Hur funkar PDF-filer i Iphonen ?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur funkar PDF-filer i Iphonen ?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

Använder mycket PDF-filer och vill gärna ha dem tillgängliga även i Iphonen.
    Vad behöver jag och hur gör jag ?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@bjarneklint 62737 wrote:

Använder mycket PDF-filer och vill gärna ha dem tillgängliga även i Iphonen.
    Vad behöver jag och hur gör jag ?

Har du jailbreakat telefonen kan du t.ex. hantera dem med appen ‘iFile’ från Cydia. Annars får du maila dem till dig själv och hantera dem i inboxen

bjarneklint
    Member
    Post count: 14

Den är inte jailbreakad.
    Kan jag du öppna dem i inboxen och spara dem någon annanstans, som en oberoende fil?

Freebo
    Member

@bjarneklint 62741 wrote:

Den är inte jailbreakad.
    Kan jag du öppna dem i inboxen och spara dem någon annanstans, som en oberoende fil?

Nej, en iPhone utan jailbreak “har inget filsystem”

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Jag tror man kan ändå lagra filerna inne i vissa File Manager applikationer. Söker man på pdf i Appstore så dyker det upp massor med apps och i vissa av de står det att man kan lagra documenten i iPhone. T.ex Downloads Pro, i Features står det bland annat :

Downloads is a fully featured download manager that allows you to download files to your iPhone or iPod touch, you can then view the downloaded files right on your iPhone or iPod touch, or transfer them to your computer.

√ File manager
    – Full screen document viewer that supports .pdf, .doc, .xls, .ppt, .txt, .html and .rtf file formats
    – Folders support
    – Move, rename and delete files
    – Extract RAR archives
    – Unzip ZIP files
    – Remember document scroll position
    – Attempt to open file of unrecognized format

Freebo
    Member

Du har helt rätt Pony, jag glömde faktiskt bort Goodreader som jag själv kör på iPaden:

GoodReader (large PDF viewer) – read big PDF files with reflow for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Testade nyss gratis versionen, Downloads Lite och den funkar kanon bra.

mzl.kkracset.320x480-75.jpgmzl.shtffzlr.320x480-75.jpg

Men som Freebo skrev tidigare så finns det inget gemensam filsystem för såna filer på samma sätt som det finns för bilder. Bilder kan man spara i kamerarullen och få tillgång till de från olika applikationer. Med andra sorts filer kan man endast spara dem i applikationen och kan få tillgång till dem därigenom. Vet inte hur det funkar i OS 4.0 men hoppas på en förbättring.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.