Högtalare

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej, upptäckte en sak idag på min iPhone 4 som jag inte tänkt på tidigare. När det ringde på telefonen så råkade jag sätta ett finger över en av de två högtalare som sitter längst ner på undersidan av telefonen och då dämpades ljudet rejält (försvann i praktiken). Min tanke var då att det är säkert något när det är en ringsignal att bara en utav de fungerar. Testade då att spela en låt via iPod-funktionen och satte fingret för samma högtalare igen med samma resultat, ljudet försvann. Så till min fråga, ska inte båda fungera som högtalare? Eller är den ena en högtalare och den andra micken? Har inte tänkt på detta tidigare och vill ju veta om ena högtalaren lagt av redan 🙁

Tacksam för hjälp i frågan.

SpArRoW
    Member
    Post count: 117

@blockqoute 76486 wrote:

Hej, upptäckte en sak idag på min iPhone 4 som jag inte tänkt på tidigare. När det ringde på telefonen så råkade jag sätta ett finger över en av de två högtalare som sitter längst ner på undersidan av telefonen och då dämpades ljudet rejält (försvann i praktiken). Min tanke var då att det är säkert något när det är en ringsignal att bara en utav de fungerar. Testade då att spela en låt via iPod-funktionen och satte fingret för samma högtalare igen med samma resultat, ljudet försvann. Så till min fråga, ska inte båda fungera som högtalare? Eller är den ena en högtalare och den andra micken? Har inte tänkt på detta tidigare och vill ju veta om ena högtalaren lagt av redan 🙁

Tacksam för hjälp i frågan.

Haha jag skrev precis samma inlägg imorse fast med min iphone 3gs men den vänstra på 3gs var högtalare och den högra var mick för när man pratar vet inte ifall det är samma på iphone 4 men det borde de ju va

blockqoute
    Member

För mig är det den högra högtalaren som fungerar och den vänstra är den som bara är tyst vid uppspelning av ljud (när man ittar på displayen). Någon som kan verifiera att det är så det ska vara på iPhone 4?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Ja, det är rätt 1 högtalare och en mic

blockqoute
    Member

@iPhoneReservdelar.se 76489 wrote:

Ja, det är rätt 1 högtalare och en mic

Okej, tack så mycket! Då kan man slappna av igen 😀

coop75
    Member
    Post count: 1

Grymt! Då vet man. Började undra själv om det bara var min som hade det problemet 😛
    Tack för info!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.