Hur bra är ZAGG’s invisibleSHIELD™ ??

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Hur bra är ZAGG’s invisibleSHIELD™ ??

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Hejsan!

Jag funderar på att skaffa ZAGG’s invisibleSHIELD™, skydd till min Iphone 3GS.
    Och jag undrar om någon har erfarenhet om detta, kanske kan dela med sig om information osv.

1. Blir det en försämrad touch “känsla” ? Märker man någon skillnad ?
    2. Blir det verkligen inga märken efter man har tagit bort skyddet?
    3. Sitter skyddet bra? Blir det inga bubblor osv, eller är det lätt att ta bort bubblorna?
    4. Syns det att det sitter ett skydd på? Eller är det helt osynligt?

Vore väldigt tacksam för svar.

Ha en bra dag!

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

1. Jag använder bara baksidan av IS. Tycker det blir “segt” att dra fingret på om man har den på displayen. Att det blir segt på baksidan tycker jag bara är bra, ger bättre grep.

2. Det vet jag faktiskt inte, har aldrig tagit bort de. IS själva säger väl att det inte ska bli det, men jag har hört på annat håll att det kan bli lite märken.

3. Det sitter som berg. Det blir bubblor, men de försvinner av sig själv de första 24h. OBS. Efter man har satt på det ska man inte rör luren på 24 just för att bubblor ska försvinna och att den ska sätta sig ordentligt.

Det svåra med att sätta på den är att få till kanterna. Mycket pillande.

4. Det är inte osynligt, ytan är inte lika blank som den var innan man satte på IS. Blir lite apelsineffekt.

Tycker ändå att IS är det bästa skydd man kan ha till sin iPhone, man behåller formerna på luren, men man får ändå ett bra repskydd 🙂

Zulan
    Member
    Post count: 2

Jag hade den på framsidan. Men kvalitetskänslan försvann omdelbart och ersattes av en apelsinskalskänsla. Hade den på i någon vecka och tog sen av den. Finns inte ett spår av den nu, var inga som helst problem att ta av den.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@zulan 45276 wrote:

Jag hade den på framsidan. Men kvalitetskänslan försvann omdelbart och ersattes av en apelsinskalskänsla. Hade den på i någon vecka och tog sen av den. Finns inte ett spår av den nu, var inga som helst problem att ta av den.

Det första som slog mig efter uppgradering från 3G till 3GS var den underbara glasytan på 3GS. Det andra som slog mig, var hur gräslig den blev med ZAGG IS, likaså blev den på mina vänners 3GS telefoner. Det var som att gå från BMW till Trabant under tiden som vätskan torkade och bubblorna försvann.

I mitt fall valde jag att trycka på ett displayskydd från Teknikmagasinet istället och så länge du inte kastar dig över din telefon med sliptrissa och borrhammare så funkar ett noname-skydd minst lika bra, i detta fall var även känslan överlägsen.

imported_Thian
    Member

@freebo 45280 wrote:

Det första som slog mig efter uppgradering från 3G till 3GS var den underbara glasytan på 3GS. Det andra som slog mig, var hur gräslig den blev med ZAGG IS, likaså blev den på mina vänners 3GS telefoner. Det var som att gå från BMW till Trabant under tiden som vätskan torkade och bubblorna försvann.

I mitt fall valde jag att trycka på ett displayskydd från Teknikmagasinet istället och så länge du inte kastar dig över din telefon med sliptrissa och borrhammare så funkar ett noname-skydd minst lika bra, i detta fall var även känslan överlägsen.

Kör också något random displayskydd från teknikmagasinet, funkar kalas.
    Men IS gör sig otroligt bra på baksidan, bättre grepp osv.

Miche
    Participant
    Post count: 358

köpte IS häromdagen och satte på det precis.

Framsidan var väldigt gräslig, blev helt och hållet en apelsinskalsyta och då är jag pedant och noggran. Dock måste jag ha gjort något fel känns de som.

Baksidan däremot, helt förvånad över att den blev bra till 98%, fin yta och inga bubblor. Baksidan var faktiskt mycket lättare att dra på än själva framsidan, konstigt nog. Mycket nöjd med hur det sitter på baksidan för tillfället.
    Men framsidan är helt och hållet förjävlig. Det blir nog att dra loss framsidan och dra på ett från teknikmagasinet (har sånt liggandes ändå). Dock känns det ju otroligt dåligt att framsidan ska vara av så dålig “kvalite” jämfört mot andra skydd på framsidan. Men jag måste ha monterat det felaktigt eller något på framsidan om man jämför med hur baksidan ser ut.

Att ta bort framsidan är som att slänga iväg 150:- ungefär, eller vad det nu kostar annars.
    Dock får man väl se det som att när man väl kommer nyttja garantin så får man ju ett nytt fullbody att dra på utan kostnad. Livstidsgarantin bör man väl få nyttja när det ändå är så pass dyrt skydd.

Mevvan
    Member
    Post count: 112

Har haft ivisibleSHIELD i cirkus 1 månad på min 3GS full body är det. Funkar prima tidigare hände det att luren gled ur mina händer vid någon hastig rörelse men nu är det mer kontroll på den. Den gör sitt jobb skyddar super bra och ingen försämring på touchkänslan ska jag överdriva lite så kan jag säga att jag kan dra med tungan 😛 Det jag är missnöjd med är kanterna så mina har lossnat och det är massa smuts under nu så jag har klippt bort dem 🙂

Mevvan
    Member

@miche 45482 wrote:

Dock får man väl se det som att när man väl kommer nyttja garantin så får man ju ett nytt fullbody att dra på utan kostnad. Livstidsgarantin bör man väl få nyttja när det ändå är så pass dyrt skydd.

Du får stå för frakten när du nyttjar garantin :=)

Miche
    Participant
    Post count: 358

@mevvan 45514 wrote:

Du får stå för frakten när du nyttjar garantin :=)

Ah, men det är ju småpengar så 🙂

imported_Thian
    Member

@mevvan 45513 wrote:

Det jag är missnöjd med är kanterna så mina har lossnat och det är massa smuts under nu så jag har klippt bort dem 🙂

Det ska inte behöva hända. Första gången jag satte på ett IS blev kanterna smutsiga efter 1 månad, men andra gången var jag mer noga med kanterna (tryckte hörnen i handflatan länge)och framför allt lät jag den torka i nästan 2 dagar.

Har haft den på nu i nästan 3 månader och den ser fortfarande ut som den gjorde precis när jag hade applicerat den.

wariorman
    Member
    Post count: 87

jag har precis installerat full body och tog bort den gamla IS. Ska testa hur den verkligen håller 🙂 kan kanske även filma den

Mevvan
    Member

@miche 45526 wrote:

Ah, men det är ju småpengar så 🙂

Jo självklart :=)
    @thian 45541 wrote:

Det ska inte behöva hända. Första gången jag satte på ett IS blev kanterna smutsiga efter 1 månad, men andra gången var jag mer noga med kanterna (tryckte hörnen i handflatan länge)och framför allt lät jag den torka i nästan 2 dagar.

Har haft den på nu i nästan 3 månader och den ser fortfarande ut som den gjorde precis när jag hade applicerat den.

Gjorde jag med men gick lite sämre för mig det blir bara värre och värre, funderar på att köra på garantin men vet inte tveksam till att det skulle gå på garanti.

imported_Thian
    Member

@mevvan 45603 wrote:

Gjorde jag med men gick lite sämre för mig det blir bara värre och värre, funderar på att köra på garantin men vet inte tveksam till att det skulle gå på garanti.

Det borde det göra, mejla och fråga 🙂

mackanigbg
    Member
    Post count: 18

Jag har IS men bara på baksidan och det är riktigt bra; bättre grepp, oförändrat format och inte minst väldigt bra repskydd.

Framsidan hoppade jag då det är bättre känsla med originalet och jag ville inte hålla på med vatten på framsidan vid monteringen…
    Tror också det är irriterande att få även en liten luftbubbla på framsidan, glasskärmen på iPhone är ju trots allt väldigt reptålig jämfört med andra telefoner 🙂

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.