Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hängt sig? Nu Firmware?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Vet inte vad som hänt en av mina Iphone….Jag skulle byta över allt minne till en ny Iphone för att ge min sambo min gamla. Det gick bra att överföra allt men sedan skulle jag radera allt gammalt. Jag valde dock radera allt innehåll och inst – radera iphone – sen började den ta bort -och sen finns nu bara en apple bild:mad:mad2:. vad har jag gjort för fel? hur ska jag göra nu?
Tacksam för svar!
:mad2:Vet inte vad som hänt en av mina Iphone….Jag skulle byta över allt minne till en ny Iphone för att ge min sambo min gamla. Det gick bra att överföra allt men sedan skulle jag radera allt gammalt. Jag valde dock radera allt innehåll och inst – radera iphone – sen började den ta bort -och sen finns nu bara en apple bildmad2:. vad har jag gjort för fel? hur ska jag göra nu?
Sammanfogade trådarna /PonyboyiPhone har en tendens att fastna när man har raderat alla inställningarna och innehåll. Du är nu tvungen att återställa din iPhone i iTunes och den kommer då att uppdateras till fw 3.1.3. Har du inte haft din iPhone jailbreakad tidigare så är det ditt enda val just nu. Sätt din iPhone i recovery mode och koppla den till iTunes, då kommer iTunes att be dig uppdatera till den senaste fw och återställa. Du kommer i recovery mode enklast om du stänger av din iPhone helt och sen håller i hemmaknappen medans du kopplar den till datorn. När en bild på USB-sladd och iTunes dyker upp på din iPhone skärm då är din iPhone i recovery mode och då kan du släppa hemmaknappen.
Hej PonyBoy och tack för svar :)Jag följde anvisningarna; satt den i recovery mode; kopplade den till Itunes; sen kommer det bara upp att jag ska återställa¨- och då gör jag det men det misslyckas hela tiden…..uppdateras den automatiskt när jag sätter den till Itunes? jag kan nämligen inte välja ngn fw? hej hej
Det låter som du har en annan iPhone tillgängligt, koppla den till iTunes och efter att iTunes har upptäckt den klicka på Hjälp och välj Leta efter uppdateringar. Då ska det dyka upp en meddelande om att det finns en ny version (3.1.3) iPhonevara tillgängligt.
Välj “Endast hämtning” och när hämtningen är färdig kan du koppla din andra iPhone till iTunes medans den är i recovery mode och välja återställning.
Finns säkert lättare sätt att uppdatera iPhone programvaran i iTunes men jag kommer inte på det just nu.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.