Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hittar inte iTunes din iPhone efter uppdatering?
-
AuthorPosts
-
Hej .
Simon, du kan klistra den här tråden om du vill, för jag tycker det är viktigt att folk kan se det här.Det här är en liten “guide” för er som uppgraderat eran iPhone och fått problem med iTunes.
Jag har använt min iPhone 1.1.1 några månader och kände att det var dags att uppdatera till 1.1.3.
Jag fick hjälp av Simon (admin här) om hur man skulle göra, och allt gick som smort, förutom att alla mina kontakter och smskonversationer försvann.Jag började ladda ner lite program till mobilen, såsom Bosstool, Bossprefs (det heter så va?), NES och Make It Mine.
Sen kom jag på att jag var tvungen att föra över alla mina låtar, som var ca 600 st, och på något sätt så finns det inte USB 2.0 på min dator, som är ny. Så, det skulle ta sin tid.
Jag kopplade in telefonen i datorn, den pep till som den alltid gör och visade att den laddades. iTunes kom upp på datorn men det hände inget mer. iPhonen kom aldrig upp under enheter.
PANIK.Jag började söka på internet att man skulle avinstallera iTunes och Quicktime, installera på nytt. Jag gjorde det två gånger, reparerade iTunes ett par gånger, startade om datorn och iPhonen. Inget hände. Jag testade att stänga av ipod service i datorn men det hjälpte inte.
Jag frågade Simon om han hade något tips om hur jag skulle göra. Han sa att jag skulle stänga av mobilen och koppla in den i recovery mode (?).
Det funkade heller inte.Nu till hur jag gjorde:
Jag vaknde imorse av panik. Jag skulle åka upp till sälen om några timmar, utan musik i bilen. Nej, det går inte.
Jag satt på datorn, stängde av mobilen och kopplade in den i recovery mode.
Hur gör man det?Du stänger av mobilen, trycker på HOME-knappen och sätter i USB-kabeln i mobilen. Håll in HOME-knappen ända tills du ser iTunes ikonen med en USB-kabel i mobilen.
Nu startar iTunes och det står något i stil med att iTunes måste söka efter uppdateringar. Tryck på Leta.
iTunes kommer leta efter uppdateringar till iPhonen och installera dom.
(När jag gjorde det första gången fick jag ett felmeddelande där det stod att det inte gick att återställa mobilen för att ett allvarligt fel uppstått. Jag testade igen och det funkade fint.)Nu, i alla fall för mig, så fanns det två enheter i iTunes, en som hette iPhone (i den fanns det inga flikar eller nått, det fanns bara en återställningsknapp) och en som hette Namnlös Spellista.
När jag tryckte på Namnlös Spellista så fanns alla flikar där.
Där fanns även en knapp att återställa mobilen till den sista säkerhetskopieringen. Jag testade med det, men det hjälpte inget tyvärr. Så, ovanför fanns en flik om att göra en ny enhet, så det testade jag att göra, och då funkade allt.Om ni tycker att det är luddigt skrivet, så skyller jag på att det är väldigt svårt att förklara hur man ska göra.
Men om någon stöter på problemet, så skicka gärna ett pm till mig så ska jag hjälpa till så gott det går ! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.