hur köra både 3.x och 4.x

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone hur köra både 3.x och 4.x

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 122

Hej jag har en iphone 3g 3.1.3 och jag vill kunna hämta pressbyrån appen i appstore. Men den fukar endast på version 4.x vilket jag inte har. Kan jag ha två versioner i min iphone så att jag både kan ha 4.x och 3.x. Eller typ när jag startar mobilen så ska jag kunna välja vilken version jag vill logga in med??? Eftersom man kan ha version 3.x och 4.x så vill jag kunna ha båda. Tack för dit svar

ssnd
    Member
    Post count: 194

Du kan inte ha två versioner samtidigt.

Däremot funkar ju 3G bra den nya versionen 4.1 och det är inga problem med jailbreak osv, så du kan lugnt uppdatera den.

Är du beroende av upplåsning så vet jag inte hur man gör eller om det går då jag aldrig behövt låsa upp någon telefon, men det kan kanske någon annan berätta om.

Kingmiran
    Member

@ssnd 81164 wrote:

Du kan inte ha två versioner samtidigt.

Däremot funkar ju 3G bra den nya versionen 4.1 och det är inga problem med jailbreak osv, så du kan lugnt uppdatera den.

Är du beroende av upplåsning så vet jag inte hur man gör eller om det går då jag aldrig behövt låsa upp någon telefon, men det kan kanske någon annan berätta om.

Hej jo men det är så här jag har 213 program i min iphone och hälften av dom funkar bara för version 3.x och dom vill jag ju ha kvar. Därför trodde jag att den kanske fanns något program i cydia som gjorde att jag kunde starta om iphonen och sen välja 4.x. Jag vill ju ha 4.x men tyvärr finns det massa apps som ej har uppdaterats till 4.x och där är problemet. + att dom säger att iphone 3g är bara gjort för version 3.x man kan te.x inte ha röststyrning, multitasking med mera så därför vill jag båda ha 3.x och 4.x eller om man kanske kunde conventera 4.x ipa filer vad vet jag. Jag vet bara att man kan göra så att man kan använda version 4.x okså bara att ingen har skapat ett sånt program

MarieLoise
    Member
    Post count: 199

Jag har exsakt samma problem som du har miran. jag har en iphone 3g med version 3.x vill ej tyvärr uppdatera till version 4.1 då mina program okså bara funkar för 3.x men skulle väldigt hjärna ha version 4.x okså eller kunna använda 4.x app okså??

osten
    Member
    Post count: 4

Så som jag förstår så det så är det rätt många som har detta problem. Vad jag vet så ska man kunna ha både 3.x och 4.x på en iphone 3g

matteh80
    Member
    Post count: 150

Vad är det för program ni har som bara funkar på 3.x? Har inte stött på ett enda ännu så är lite nyfiken…

MarieLoise
    Member

@matteh80 81170 wrote:

Vad är det för program ni har som bara funkar på 3.x? Har inte stött på ett enda ännu så är lite nyfiken…

Det finns många i allafall från cydia.

Här är alla app som bara funkar för 3.x

1. UDIDfaker

2.icy

3.rock

4.ibluenova väldigt viktig

5. Grooveshark

6. Cerebro.

7. Mysms

8.

Kingmiran
    Member

A har massa mera apps en dom du skrev som bara funkar på 3.x.

Jag skulle betala högst 100kr om någon lyckades hitta på ett knep eller göra ett program för att köra 4.x appar för dom som kör 3.1.x okså. Men det är ju upp till han på forumet som gjorde whoiscalling som är bra på programering.

NevamiZ
    Member
    Post count: 56

Testa FWchanger å ändra till 4.1, sen starta om telefon ! 🙂

matteh80
    Member
    Post count: 150

Men Rock har ju slagits samman med Cydia. Sen är det ju (nästan bara) cydia-apps, trodde ni snackade AppStore. =) Men det är ju bara att vänta så kommer det med största säkerhet komma uppdateringar som stödjer iOS 4.x. Kanske inte iBluenova tyvärr… Fattar inte varför Apple inte tillåter filöverföringar över bluetooth från början, helt befängt!

Kingmiran
    Member

@nevamiz 81186 wrote:

Tack va shysst men jag hittar ej FWchanger i cydia??

MarieLoise
    Member

@nevamiz 81186 wrote:

du en fråga jag har kollat upp FWchanger och här är den: http://thebigboss.org/moreinfo/FWChanger.php

men jag har redan bigboss repon och kan tyvärr ej hitta den????

osten
    Member

@matteh80 81194 wrote:

Men Rock har ju slagits samman med Cydia. Sen är det ju (nästan bara) cydia-apps, trodde ni snackade AppStore. =) Men det är ju bara att vänta så kommer det med största säkerhet komma uppdateringar som stödjer iOS 4.x. Kanske inte iBluenova tyvärr… Fattar inte varför Apple inte tillåter filöverföringar över bluetooth från början, helt befängt!

Ja där ser du 3.x är ett måsste. Men som tur va så sa NevamiZ att fwchanger finns. Men hittar FWviewer inte FWchanger????

Kingmiran
    Member

@nevamiz 81186 wrote:

Snälla jag ber dig svara. Var kan jag hämta fwchanger?

torgren
    Member
    Post count: 69

kan man få veta hur man hämtar fwchanger????

MarieLoise
    Member

@torgren 81270 wrote:

kan man få veta hur man hämtar fwchanger????

man verkar ju inte hitta den i cydia???

Kingmiran
    Member

har letat sen i går efter Fwchanger och har ej fått reda på varför den ej finns i cydia??? hittade även JFWchanger men den fanns inte häller. Vad är det som händer fattar inte dev team att vissa vill ha kvar filmware 3.1.3 p.g.a alla apps. och att dom får uppdatera fwchanger så att vi kan köra 4.x apps????

osten
    Member
Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.