Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!

Viewing 50 posts - 501 through 550 (of 859 total)
  • Author
    Member
    Post count: 212

ja det kanske är sant men kanske värt ett försök har ju funkat för andra. Men det funkade inte för mig men jag är ingen höjdare på dos och sånt. Men jag ville ändå lägga upp länken även om jag visste att det var osäkert om det skulle funka kul om någon klarar det

Braxen
    Member

men kan det vara fake att han bara lagt upp den för han tycker det är roligt, men han skriver att han har lyckas att det funkar på hans telefon men han kanske ljuger!! vad vet jag.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Det finns enormt många attention seekers, se bara på spartanbr3ak, gull1hack med flera…

Braxen
    Member

Varning gör ej den guiden på vista eller Windows 7 druvrutinerna till USB och nätverkskortet slutar att fungera och jag har problem att instalera om dom vet inte hur jag ska göra. Jag mennAr den guiden som jag länka till

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@braxen 58220 wrote:

Downgrade Iphone 3gs Baseband 05.12.01 from 3.1.3 to 3.1.2 and jailbreak without SHSH

här är den, hoppas det funkar för är

Jag har följt alla dessa trådar på olika forums men det mesta har varit rent BS. Denna tråd var faktisk intressant och jag har följt den, har inte provat att testa metoderna som de pratar om när det gäller nergradera iTunes till 8.2 eller rensa historiken i datorn innan man testar för att det verkade menningslös. Men idag fick jag lite hopp när en av de vettigare medlemmarna som verkar föstå sig på kodning/programering lyckades nergradera en splitterny 3Gs som inte tidigare varit jailbreakad till 3.1.2. Metoden han skriver verkar vettig, iaf vettigare än de andra metoderna. Ska få hem 2 st 3Gs om några timmar och testa detta, återkommer med resultat.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@ponyboy 58308 wrote:

Jag har följt alla dessa trådar på olika forums men det mesta har varit rent BS. Denna tråd var faktisk intressant och jag har följt den, har inte provat att testa metoderna som de pratar om när det gäller nergradera iTunes till 8.2 eller rensa historiken i datorn innan man testar för att det verkade menningslös. Men idag fick jag lite hopp när en av de vettigare medlemmarna som verkar föstå sig på kodning/programering lyckades nergradera en splitterny 3Gs som inte tidigare varit jailbreakad till 3.1.2. Metoden han skriver verkar vettig, iaf vettigare än de andra metoderna. Ska få hem 2 st 3Gs om några timmar och testa detta, återkommer med resultat.

Inte klar än? ;D

kustjaegarn
    Member
    Post count: 2

Hej jag undrar lite och ber om hjälp till sakkunniga.

1. Jag sitter för tillfället på 3.1.2 med blackra1n jailbreak. Men vill återställa telefonen till 3.1.2 sen jailbreaka den åter igen då den har krånglat på sista tiden. Är det något ja behöver göra nu i cydia innan ja försöker mig på processen? Har läst om något SHSH?

2. Har redan försökt mig på att återställa och allt går fint fram till när den kontrollerar med apple och det står då att den inte kan slutföra återställningen, dock inget felmeddelande med kod (som jag läst om här i tråden).
    Är det då jag ska använda pwnagetool grejerna?

Tacksam för svar!

Freebo
    Member

Kustis:

1. Öppna Cydia. Vad står det i grönt högst upp på Cydias förstasida? ‘This device has…’

2. Har du redigerat HOSTS-filen?

kustjaegarn
    Member
    Post count: 2

Till Freebo:

1. Det står This device has shsh’s on file for iPhone OS: 3.1.3.

2. Japp det har jag gjort samt sparat.

Cophe
    Member

@kustjaegarn 58344 wrote:

Hej jag undrar lite och ber om hjälp till sakkunniga.

1. Jag sitter för tillfället på 3.1.2 med blackra1n jailbreak. Men vill återställa telefonen till 3.1.2 sen jailbreaka den åter igen då den har krånglat på sista tiden. Är det något ja behöver göra nu i cydia innan ja försöker mig på processen? Har läst om något SHSH?

2. Har redan försökt mig på att återställa och allt går fint fram till när den kontrollerar med apple och det står då att den inte kan slutföra återställningen, dock inget felmeddelande med kod (som jag läst om här i tråden).
    Är det då jag ska använda pwnagetool grejerna?

Tacksam för svar!

Så vitt jag vet så går det inte så länge du inte har dina shsh filer sparade sen din förra jailbreak. Återställer du nu kommer du hamna på mjukvara 3.1.3.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@xenomorph.se 58350 wrote:

Så vitt jag vet så går det inte så länge du inte har dina shsh filer sparade sen din förra jailbreak. Återställer du nu kommer du hamna på mjukvara 3.1.3.

Korrekt. Han kan inte negraderar till 3.1.2 utan endast 3.1.3

Freebo
    Member

@kustjaegarn 58349 wrote:

Till Freebo:

1. Det står This device has shsh’s on file for iPhone OS: 3.1.3.

2. Japp det har jag gjort samt sparat.

De två tidigare svaren är korrekta, du kan bara återställa till 3.1.3

moneyjones
    Member
    Post count: 18

Freebo

har en fråga kan man på något sätt installera cydia på Iphone os 3.1.3

Cophe
    Member

Downgrade Iphone 3gs Baseband 05.12.01 from 3.1.3 to 3.1.2 and jailbreak without SHSH

Har läst igenom hela delen nu. Är nog inte värt tiden på att försöka ge sig på den. Dem få som lyckats med guiden har antagligen suttit på en 3G telefon, och inte 3GS. Jag kan dock ha fel..

Freebo
    Member

@moneyjones 58354 wrote:

Freebo

har en fråga kan man på något sätt installera cydia på Iphone os 3.1.3

Det beror på. En 3G kan du jailabreka på 3.1.3 och då får du även in Cydia. En 3GS är det värre med, om du inte kan nedgrader till 3.1.2 med guiden här i forumet

H3NR11K
    Member

@xenomorph.se 58355 wrote:

Har läst igenom hela delen nu. Är nog inte värt tiden på att försöka ge sig på den. Dem få som lyckats med guiden har antagligen suttit på en 3G telefon, och inte 3GS. Jag kan dock ha fel..

Det tar tid och är bara körigt.. Detta ska funka på 3GS med gamla iboot.

Braxen
    Member

jag fick inte det att funka fastna i itunes fick fel 3004 istället för 1015. Henrik har du fått det att funka??

Braxen
    Member

@ponyboy 58308 wrote:

Har det funkat för dig???

Ponyboy
    Member

@braxen 58372 wrote:

Har det funkat för dig???

Jobbar på det just nu, jävligt jobbigt process. Tanken är att först hämta mitt ECID SHSH 3.1.3 i Umbrella och sen lägga in den i Sauriks server som 3.1.2. På så sätt lura iTunes att acceptera min nergradering till 3.1.2. Läste att nån hade klarat det genom att göra precis så. Vet att det låter oerhört dum men jag har inget att förlora genom att försöka. Jag fastnar när jag ska lägga in den i Sauriks server, kan inte lägga in den på nåt annat sätt än Umbrella. Vet nån om nåt annat sätt att lägga in ECID SHSH i hans server utan att använda Umbrella?

Håller dessutom på att prova att återställa genom iTunes 8.2 utan internet anslutning. Ska dessutom prova alla andra metoder som jag läst i andra trådar, de flesta är påhittat men kanske jag har tur och hittar ett kryphål nånstans.

moneyjones
    Member

är det någon som vet om man kan byta operatörsnamn utan jb. det vill säga via någon app eller nått annat sätt.

anledningen är att ja har Iphone os 3.1.3

H3NR11K
    Member

@moneyjones 58382 wrote:

är det någon som vet om man kan byta operatörsnamn utan jb. det vill säga via någon app eller nått annat sätt.

anledningen är att ja har Iphone os 3.1.3

De går inte! har du en 3G eller S?

Braxen
    Member

ok hur hämtar min sin 3.1.3 genom apples server? eller saruk“

moneyjones
    Member

jag har iphone 3gs 32g 3.1.3

Ponyboy
    Member

@braxen 58385 wrote:

ok hur hämtar min sin 3.1.3 genom apples server? eller saruk“

Ladda ner Umbrella här och ladda ner USB View här.
    Koppla din iPhone till datorn, sätt den i recovery mode och öppna USB View.
    17.png

I Option välj Config Descriptors.
    23.png

I Files välj Refresh.
    32.png

Välj Apple Recovery (iBoot) och i högra fältet kan du hitta din ECID.
    43.png

Starta sedan Umbrella.exe i Umbrella mappen du laddade ner.
    umbrella.gif

ECID: Skriv in din ECID som du hittade i USB View.
    Device version: Välj din iphone modell och firmware.
    SHSH Respository:
    ¤ Välj Apple om du vill att Umbrella ska hämta din SHSH och spara den i din dator (sparas i Umbrella mappen).
    ¤ Välj Saurik – Cydia om du vill att Umbrella ska hämta din SHSH och spara den i cydias server och din dator.
    ¤ Välj Localhost om du vill se vad du har sparat i TinyTSS.

Tryck på Submit och Umbrella gör resten av jobbet. Din SHSH kommer att sparas i Umbrella mappen och även i Cydia om du valde det.

Tinytss.exe finns också i Umbrella mappen. Med TinyTSS kan du ladda din SHSH och servera den till Itunes när den försöker verifera din återställning.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Det jag vill göra är att döpa om SHSH filen från 3.1.3 till 3.1.2 (xxxxxxxxxxxxx-iphone-3.1.2.shsh) och sen lagra den i cydias server. Vet inte om det kommer att hjälpa men jag vill försöka det ändå. Har inte hittat nån lösning till det ännu och har inte haft nån tur med TinyTSS heller.

Braxen
    Member

men måste man länka till saruks server när man ska ha shsh kan man länka till en mapp på datan på så sätt lura ituns h att det är 3.1.2. men det går nog inte så lätt kan di inte vara??

psjag använde mig av ECID Grabber istället för usb wiew mycket lättare att använda kopplar bara in iphone sätter den i dfu mode sen trycker man på grab ecid

Braxen
    Member

har fått ner shsh filen på datan bytat namn på den men hur ska man få den till suirk??? man väl ändra host filen så att den länkar till shsh filen istället för att gå ut på nätet??

Freebo
    Member

@braxen I hostfilen borde det då stå

127.0.0.1 gs.apple.com[/CODE]

Glöm inte att ta rem:a ut [CODE]127.0.0.1 localhost [/CODE] med kolon[CODE]127.0.0.1 gs.apple.com[/CODE]

Glöm inte att ta rem:a ut 127.0.0.1 localhost [/CODE] med kolon[CODE]127.0.0.1 localhost [/CODE] med kolon

Danneg
    Member
    Post count: 6

hej min ifone är en 3g 8gb 3.1.2 men kan inte låsa upp för står modemfirmware 05.12.01 så jag undrar om någon vet hur jag kan få 05.11.01
    eller om ja kan låsa upp med 05.12.01

Freebo
    Member

@danneg 58419 wrote:

hej min ifone är en 3g 8gb 3.1.2 men kan inte låsa upp för står modemfirmware 05.12.01 så jag undrar om någon vet hur jag kan få 05.11.01
    eller om ja kan låsa upp med 05.12.01

Nedgradera baseband= omöjligt
    låsa upp 05.12.01= går inte just nu

BarateaU
    Member
    Post count: 211

Okey men ingen som lyckats med 3.1.3 till 3.1.2, alla bara testar en så länge?

Danneg
    Member

Alltså jag lyckades få ner den från 3.1.3 till 3.1.2 men baseband 05.12.01 stannade kvar

Freebo
    Member

@barateau 58425 wrote:

Okey men ingen som lyckats med 3.1.3 till 3.1.2, alla bara testar en så länge?

De flesta ha lyckats, i alla fall de som sparat sin ECID SHSH i Cydia

Danneg
    Member

Aha men de spelar inge roll om ja har fått ner till 3.1.2 så länge ja har kvar 05.12.01 så kan ja inte låsa upp lr`?

Freebo
    Member

@danneg 58428 wrote:

Aha men de spelar inge roll om ja har fått ner till 3.1.2 så länge ja har kvar 05.12.01 så kan ja inte låsa upp lr`?

Exakt

Danneg
    Member

Nedgradera iPhone OS 3.1.3 Baseband 05.12.01 till 3.1.2 med Fuzzyband | Sundgrens Data

skulle du kunna ta dig en titt på den står allt där men ja har inte provat e det nått man kan lita på ?

Cophe
    Member

@danneg 58430 wrote:

Nedgradera iPhone OS 3.1.3 Baseband 05.12.01 till 3.1.2 med Fuzzyband | Sundgrens Data

skulle du kunna ta dig en titt på den står allt där men ja har inte provat e det nått man kan lita på ?

Gäller bara dem som har haft telefonen jailad eller har den jailad. Dem som sitter på en “aldrig jailad, helt orörd” iphone så hjälper inte denna länken ett dugg.

Danneg
    Member

men det är det min telefon e jailad jag har gjordt allt instalerat har blackrain ikonen och instalerat cydia och snow men endå så står det söker sim
    men hittar inget kan de vara något annat då ?

BarateaU
    Member

Men om man har gamle bootromen fast man har 3.1.3, och ej filen hos cydia så blir de svårt att nergradera till 3.1.2.

Som guiden nedan säger att man skall kunna få 3.1.2 genom att följa den är ett mysterium.
    Då de första stegen bara hänvisar till att sätta telefonen i DFU läge, och sen skall man starta IRecovery men står inte vad man skall göra mer en så med IRecovery.
    Och sedan starta redsn0w, som inte lägger in en hel firmware, utan redsn0w lägger bara in cydia och aktiverar.
    Så har svårt att se vart de skulle lägga in 3.1.2 över 3.1.3

1. Download Iphone 3GS original 3.1.2 ipsw file (search in google)
    2. Go to Itunes and make shift+restore…and choose the 3.1.2 file
    3. Itunes will now give after dowgrading the error message 1015
    4. Your iphone will be now in the recovery mode loop
    5. Use IRecovery mode (google it: use the tutorial from ihackintosh) -> I did not work for me on Windows 7 64bit, but worked flawlessly on Windows XP 32bit
    6. After you come out of the Recovery mode, boot your iphone again and Iphone will ask you to make an Activation (but don’t do anything)
    7. Turn off your iphone, download redsn0w 0.94 and jailbreak your iphone with the previously downloaded 3.1.2 ipsw file.
    8. After that your iphone 3gs should have 3.1.2 (jailbreaked) and baseband 05.12.01
    9. Finished^^

Fuzzy only works on iPhone 3G with bootloader 5.08. It will not downgrade your baseband on any 3G phone.

Danneg
    Member

@barateau 58435 wrote:

Men om man har gamle bootromen fast man har 3.1.3, och ej filen hos cydia så blir de svårt att nergradera till 3.1.2.

Som guiden nedan säger att man skall kunna få 3.1.2 genom att följa den är ett mysterium.
    Då de första stegen bara hänvisar till att sätta telefonen i DFU läge, och sen skall man starta IRecovery men står inte vad man skall göra mer en så med IRecovery.
    Och sedan starta redsn0w, som inte lägger in en hel firmware, utan redsn0w lägger bara in cydia och aktiverar.
    Så har svårt att se vart de skulle lägga in 3.1.2 över 3.1.3

Ja vet exact så har jag gjort och har fått 3.1.2 05.12.01 men vill få 05.11.01

BarateaU
    Member
    Braxen
    Member

ska prova den idag

BarateaU
    Member

Kör denna just nu.

iPhone 3.1.3 to 3.1.2 with Custom Firmware 3.1.2 Fix Apple Boot Logo and Crashes

Och telefonjäveln håller på att lägga in 3.1.2 just nu, WTF?
    Väldigt skeptisk, fattar inte att den håller på att återställa, ska bli kul att se om de funkar. Snart klart tror ja.

BarateaU
    Member

HAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Funkade! Helt jävla otroligt, efter 1 vecka slit så funkade den sketna lilla guiden, jag har 3.1.2 nu igen!

SwePin
    Member
    Post count: 11

Tyvärr har min älskade iPhone spruckit runt volymknappen, mute-knappen samt nere vid laddaren det resulterade i att jag fick en ny iPhone tyvärr med FW 3.1.3 i nu till min fråga GÅR DET ATT JAILBREKA den jag är inte intresserad av att byta operatör utan bara själva jailbreakningen.

Braxen
    Member

@barateau 58460 wrote:

HAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Funkade! Helt jävla otroligt, efter 1 vecka slit så funkade den sketna lilla guiden, jag har 3.1.2 nu igen!

Vilket basband hade du??
    ps du har fått pm

Braxen
    Member

det håller på nu har kommit längre än dom andra gånger tog det lång tid??? för dig för det står förebreder återställning

Molo
    Member
    Post count: 196

@barateau 58460 wrote:

Har du gamla eller nya bootroomen??

BarateaU
    Member

Jag har gamle bootromen.

Cophe
    Member

iPhone 3.1.3 to 3.1.2 with Custom Firmware 3.1.2 Fix Apple Boot Logo and Crashes

Undrar om det funkar på 3gs med den nya bootromen osv. vågar man prova? Sen sitter man ju på Xp med, snubben säger ju att det endast testas på vista men lär det va någon skillnad?

Braxen
    Member

jag har inte fått det att funka men jag har privat med windows 7 och
    05.12.01

Viewing 50 posts - 501 through 550 (of 859 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.