Hjälp ! nya 2,1 firmware

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hjälp ! nya 2,1 firmware

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

Jag försökte uppdatera till 2,1 , jag har den gamla Iphonen alltså inte 3G. Jag får det inte till att funka, när jag ska installera den i Itunes får jag en error : ”kunde inte utföra Itunes store begäran, affären kan vara upptagen, försök igen” Så nu funkar inte min Iphone den visar bara att jag ska ansluta till Itunes , jag e noob på det här så hjälp mig !:(

deluxenoone
    Member
    Post count: 130

Sök på forumet så hittar du… Starta inte nya trådar sök innan så hittar du det du söker efter 😉

KingHippo
    Member
    Post count: 44

Använd pwnage eller winpwn, sätt i DFU mode och återställ sen med valfri image i iTunes.

bruze
    Member
    Post count: 7

Har ungefär samma problem.

Installerade firmware 2.1 genom Itunes. Efter det kunde jag inte få någon kontakt Iphone-Itunes. Iphonen fungerade inte heller, kunde “slize for emergency call” och knappa in pinnkoden. Men inte komma in på telefonen.

Jag försökte jailbreaka 2.1 genom att använda denna guiden Jailbreak iPhone 2.1 – QuickPWN – iPhone, iPod Touch, jailbreaking, and more! . Jag kom till punkt 8, men sen när jag skulle använda Diskaid kunde inte det programmet hitta min iphone.

Jag försökte då återställa i Itunes med det gick inte. Det enda jag ser nu är appleikonen.

Vad kan jag göra åt det? Ska jag göra som KingHippo skrivit, och kan någon isf berätta lite tydligare vilka versioner osv som ska användas?

Stort tack på förhand!

deluxenoone
    Member
    fillez
    Member

När jag ska fixa 2.1 funkar det inte, det kommer nån slags activation men får bara error när jag ska gå vidare ! Har hört nåt om att 2.1 inte funkar till 2G ?
    Snälla hjälp , hur ska jag få tillbaka så jag kan använda min Iphone ??:(:(

deluxenoone
    Member

nedgradera tillbaka till 2.0.2 så länge o vänta tills Winpwn 3.0 kommer ut, kommer nog ut snart iaf..

Gå hit: iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.0.x 2G iPhone (Windows) [WinPwn 2.5]

fillez
    Member

hur får jag den till 2.0.2 då ? jag kan inget om detta , så snälla hjälp!

deluxenoone
    Member

Winpwn 2.5

deluxenoone
    Member

@fillez 12608 wrote:

hur får jag den till 2.0.2 då ? jag kan inget om detta , så snälla hjälp!

du fick ju väl länken det står steg för steg hur du gör.

iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.0.x 2G iPhone (Windows) [WinPwn 2.5]

fillez
    Member

programmet crashar efter en stund = ”WinPwn har stött på ett problem och måste avslutas” ?

Kan jag sätta den i DFU läge . och sen återställa i itunes med bara den vanliga 2,0 firmwaren ?

deluxenoone
    Member

Om du ska återställa din iTunes firmware kommer din unlock försvinna från telefonen.. använder du iTunes 8 vet jag inte 100% hur man fixar med firmware 2.1 till 2g men du har länken här för att tanka ner custom firmware som redan e klar hackad på pwned.
    iPhone Downloads | iPhone 2.1 Custom ipsw Download .
    och felet du får kan vara windows fel.

om du har itunes 7 kan du köra DFU sen återställa med custom 2.0.2 firmware till din telefon genom att klicka på shift och sen återställ.

fillez
    Member

okej. men asså vad menas med unlock och activation ? den visar att jag ska ansluta till Itunes och sen där typ aktivera ?

deluxenoone
    Member

@fillez 12614 wrote:

okej. men asså vad menas med unlock och activation ? den visar att jag ska ansluta till Itunes och sen där typ aktivera ?

hmm hacka telefonen så att du kan använda vilka simkort som helst på din telefon annars om du uppgraderar vi iTunes så kommer den låsas till AT&T deras nät då kan du inte använda comviq telia osv..

därför omdu får igång winpwn 2.5 så kan du skapa en egen som låser upp din telefon.

bruze
    Member

Tack för hjälpen deluxenoone!

Har fått igång iphonen, använde guiden du länkade till. Får dock inte Wlan att fungera.. Ikonen visar att jag är ansluten, men när jag öppnar safari står det att sidan inte kan öppnas eftersom den inte är ansluten till internet.
    Vad kan jag göra åt det?

bruze
    Member

Ingen som har haft samma problem eller vet vad jag kan göra?

bruze
    Member

bruze
    Member

victorino
    Member
    Post count: 2

Hej

jag och några vänner har nyss startat ett UF företag som heter jvs teknik, vi arbetar med reparationer och modifiering av mobila enheter. jag undrar om det är nåfgon som vill ha hjälp med att hacka sin ipod touch eller iphone. ni kan kontakta oss på JVS teknik -uppgradering av mobila enheter och datorer

victorino
    Member
    Post count: 2

Hej

jag och några vänner har nyss startat ett UF företag som heter jvs teknik, vi arbetar med reparationer och modifiering av mobila enheter. jag undrar om det är nåfgon som vill ha hjälp med att hacka sin ipod touch eller iphone. ni kan kontakta oss på JVS teknik -uppgradering av mobila enheter och datorer

Mr EmCom
    Member
    Post count: 361

@victorino 23330 wrote:

Hej

Men snälla.. Det tar 5 minuter och en 3åring klarar av det..

Men visst, försök ragga kunder här, i en tråd som visat hur man gör det själv, typ 4-5 gånger 😛

Mr EmCom
    Member
    Post count: 361

@victorino 23330 wrote:

Hej

Men snälla.. Det tar 5 minuter och en 3åring klarar av det..

Men visst, försök ragga kunder här, i en tråd som visat hur man gör det själv, typ 4-5 gånger 😛

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.