Hittar inte vissa ikoner(Ska byta dessa)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hittar inte vissa ikoner(Ska byta dessa)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 111

Okej tredje tråden på kort tid här.Det är så att jag håller på att göra egna ikoner men hittar inte placeringen av dom 2 sista,De är ett mysterium:confused:

jag tog hem Shoutcast från Appstore men vill veta vart ikonen befinner sig.Jag letar efter en ikon som ALLTID heter Icon.png

Har fasen letat överallt.Här är det närmaste jag kommer men där finns ingen Icon.png

Har ju bytt alla andra utan problem,Nu är det shautcast + en till kvar bara

iphoneicons.th.jpg

img0016q.th.png

img0017n.th.png

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Jag vet hur ni som sitter och bytar ikoner till slut stöter på såna här problem, det är därför jag låter Winterboard sköta de bitarna jag inte kan sköta.

WinterBoard App Icon Names – ModMyi – Wiki
    Jag hittade inte den appen här men enklast borde vara att ta ett tema som har många ikoner och sen kolla vad ikonen heter när man hittar den.

Jag kan kolla för att vara snäll med.
    Nej jag hade inte den fast att jag har 2000 ikoner.

Du kan alltid googla lite.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Har råkat ut för några såna apps när jag försökte göra ett tema, och mitt tips är att leta 😛 Kolla igenom alla bilder i mappen tills du hittar en som ser ut som en ikon.. Den är det! 🙂

Thewiruz
    Member
    Post count: 111

Oki ni ska ha tack!Hittade ikonerna tillslut när jag bytte till Iphonebrowser 🙂

iphonebrowser1.th.jpg

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Om du inte redan gissat det: Alla ikoner på mobilen heter inte icon.png alltid.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@mossarelli 36988 wrote:

Om du inte redan gissat det: Alla ikoner på mobilen heter inte icon.png alltid.

Precis 😉 Men om man kollar i Info.plist så står det alltid vad ikonen heter, för vissa byter namn på ikonen och då vet inte programmet var den ska leta, om den inte har namnet i plisten 😛

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.