Hjälp mig med 2Gn

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hjälp mig med 2Gn

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Har läst runt lite på nätet och försökt hitta svar på mitt problem, men utan framsteg, Det är nämligen så att jag uppdaterade min Iphone 2G från 1.1.4 till 3.0 för att efteråt fått problem som att batteriet håller i typ 4-5 timmar standby och att jag kan ringa och skicka sms men att alla samtal hamnar i röstbrevlådan och sms kommer fram några timmar efter om dom ens kommer fram. Så om det är nån som vet någon lösning till batteri och samtals problem skulle jag vara evigt tacksam 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Välkommen till forumet!

Jailbreakad? Upplåst? Mail Push aktiverat?

Efter uppdateringen, återställde du då din telefon från din backup eller valde du att skapa en ny telefon? Om du valde att återställa sägs det att du kan upleva dålig batteritid och en del andra konstigheter…

AintNoFun
    Member

Telefonen är Jailbreakad, och jag har provat göra båda två, det vill säga både ställa in telefonen som ny och som den var tidigare men båda förgäves. Har för mig att jag läste någonstans att man var tvungen att uppdatera till 3.0.1
    Men fortfarande finns det ingen som har varit med om samma problem som hittat lösningen på det :confused:

AintNoFun
    Member

Snälla, finns det ingen där ute med svar, eller ska jag måssta köpa en ny telefon ? Jag är desperaat ! 😛

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@aintnofun 43893 wrote:

Snälla, finns det ingen där ute med svar, eller ska jag måssta köpa en ny telefon ? Jag är desperaat ! 😛

Batteritiden borde vara förbättrad när du sätter upp som ny mobil. Det med SMS och samtalsproblemen bör motverkas genom en återställning.

AintNoFun
    Member

Hur tänkte du då med återställning ? En när jag jailbreakar/låser upp återställning, eller kan man ta en vanlig återställning i itunes ?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.