Home Media Göteborg

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Home Media Göteborg

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Member
    Post count: 194

Jag har skickat min 2G till Home Media i Göteborg för batteribyte, men snart två veckor
    har gått och inte ett ord från dom.

På min order står det bara Ej expedierad.

Vad som oroar mig är inte att det tagit två veckor, för en väntetid kan man nog kallt räkna med utan vad som oroar mig är att dom inte svarar varken på mail eller i telefon trots att dom enligt hemsidan ska ha öppet.

Finns det nån på detta forum som har erfarenheter om detta
    företag om dom är seriösa eller?

Vore fint med lite info, så kanske man kan sluta oroa sig. (eller börja) 😮

///ssnd

Yugoboy
    Member
    Post count: 69

Tja!

Bor i centrala Göteborg och har ungefär 5 min promenad till den gatan där butiken är. Kan kolla upp det åt dig 🙂

@ssnd 57687 wrote:

Jag har skickat min 2G till Home Media i Göteborg för batteribyte, men snart två veckor
    har gått och inte ett ord från dom.

På min order står det bara Ej expedierad.

Vad som oroar mig är inte att det tagit två veckor, för en väntetid kan man nog kallt räkna med utan vad som oroar mig är att dom inte svarar varken på mail eller i telefon trots att dom enligt hemsidan ska ha öppet.

Finns det nån på detta forum som har erfarenheter om detta
    företag om dom är seriösa eller?

Vore fint med lite info, så kanske man kan sluta oroa sig. (eller börja) 😮

///ssnd

ssnd
    Member

@yugoboy

Det vore ju najs 🙂

ssnd
    Member

Ingen annan som haft med dem att göra?

ssnd
    Member

Nu är telefonen tillbaka…

Men viss kritik till dom eftersom dom var i stort sett omöjliga att få tag på.
    Varken i telefon eller på deras infomail svarade dom… Någonsin…

Dock så luskade jag fram en annan mailadress än den dom uppgett på hemsidan där jag faktist fick svar ( order@homemedia.se ) vilket kan vara ett tips om ni sitter i samma båt som mig och inte får tag i dom.

aaberg
    Member
    Post count: 85
    darthv99
    Member
    Post count: 2

Jag har också problem med Home Media i Göteborg. Efter att ha diskuterat med dem i telefon (enda gången jag lyckats nå dem) angående mitt problem (min gamla iPhone 1Gen går inte längre att ladda) så skickade jag in telefonen rekommenderat till Home Media i mitten av januari. Sen dess har jag inte sett röken av telefonen och företaget går inte att nå via telefon och svarar inte hller på mail. Ibland har webbsedan varit nere också. Enligt det första telefonsamtalet sa de att de skulle höra av sig med ett kostnadsförslag när de undersökt telefonen, vilket jag tyckte lät bra då. Men inte ett ljud har jag hört. Inter riktigt seriös. Funderar på om man kan klaga hos ARN och kanske polisanmäla dem eftersom det i princip handlar om stöld ifall de vägrar skicka tillbaka den…

Se även inlägg 22: https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/7069-home-media-goteborg-2.html#post61990

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Anmäl dem pronto, de trådar vi har är visar att det är riktiga klåpare

Selfdegrader
    Member

Skickade min 3GS till dom den med rek från Solna på eftermiddagen den 10e mars vid 16tiden den 11e fick jag mail att dom skickat till mig och den 12e kunde jag hämta ut den med helt glas igen!!! Bättre service än så hade jag nog inte kunnat önska mig!!!

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@selfdegrader 60098 wrote:

Skickade min 3GS till dom den med rek från Solna på eftermiddagen den 10e mars vid 16tiden den 11e fick jag mail att dom skickat till mig och den 12e kunde jag hämta ut den med helt glas igen!!! Bättre service än så hade jag nog inte kunnat önska mig!!!

Really?!? Är du Selfdegrader eller möjligen Selfpromoter :rolleyes:

Freebo
    Member

Ni andra bör nog väga denna post mot övrigas erfarenhet. Förövrigt kommer ju texten på deras websida ganska lägligt….

Bästa kunden,
    Troligtvis, på grund av en “illasinnad person” har osanna påståenden och omdömen dykt upp på nätet.
    Men Home Media försäkrar att dessa helt saknar grund. Vi utlovar, som tidigare, SAMMA goda service och säkerhet med inlämnade arbeten.

Home Media

ssnd
    Member

Jag har dessutom nu senare upptäckt att den lilla linsen som ska skydda kameram inte sitter kvar efter att dom haft telefonen samt att det tillkommit en liten skada på skalet.

Däremot vägrar jag skicka tillbaka den med risk att det ska ta en månad till innan jag får tillbaka den, så jag lever med detta…

Hade det varit en nyare, dyrare Iphone hade jag fan åkt ner dit och kastat den i ansiktet på dom…

Och jag är inte illasinnad 🙂 bara ärlig…

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@freebo 60112 wrote:

Ni andra bör nog väga denna post mot övrigas erfarenhet. Förövrigt kommer ju texten på deras websida ganska lägligt….

Bästa kunden,
    Troligtvis, på grund av en “illasinnad person” har osanna påståenden och omdömen dykt upp på nätet.
    Men Home Media försäkrar att dessa helt saknar grund. Vi utlovar, som tidigare, SAMMA goda service och säkerhet med inlämnade arbeten.

Home Media

I denna tråd är det tre som har samma problem så.. Det är inte ne illasinnad person utan flera

Selfdegrader
    Member

Jag var själv orolig efter att jag läst på detta forum efter jag redan skickat in min telefon.
    När sedan min lagning gick bra så ville jag iallafall visa på att jag har en bra och färsk erfarenhet av företaget. Självklart kan jag inte gå i god för företaget, möjligvis hade jag en otrolig tur?

Sammy_D
    Member

Kan säga bara gott om HomeMedia, har lagat flera iPhones där, 2g, 3g, och nu även 3gs.
    Killen, han heter Alexander, haft helvete med att laga all privatimport av iPhones 2g. Nu går det snabbare med 3g/3gs, det är ju lättare att öppna och byta ut delar.
    Jag tror att den jugge är ensam i Sverige som kan iPhones på komponent nivå.
    Det finns inte många som kan det här. Anoto tar ju fem lax för glasbyte;-(
    Mumien är dö slöa, iPhoneCafe.se gör bara enklare reparationer i Stockholm.

alejandro
    Member
    Post count: 1

Lämnade in min iPhone 3GS för rep. pga mörk skärm.Telefonen hade varit på 3 olika verkstäder (bland annat telia) och ingen kunde fixa telefonen. Home Media reparerade telefonen (Rep. av logic board står det på kvittot). Jag kan bara säga gott om företaget då jag redan var på väg att köpa en ny telefon.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Inget illa om våra nya medlemmar men det är väldigt märkligt att de enda som har nåt bra att säga om Home Media i Göteborg är nya medlemmar som reggat sig denna vecka och valt att endast posta i denna tråd. Har nån som har varit medlem längre än en vecka nåt positivt att säga om denna bolag.

Jag kan ju ha fel men ni måste erkänna att det är VÄLDIGT märkligt!!

Freebo
    Member

Absolut, inget illa om våra nya medlemmar men jag tycker det talar för sig själv när förstagångspostare väljer att försvara ett företag som får kritik.

Min vänstra kula på att ingen av de två i denna tråd kommer att utvecklas till aktiva användare

ssnd
    Member

Faktum kvarstår att jag under tre veckors tid försökte få kontakt
    med dom både via mail och telefon, och endast vid ett tillfälle fick
    jag svar på mailen och då inte från deras infomail där det klart och
    tydligt står på hemsidan att man ska maila…

Telefon svarades det aldrig på trots mååånga försök…

Min gissning är ju att dom är sjukt underbemannade och helt enkelt
    inte hinner med kundkontakt, men då vore kanske en heads-up på
    hemsidan vore en bra idé så folk slipper bli förbannade… Bara en tanke…

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@ssnd 60775 wrote:

Faktum kvarstår att jag under tre veckors tid försökte få kontakt
    med dom både via mail och telefon, och endast vid ett tillfälle fick
    jag svar på mailen och då inte från deras infomail där det klart och
    tydligt står på hemsidan att man ska maila…

Telefon svarades det aldrig på trots mååånga försök…

Min gissning är ju att dom är sjukt underbemannade och helt enkelt
    inte hinner med kundkontakt, men då vore kanske en heads-up på
    hemsidan vore en bra idé så folk slipper bli förbannade… Bara en tanke…

Men de hinner skaffa acc här ;P

weezer
    Member
    Post count: 29

Home media är en liten liten butik en trappa ner, butiksyta max 10 kvm. Anställda? Såg bara en, kanske en till bakom skynket 🙂

Jag var inne där idag då min iphone stängt av sig och de startade om den åt mig (den är tethered).

Gjorde det helt utan kostnad, inget tidsåtgång för dem men det gjorde mig gladare :). Så de är inte helt nattsvarta!

darthv99
    Member

@darthv99 59657 wrote:

Jag har också problem med Home Media i Göteborg. Efter att ha diskuterat med dem i telefon (enda gången jag lyckats nå dem) angående mitt problem (min gamla iPhone 1Gen går inte längre att ladda) så skickade jag in telefonen rekommenderat till Home Media i mitten av januari. Sen dess har jag inte sett röken av telefonen och företaget går inte att nå via telefon och svarar inte hller på mail. Ibland har webbsedan varit nere också. Enligt det första telefonsamtalet sa de att de skulle höra av sig med ett kostnadsförslag när de undersökt telefonen, vilket jag tyckte lät bra då. Men inte ett ljud har jag hört. Inter riktigt seriös. Funderar på om man kan klaga hos ARN och kanske polisanmäla dem eftersom det i princip handlar om stöld ifall de vägrar skicka tillbaka den…

Fick till slut tillbaka min iPhone 1Gen efter ca 2½ månad. De skyllde på att de skickat tillbaka telefonen till en felaktig adress och sen fått den i retur (vilket låter märkligt eftersom jag angett returadressen både i ett meddelande inuti paketet och utanpå. Men det kom fram till slut i alla fall och felet med att mobilen inte gick att ladda hade de fixat genom att bara rengöra kontakten, något som de inte tog betalt för. Det hedrar dem, bra service trots att det tog förbannat lång tid.

frida0231
    Member

Homemedia Aleksandar kan aldrig laga något på komponent nivå???

Han är helt enkelt inte utbildad.
    Kan ingenting om elektroniken.
    + och – klarar han kanske men inte mer.

Utbildning: grundskolan.
    Arbetade på Myrorna, fick sparken, två år- a-kassa.
    Startade Homemedia år 2007 när en kille berättade för honom att HOPPSAN 😉 man kan byta display på en mobiltelefon.

mrsmart
    Member
    Post count: 287

@frida0231 88645 wrote:

Homemedia Aleksandar kan aldrig laga något på komponent nivå???

Han är helt enkelt inte utbildad.
    Kan ingenting om elektroniken.
    + och – klarar han kanske men inte mer.

Utbildning: grundskolan.
    Arbetade på Myrorna, fick sparken, två år- a-kassa.
    Startade Homemedia år 2007 när en kille berättade för honom att HOPPSAN 😉 man kan byta display på en mobiltelefon.

Härligt, ännu en framgångsrik entreprenör. Vilket skämt alltså, Home Media rekommenderas åt ingen av ingen.

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.