Hjälp! iPhone fast i återställningsläge!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hjälp! iPhone fast i återställningsläge!

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 21

Hej!

Har en IP4 (Låst till Tele2, men kör med Telia). Innan jag totalåterställde telefonen hade jag version 4.1 med 01.59.00 i basebands-version för att använda Telia-kortet.

Orsaken till att jag valde att totalåterställa (Radera iPhone-alternativet i luren) var att det vart lite problem med surf/MMS i samband med samtal, tänkte att det kan vara med Limera1n (JB.verktyget jag använde mig av) + ultrasn0w.

Det har gått drygt en halvtimme nu efter jag valde att radera allt i luren för att återställa och det enda jag sett sedan dess är apple-loggan och en “arbetande” hjul precis vid underkanten.

Såhär lång tid skall det väl inte ta, eller?? Vad ska/kan jag göra nu för att inte sabba basebandet?? Hjälp mig snälla!

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det går aldrig att återstella en jailbreakad telefon från menyn i telefonen.
    Bara att sätta telefonen i dfu och börja om

Navid
    Member

@iPhoneReservdelar.se 81810 wrote:

Det går aldrig att återstella en jailbreakad telefon från menyn i telefonen.
    Bara att sätta telefonen i dfu och börja om

Okej, om jag uppfattat det rätt skall jag sätta luren i DFU-läge (Genom att..hålla Power/Hom-knappen tills den släcks, sedan börja med DFU enl. google?)

Elaborera “börja om”, vad menar du med det exakt? Kommer detta uppgradera mitt baseband?

bioswe
    Member
    Post count: 18

Har du sparat din shsh fil så ska den inte uppdatera basbandet om du använder tinyumbrella för att återställa mjukvaran annars kommer du tyvärr få en uppdatering av baseband.

Navid
    Member

bioswe: Oj, känns som jag sitter i sk*ten då, eller?

Jag vet ju inte exakt hur jag ska gå tillväga för att lösa detta problem, det är ju jättesvårt.

Ska jag:
    1: sätta luren i DFU mode
    2. öppna umbrella och ha igång den
    3. återställa medans umbrella är igång?

Jag hänger inte riktigt med just nu (Panik inför att ev. låsa min lur!)

EDIT: Satte luren i DFU läge nu, kopplat till itunes & så. Men min TinyUmbrella känner troligen inte igen min iphone, har tryckt TSS server knappen, och den står som running, men på den vänstra spalten står det fortfarande “Connect a device”. vad göra nu då?

bioswe
    Member

tinyumbrella funkar bara om du har sparat shsh filen för den iOS/baseband version som du körde innan. programet tillåter dig alltså att nedgradera/uppgradera iOS utan att påverka baseband versionen. Om du har shsh så kan du ladda in din aktuella ipsw fil i tinyumbrella och återställa. tror det är kört annars 🙁

Navid
    Member

@bioswe 81815 wrote:

tinyumbrella funkar bara om du har sparat shsh filen för den iOS/baseband version som du körde innan. programet tillåter dig alltså att nedgradera/uppgradera iOS utan att påverka baseband versionen. Om du har shsh så kan du ladda in din aktuella ipsw fil i tinyumbrella och återställa. tror det är kört annars 🙁

Jag tror jag förstår dig, men hur gör jag nu när jag väl skall återställa? Uppgraderade först (via tinyumbrella) till 4.1 från 4.0.2 när jag först JB:ade telefonen.
    Nu vill jag bara återställa tillbaks till 4.1 så jag kan om-JB:a. Men TinyUmbrella verkar inte känna igen min iphone då det bara står “Connect a Device”.

Se bifogad fil för info..:)

bioswe
    Member

vilken version av TU har du?

Navid
    Member

4.1.6

bioswe
    Member

prova med att uppdatera till 4.1.12 först

Navid
    Member

@bioswe 81819 wrote:

prova med att uppdatera till 4.1.12 först

Done and done! 🙂 Men nu kan jag inte med den nya versionen se om min iphone är ansluten till TinyUmbrella, eller ska man kunna det?

Jag ser att det är två sparade SHSH sedan innan, en för min och en för min sambos. Betyder det något särskilt?

bioswe
    Member

mitt TU ser ut så här…

Navid
    Member

Usch f*n, den känner helt enkelt inte igen min DFU-lagda iphone, kan va därför…:(

Är jag rökt as of now?

bioswe
    Member

är ganska säker på att efter man startat tss server och satt iphonen i dfu så går man till itunes där den känner av att iphonen är i återhämtningsläge, håller in shift och trycker på återställ, nu får man en upp en ruta där man kan välja ipsw och sen ska det bara vara att uppdatera.

bioswe
    Member

vilken iOS version sparade du shsh för ?

Navid
    Member

till version 4.1

bioswe
    Member
    Navid
    Member

Herregud, trodde verkligen inte att det skulle lösa sig, men bannemig så löste det sig! *phew*!

Tackar ofantligt många gånger för din hjälp & support!

Nu blire att JB:a om från början och se fall det löser sig! Skall dock INTE göra om samma misstag! haha tack än en gång!

bioswe
    Member

det va så lite så… 🙂

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.