0.9.5b5-3 to Jailbreak iPhone IOS 4 | TuCknoloji

Och det funkade :laugh: Guud va ja älsker detta forum !!

steffeiphone
    Participant

Redsn0w länk uppdaterad!

whywhy99
    Member

Funkade fint som snus !

JonneRacer
    Member

Jag antar att redsn0w ligger kvar även fast man startar om?
    Har inte provat än.

utalker
    Member
    Post count: 403

Är det bara för mig som Cydia iconen blir helt vit direkt efter återställning och jailbreak?

Dock blev iconen som vanligt nu när jag körde cydia.

JonneRacer
    Member

Någon mer som upplevt att multitaskingen inte funkar med Redsn0w. Programmen laddar om så fort man går in i dem.

utalker
    Member
    Post count: 403

@jonneracer 69233 wrote:

Någon mer som upplevt att multitaskingen inte funkar med Redsn0w. Programmen laddar om så fort man går in i dem.

Måste programmen inte lägga till stöd för multitask först?

liljevitt
    Member
    Post count: 7

När telefonen satts i DFU-läge kommer det upp “waiting for reboot” och guiden avslutas med “done” utan att telefonen har jailbreakats.
    Någon som har tips på åtgärd?

liljevitt
    Member
    Post count: 7

Trägen vinner.
    Jailbreakat!

steffeiphone
    Participant

@utalker 69234 wrote:

Måste programmen inte lägga till stöd för multitask först?

Precis, alla appsen funkar inte med multitasking ännu. Speciellt inte Cydia-apparna. Uppdatera era apps i Cydia och Appstore så fort uppdateringar finns tillgängliga!!

jabbasvens
    Member
    Post count: 77

Fy fan vad nice….min första Jailbreak 🙂

Det jag hunnit testa funka skit bra…tycker den blev snabbare oxå 😉

trigger_killer
    Member

@steffeiphone 69162 wrote:

in i iTunes och håll nere SHIFT och klicka på “Restore” eller “Återställ”.
    (Får du fel igen kan du googla fel numret eller fråga här i tråden om någon vet)
    Välj 4.0 filen jag länkade till och låt den återställas. Sedan kör du redsn0w utan att sätta in den i DFU/Recovery mode.

Tack för infon, Men iphonen dök aldrig upp…så deet gick inte att göra något i itunes! Tog en bärbar jag har i klädskåpet med XP på och uppdateraade itunes…där kom den upp… återställning, sen in i andra datorn och återställde igen..sen köra säkerhetskopian så man får in alla nummer å så igen… nu skall jag försöka mig på en gång till…
    Det sista du skrev är ..(Som jag fattar det)… Stäng av telefonen helt… sen koppla in den!?

Tack för all hjälp och vänlighet!

EDIT: Funkar kanon! :):):):)

jabbasvens
    Member
    Post count: 77

Ingen som fått problem med MMS efter detta?
    Jag kan inte MMS längre….finns ingen kamera längre där du skriver dina sms!!!

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 97 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.