Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Här finns blandande "Carrier logos" för alla att använda!
-
AuthorPosts
-
hej.
Jag startade med att göra 3 logo till mig och delade med mig, men sen vart det lite roligt och andra ville ha så jag har ändrat posten lite från början.
Nu har jag försökt göra logo till dom flesta mobil operatörerna.Jag har rensat lite, tagit bort dom första logoen för att jag har försökt fin putsa dom och göra dom snyggare.
Ny 3 logo mindre och lite annan färg.
3 carrier logo new
Ny svart vit 3 logo.
3 carrier logo_black-white
här är tele2 logo
har gjort om tele2 loggan igen minskat den så den ser lite bättre ut.
Tele2 new
Till att tele2 loggan ska funka måste ni döpa om .png bilderna till exakt samma om dom dom ligger i Root/User/Library/Carrier Bundle.bundle sen ersätta dom.
Här är Telenor Carrier logo
Fixat till Telenor logo lite, mindre.
Telenor Carrier logo-New
Här är Telia Carrier logo
Telia Carrier Logo.zipHär är Halebop logo Halebop logo
Samma gäller Halebop logo som Tele2 logo.
Till att Halebop loggan ska funka måste ni döpa om .png bilderna till exakt samma om dom dom ligger i Root/User/Library/Carrier Bundle.bundle sen ersätta dom.Här är guide hur SSH funkar via wifi. Guide: Ansluta till iPhone via SSH | iPhoneinfo.se
Men det går också att SSH via usb.
Då kan ni använda iFunbox för PC och DiskAid för Mac (finns säkert gratis alternativ för Mac men jag använder Diskaid).
Om ni har problem att komma in i Root på iPhonen testa då att installera afc2add som finns i Cydia.Ny måste gå in i iphonen via ssh till Root/User/Library/Carrier Bundle.bundle/
göra backup av dom 2 png filarna som finns där innan ni ersätter filarna med dom jag gjorde.Om det inte fungerar installera då “Carrier Logo Fixer” som finns i Cydia
Jag har testad det på iphone 3GS 3.1.2 och 3.1.3 vet inte om det ser annorlunda ut på äldre mjukvara eller annan hårdvara.
Bara testa och gärna berätta om det funkar eller om ni har frågor.
Redigerade rubriken /Freebo
Tack du kunde sakt det får början 🙂 !!!!
funka direkt när ja installera Carrier Logo Fixer dock verkar itne WIFI bilden hänga med men aja det löser ja nog en annan gång :).@amko 64559 wrote:
Tack du kunde sakt det får början 🙂 !!!!
funka direkt när ja installera Carrier Logo Fixer dock verkar itne WIFI bilden hänga med men aja det löser ja nog en annan gång :).Tänker du på wifi iconen som är på min bild som jag postade?
Då finns den på cydia och heter Blue WiFi Logo.Vill ha tele2 logga skicka länk hehe. Gärna tele3 om du kan göra en???
@lillemor-zanyar 64624 wrote:
Vill ha tele2 logga skicka länk hehe. Gärna tele3 om du kan göra en???
Tele2 kan jag nu fixa men vad menar du med tele3 ? Är det på skoj?
asså jag trodde du gjorde egna så därför kunde du göra en som är tele3. men skaffa tele2 tack
nu har jag lagt till 2 logo till ,kolla första posten.
Tack för Telenor dreamcode, mycket tjusigt =)
gjorde om Tele2 logo så det vart lite snyggare.
Busy bee! 🙂
Bra jobbat, riktig snyggt med Telia loggan. Den ska jag använda, tack!
Vilka program behöver man exakt? Hur får jag in loggan in i telefonen? Förstår noll..
Mvh
@xenomorph.se 64681 wrote:
Vilka program behöver man exakt? Hur får jag in loggan in i telefonen? Förstår noll..
Mvh
Har uppdaterad första posten lite hoppas det hjälper lite annars bara fråga igen.
Hur får man WiFi-bilden där? Tack för tele2 btw
har fixat till 3,tele2 och telenor logoen.
@dreamcode 64798 wrote:
Halebop logo finns nu i första posten.
Jag har lagt in den i telefonen nu, är det bara att starta om telefonen så kommer ikonen upp? Eller måste jag spara någonstans på datorn innan?
Hur menar du med att döpa om?
Mina heter
“Default_CARRIER_TELIADefault_CARRIER_TELIA” “FSO_CARRIER_TELIAFSO_CARRIER_TELIA”Ska jag lägga in dessa namn på Halebop loggorna?
EDIT: Får det inte att funka 🙁
Hur använder man egentligen “Carrier logo fixer”
EDIT: Fick upp halebop logon, men sedan bytte den tillbaks till Telia när jag går in på Safari exempel.
@yugoboy 64800 wrote:
Jag har lagt in den i telefonen nu, är det bara att starta om telefonen så kommer ikonen upp? Eller måste jag spara någonstans på datorn innan?
Hur menar du med att döpa om?
Mina heter
“Default_CARRIER_TELIADefault_CARRIER_TELIA” “FSO_CARRIER_TELIAFSO_CARRIER_TELIA”Ska jag lägga in dessa namn på Halebop loggorna?
EDIT: Får det inte att funka 🙁
Hur använder man egentligen “Carrier logo fixer”
EDIT: Fick upp halebop logon, men sedan bytte den tillbaks till Telia när jag går in på Safari exempel.
Ja du ska byta namnet till exakt det samma som dina filer heter.
Döp ena bilden till
Default_CARRIER_TELIADefault_CARRIER_TELIA
och den andra till
FSO_CARRIER_TELIAFSO_CARRIER_TELIA
sen ersätter du dom båda. då ska det funka.öpna cydia och sök efter carrier logo fixer , installera det, sen behöver du inte tänka på det mer.
jag tackar ja, funkar perfekt för mig.
halebop loggan. tack igen.
gjorde lite ändringar på färgerna, då det vart lite för svagt tidigare.
läs det första inlägget, gjorde exakt som han sa o det funkade perfekt, reboot efter självklart.
@pongo 64809 wrote:
läs det första inlägget, gjorde exakt som han sa o det funkade perfekt, reboot efter självklart.
Ja, nu kan jag inte ens ansluta via Wifi heller :-/ Och logga in på WinSCP
Kan inte heller återställa telefonen till fabriksinställingar får upp “Error 3014”.
EDIT: Ska kolla med iFunBox..
Frustrerande att det funkar för alla andra men inte mig 🙁
EDIT Juste, ena bilden heter ju .PNG och den andra .png, det är den med .PNG som inte ersätts men den andra gör det :-/ Och den som ska ersätta Telias .PNG (versaler) med Halebops har .png (inga versaler) gör inte det.
Kanske är där problemet ligger? Hur ändrar man då? ^^
Fan vad smart jag är… glömde ta en kopia på mina “Telia Carrier logos” innan jag ersatte dem :> Någon som kan skicka dem? 🙂
Jaaaa, vad glad jag blir nu… Jag lyckades äntligen 😀
Hejsan jag får inte Telialoggan att funka, treloggan gick klockrent behövde inte döpa om eller något, bara funkade. Men inte Telias, ändrade namn på den enl. guiden men icke. Carrier logo fixer har jag. Förslag ?
3gs fw 3.1.3
Fixade det nu. Testa med ifunbox då gick det hur lätt som helst.
@kingmartin92 66275 wrote:
Du går in på cydia och sen in på sök sen skriver du: Blue WiFi Logo
Tack! 🙂
Niklas
Halebop logan funkar kanon med iOS 4.0.1 🙂 Tackar!
[IMG]https://www.iphoneinfo.se/forum/attachment.php?attachmentid=703&stc=1&d=1280926182[/IMG]
Fick idén att göra min egna istället :laugh:
Man kan ju inte komma till Root/User/Library/Carrier Bundle.bundle/ nu när man har 4.0.1
Har en 3Gs 16GB Vit
Använder iFunBox
@yugoboy 72989 wrote:
Man kan ju inte komma till Root/User/Library/Carrier Bundle.bundle/ nu när man har 4.0.1
Har en 3Gs 16GB Vit
Använder iFunBox
Har inga problem med att komma in i den mappen. Jag har redan lyft ut min Teliacarrier och lagt i en winterboard mapp så jag kan inte kolla det just nu men jag återkommer snart igen eftersom jag ska slänga ut alla filer från iPhone en gång till och sen leta .png-filer.
Har gjort som det står i texten men får ingen snygg telia logga utan den som är orginal. Deletade 2 filer och la in dom 2 som hette likadant från sidan1 Telia.. Nått jag missat ?
Ja, jag har googlat på detta problemet hela natten och det visar sig att Apple har vänt upp och ner på pannkakan igen.
Alla statusbarikoner ligger i en skyddad artwork-fil. Winterboard klarar än inte av att ersätta dessa ikoner. Så vi får leva med det vi har.
Det är konstigt att Svenska operatörer inte har en logga från början, då de säljer iPhone
@iPhoneReservdelar.se 73156 wrote:
Det är konstigt att Svenska operatörer inte har en logga från början, då de säljer iPhone
Jo det finns en logga men den ser ut som vilken annan text som helst. Iallafall för Telia.
Ska testa detta får vi se, men antagligen e jag för dum för att det ska lyckas men jag ska ge det ett försök 🙂
Nån som har lyckats ändra på status bar ikoner, (signal styrka, operatörs logga mm)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.