Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hur använda iphone 3gs med tele2 som modem till laptop
-
AuthorPosts
-
Hej.
Jag köpte en Iphone 3gs hos 3. Jag köpte telefonen med ett kontantkort och på så vis kunde jag be att få den upplåst via dom direkt. Garantin rök dock. (Även om Ponyboy redan rättat detta så för säkerhets skull och för att inte fortsätta sprida villfarelser – Du har full garanti från Tre även om du låst upp den /Mod)Hur som helst. Nu vill jag använda min telefon som modem till min laptop. Jag har försökt att följa instruktionerna på Apples hemsida. ALLMÄNT-NÄTVERK-DELA NÄTVERK. Men när jag går in i nätverk finns inte DELA NÄTVERK där? får bara upp AKTIVERA 3G, MOBILT DATANÄTVERK, DATA-ROAMING, VPN, WI-FI.
Jag har ringt runt till 3 som inte kan hjälpa till och som säger att jag får vända mig till Apple, tele 2 som bara bekräftar att alla inställningar är som dom ska, samt till apple support som bara hänvisar vidare till nätverksopperatören. Vilket i det här fallet är 3.Är det någon som vet vad göra och som kan hjälpa mig på något sätt?
Supertacksam för all hjälp.:confused:
Andreas Wax
Testat att starta om den? just internet delningsalternativet försvann 1:a gången för mig men en omstart gjorde susen…
//Tompa
Din garanti gäller fortfarande även om du har låst upp den hos Tre. Ifall de sa det i Tre butiken så vet de inte vad de talar om (ganska vanligt i butiker tyvärr). Däremot har du ingen support hos Tre längre så förvänta dig ingen hjälp ifrån dem.
Använder du tele2 så måste du först fylla i rätta APN inställningar för både internet och MMS. Reboota in iphone efteråt. Har du inte Internetdelning i Allmänt/Nätverk så kan installera tele2.custom.ipcc. Läs här https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/5670-vidarekoppling-aktiverad.html#post44931.
Finns andra metoder också för att få igång Internetdelning men bara för jailbreakade iphone.
Hej Ponyboy. Tack för ditt svar. Jag har försökt följa dina anvisningar, eller dom som du länkade till mig. Jag är inte så haj på det här med datorer och mobiler. För det första, när jag laddar ner länken https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-…html#post44931. och försöker öppna den står det att det inte finns något förvalt program att öppna den i. Vet du vilket program jag ska öppna den i? För det andra Nimren skriver att man ska stänga av Itunes. Menar han bara att man ska avsluta Itunes eller något annat tror du? Vet du i sådana fall hur? För det tredje Nimren skriver att Apple har bestämt sig för att spärra egna operatörs-bundles i iTunes som standard, så vi måste aktivera det. Genom att först stänga av iTunes, sen:
På en Mac: Öppna terminalen och skriv…
defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUEVilken Terminal är det han menar tror du? Hur öppnar man den? och var ska man skriva defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE?
Ledsen om jag låter som en Rookie. Men det är precis det jag är:)
Tacksam för svar då jag är i stort behov av det.
Andreas.
Använder inte Mac själv så nån för hoppa in här och rätta mig ifall jag har fel.
Du ska endast ladda ner ipcc filen, inte öppna den. Stäng itunes och öppna terminal. I Mac hittar du terminal i mappen verktygsprogram i programmappen. Öppna terminal och skriv
defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE och tryck sen på Enter.
Sen kopplar du din iphone till datorn och startar itunes. I itunes under Enheter tryck på din iphone. Sen håll ner Shift knappen och välj “Leta efter nya uppdateringar”. Välj ipcc filen som du laddade ner och tryck ok. Reboota din iphone efteråt och då ska det vara klart. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.