Hjälp!!!! :'(

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej!! Har en iphone 3gs som var jailbreakad med black rain. Tänkte uppgradera den så jag återställde telefonen via instälnningar “Åts inst o ta bort allt”.
    sedan koppla jag in min iphone och hämna i recovery mode. Itunes poppa upp som vanlig och bad mig trycka på återställa för o få den börja starta men det poppar upp ett meddelande hela tiden “iphone” kunde inte återsällas. This device is not eligible for the requested build. Har någon en aning hur jag kan få den att funka igen ? >< får panik!!!
    skulle vara tacksam för hjälp!!

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@antoniiioo 78869 wrote:

Hej!! Har en iphone 3gs som var jailbreakad med black rain. Tänkte uppgradera den så jag återställde telefonen via instälnningar “Åts inst o ta bort allt”.
    sedan koppla jag in min iphone och hämna i recovery mode. Itunes poppa upp som vanlig och bad mig trycka på återställa för o få den börja starta men det poppar upp ett meddelande hela tiden “iphone” kunde inte återsällas. This device is not eligible for the requested build. Har någon en aning hur jag kan få den att funka igen ? >< får panik!!!
    skulle vara tacksam för hjälp!!

jag brukar oxå få felmeddelande om att jag inte kan återställa min telefon ibland , och jag brukar då byta dator och göra det och då funkar det galant..
    så ta en annan dator och återställ med sen kopplar du in den i din vanliga dator och synkar den där så du får tillbaka alla dina saker.

ska du uppgradera dig till 4.1 så finns det inget JB för tillfället bara så att du vet.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om du har sparat shsh med cydia så kan du återställa till de os du har sparat shsh för annar s får du bara återställa till 4.1 som är det senaste, och som inte kan jailbreakas.
    Hur du gör om du har shsh sparat hittar du här. Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia
    Det finns ett forum där med, som du kan ställa frågan i

antoniiioo
    Member

@something 78870 wrote:

jag brukar oxå få felmeddelande om att jag inte kan återställa min telefon ibland , och jag brukar då byta dator och göra det och då funkar det galant..
    så ta en annan dator och återställ med sen kopplar du in den i din vanliga dator och synkar den där så du får tillbaka alla dina saker.

ska du uppgradera dig till 4.1 så finns det inget JB för tillfället bara så att du vet.

Verkar funka med min andra dator men det står att den bara kan uppgraderas till 4.1 :S
    om den tidigare var 3.1.2 hur gör jag för o få skiten o funka >< blir galet värre galen här hemma haha 😀 tacksam för svar snarast!!

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Följ guiden jag postade, prova lita olika versioner från 3.1.2 fram till 4.0.1 kan hända att du har sparade shsh utan att du vet om det.

apple 3g
    Member
    Post count: 482

om jag uppdaterar till 4.1 kan jag då återställa till 4.0.1 och behålla unlocken ??

muffins
    Member
    Post count: 1906

@apple 3g 78882 wrote:

om jag uppdaterar till 4.1 kan jag då återställa till 4.0.1 och behålla unlocken ??

Uppdatera till 4.1 utan att uppgradera basebandet för iPhone 4 | iMedia

antoniiioo
    Member

testade guiden men det funka ej :/
    står att jag typ bara kan uppgradera till 4.1
    men finns det inget annat sätt ? vill bara få skiten o funka igen >< hade Firmwire 5.11.7 om det nu kan va till någon hjälp :/ 3.1.2 7D11 om jag minns rätt.. nu går det varken o sätta på den eller liknande menar då till menyerna etc.. bara appel loggan och recovery mode som funkar 🙁 drar av mig håret snart..

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@antoniiioo 78886 wrote:

testade guiden men det funka ej :/
    står att jag typ bara kan uppgradera till 4.1
    men finns det inget annat sätt ? vill bara få skiten o funka igen >< hade Firmwire 5.11.7 om det nu kan va till någon hjälp :/ 3.1.2 7D11 om jag minns rätt.. nu går det varken o sätta på den eller liknande menar då till menyerna etc.. bara appel loggan och recovery mode som funkar 🙁 drar av mig håret snart..

nej nu belv jag skiträdd och vågar inte köra nåt , och väntar på att unlocken kommer att uppdateras så tack ändå muffins 🙁

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.