Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hjälp!
-
AuthorPosts
-
Hej!
Nu har jag äntligen fått min iphone! Men jag får inte upp luckan där jag skall sätta i simkortet! Och när jag skall aktivera telefonen i itunes går inte det?
Hjälp!
Hej!
Bild: http://www.labnol.org/assets/images/HowtoChangeiPhoneSIMCard_D9B5/iphonesim.jpg
Stoppa ner något relativt vasst och sjukt smalt föremål om du inte har ett sådant gem.
Du ska inte aktivera telefonen via iTunes.
Ladda hem programmet ZiPhone och tryck på “Do it all!”, följ instruktionerna och vänta några minuter sen har du en upplåst telefon.
Lycka till!
Oregistrerade
March 12, 2008 at 17:16Post count: 0Passar på att slänga in en snabb fråga här, har nyss fått min iphone och kört ziphone “Do it all”. Men har ingen täckning på simkortet, är precis som man har at kortet i. Undrar om jag har missat nåt eller gjort fel nånstans?
Tack så mycket.. Men nu är det nästa probelm.. Jag lyckas inte komma ut på wifi.. Jag har skrivit in lösenordet men det funkar inte?
@Oregistrerade 581 wrote:
Passar på att slänga in en snabb fråga här, har nyss fått min iphone och kört ziphone “Do it all”. Men har ingen täckning på simkortet, är precis som man har at kortet i. Undrar om jag har missat nåt eller gjort fel nånstans?
Vad har du för sim kort?
Säker på att den verkligen är upplåst?
Oregistrerade
March 12, 2008 at 19:09Post count: 0@andreasson 584 wrote:
Vad har du för sim kort?
Säker på att den verkligen är upplåst?
Hade så jävla bråttom att få igång telefonen när jag fick hem den så jag glömde att ladda hem senaste Ziphone, hade 2.5b eller nåt. Gjorde om allt och nu funkar det prima =)
@Oregistrerade 585 wrote:
Hade så jävla bråttom att få igång telefonen när jag fick hem den så jag glömde att ladda hem senaste Ziphone, hade 2.5b eller nåt. Gjorde om allt och nu funkar det prima =)
När du gjorde om allt restora du den i itunes först eller?
Har också problem med simkortet som inte vill få någon signal
som med AT&T kortet.Använde eZiPhone “unlocking,activating,jailbreaking” och det funkade
bra.Någon som vet
gardemyrNu har jag riktigt kommit igång med min Iphone men jag lyckas inte riktigt få till de me sendsong och när jag får sms står det inte något namn utan bara numer? Och jag lyckas inte heller få till svenska menyer.. Fast jag har gjort som det står på ifun.se! Probelm haha!
Oregistrerade
March 13, 2008 at 11:21Post count: 0@gardemyr 589 wrote:
När du gjorde om allt restora du den i itunes först eller?
Har också problem med simkortet som inte vill få någon signal
som med AT&T kortet.Använde eZiPhone “unlocking,activating,jailbreaking” och det funkade
bra.Någon som vet
gardemyrJa restorade till 1.1.4 igen sen körde jag do it all med Ziphone 2.5c.
Gjorde efter den här:
http://www.youtube.com/watch?v=ZWCW1Jkv27w@Oregistrerade 596 wrote:
Ja restorade till 1.1.4 igen sen körde jag do it all med Ziphone 2.5c.
Gjorde efter den här:
http://www.youtube.com/watch?v=ZWCW1Jkv27wMen jag använde eZiPhone eftersom jag inte ville downgrada min BL
men det kanske inte heller Ziphone 2.5c gör ?tack för tipset
gardemyr
Oregistrerade
March 13, 2008 at 21:01Post count: 0 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.