Hur lång tid tar upplåsningen?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur lång tid tar upplåsningen?

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Member
    Post count: 31

Tjena.

Har haft min 3G i 1 år nu och var inne på Telia i förra veckan och låste upp telefonen. Vet att jag ska få något meddelande i iTunes när det är klart men nu en vecka senare har fortfarande inget hänt.

Ni som har låst upp era telefoner hur lång tid tog det?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Allt mellan 3-20 dagar. Vissa säger att de varit tvugna att återställa sin iPhone i iTunes för att få igenom upplåsning men jag kallar det BS. Det räcker med att synka.

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Det tog 2 dagar för mig och jag märkte det då jag synckade den med iTunes.
    Tror det står”Congratulations your iPhone are unlocked”

Freebo
    Member
    Marry
    Member

Tack för svaren.

Men nu börjat jag bli riktigt trött! Snart har det gått 4 veckor sedan jag var inne på Telia och ingen upplåsning än. Jag vågar ju inte återställa telefonen heller för att se om det funkar för det skulle vara riktigt surt om jag råkar få en ny FW.

Freebo
    Member

Jag frågade Telia på 99.se hur det var med deras upplåsning. Jag fick svar, dock inte direkt av dem, svaret innebär att du måste återställa. Jag sitter i samma sits, låste upp en extra iPhone via Telia för 6 veckor sedan men är för lat för att återställa…=)

Varför skulle det vara surt att få ny FW? Upplåsningen går säkert igenom och en 3G kan du jailbreaka på alla fw versioner, är du orolig kan du ju alltid återställa den till 3.1.2 och upplåsningsbart baseband (05.11.07)

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@freebo 60578 wrote:

Jag frågade Telia på 99.se hur det var med deras upplåsning. Jag fick svar, dock inte direkt av dem, svaret innebär att du måste återställa. Jag sitter i samma sits, låste upp en extra iPhone via Telia för 6 veckor sedan men är för lat för att återställa…=)

Varför skulle det vara surt att få ny FW? Upplåsningen går säkert igenom och en 3G kan du jailbreaka på alla fw versioner, är du orolig kan du ju alltid återställa den till 3.1.2 och upplåsningsbart baseband (05.11.07)

Nu har ju ingen respekt alls för vad Telias eller nån annan operatörs support säger när det kommer till iphone och iTunes, de är oftast helt aningslösa och spottar ut svar för att inte verka dumma. Alla verkar ha olika erfarenheter av detta. Enlig mina erfarenheter så kan jag säga att man måste inte återställa, det har funkat för mig genom att bara koppla till iTunes. Nu säger jag inte att återställning inte hjälper, det kan ju vara så att vissa jailbreak/upplåsnings inställningar blockerar upplåsningen via iTunes och en återställning krävs för att rensa “blockaden”.

medzz
    Member
    Post count: 259

Nu ska jag återställa me en gång ! har väntat i dryga 2 veckor på min upplåsning från tre :@

Jag har uppfattat detta som man inte behöver återställa utan bara ta in fel sim-kort i luren och koppla in skiten men så va det visst inte . .

Freebo
    Member

Min upplåsning via Tre kom till mig som en uppenbarelse när jag synkade. Telias upplåsning har jag inte sett röken av och merparten av de jag talat med säger att man måste återställa för att Telis unlock ska bita. Processen lär ju vara densamma hos Apple som distribuerar upplåsningen så ngt mystiskt är det =)

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@freebo 60588 wrote:

Min upplåsning via Tre kom till mig som en uppenbarelse när jag synkade. Telias upplåsning har jag inte sett röken av och merparten av de jag talat med säger att man måste återställa för att Telis unlock ska bita. Processen lär ju vara densamma hos Apple som distribuerar upplåsningen så ngt mystiskt är det =)

Kan det vara skillnad mellan 3G och 3GS? Min 3GS unlockades efter återställning men det var nog mer en slump.. Skulle fixa en bugg jag fått ;P

Det tog ca 4 dagar från att jag var inne i butik 🙂

medzz
    Member

Fan funkade inte (djuuupt besviken på tre) extremt arg också fattar inte varför de marsvinen håller på som dom gör. ..

Vilken tur ni grabbar har, nu ska jag väntat tills onsdag sen gör jag ett helvete i butiken 🙂

Marry
    Member

@freebo 60578 wrote:

Nu har jag inte hållt mig så uppdaterad när det kommer till JB eftersom jag varit nöjd med 3.0 och Ultrasn0w.
    MEN om jag nu vill återställa telefonen vilka sätt (prg för JB/upplåsning samt vilken FW) tycker ni att jag ska satsa på? Bör jag behålla mitt BB (som är 04…..något)?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@medzz 60620 wrote:

Fan funkade inte (djuuupt besviken på tre) extremt arg också fattar inte varför de marsvinen håller på som dom gör. ..

Vilken tur ni grabbar har, nu ska jag väntat tills onsdag sen gör jag ett helvete i butiken 🙂

Det är inte Tre som skickar upplåsnings koden till dig dig via iTunes, det är Apple. Det enda Tre kan göra är att skicka ditt serienummer till Apple och be dem låsa upp din iphone sen är det upp till Apple att skicka koden till dig när de känner för det. Men mår du bättre av att skälla ut dem i butiken så tycker jag du ska göra det.

@marry 60670 wrote:

Nu har jag inte hållt mig så uppdaterad när det kommer till JB eftersom jag varit nöjd med 3.0 och Ultrasn0w.
    MEN om jag nu vill återställa telefonen vilka sätt (prg för JB/upplåsning samt vilken FW) tycker ni att jag ska satsa på? Bör jag behålla mitt BB (som är 04…..något)?

Med 3G kan du alltid shift återställa till vilken fw du vill men när det gäller upplåsning så tycker jag att du ska behålla ditt baseband. Ultrasn0w är den stabilaste upplåsningen hittills och den funkar endast på BB 04.26.08. Så ska du återställa till en annan fw så använd dig av en custom fw som inte uppdaterar din BB.

Marry
    Member

@ponyboy 60694 wrote:

Med 3G kan du alltid shift återställa till vilken fw du vill men när det gäller upplåsning så tycker jag att du ska behålla ditt baseband. Ultrasn0w är den stabilaste upplåsningen hittills och den funkar endast på BB 04.26.08. Så ska du återställa till en annan fw så använd dig av en custom fw som inte uppdaterar din BB.

Ok! Vart får jag tag på en cutsom FW då? (N00big fråga, jag vet!) Tack iaf!

Freebo
    Member

@marry 60717 wrote:

Ok! Vart får jag tag på en cutsom FW då? (N00big fråga, jag vet!) Tack iaf!

Vi länkar inte till Custom FW här då de innehåller kod kod som ägs av Apple. På andra forum finns det men du vet aldrig 100% säkert vad en sådan fil innehåller så bäst är att skapa en egen fil med PwnageTool eller Sn0wbreeze. Guider finns i forumet

medzz
    Member

Utskällning var nog det som behövdes dom hade tydligen inte sänt ordern jag var skit förbannad men dom sa att det ska gå en vecka fast att vissa får vänta längre fan bad förbannad jag är på tre ååååj

Marry
    Member

Återställde nu och vips: Upplåst!

Freebo
    Member

@marry 60734 wrote:

Återställde nu och vips: Upplåst!

Se där ja, jag ska nog ta och låsa upp min extratelefon i kväll jag med =)

medzz
    Member

Grattis marry 🙂

Bjojoh81
    Member
    Post count: 20

@medzz 60725 wrote:

Utskällning var nog det som behövdes dom hade tydligen inte sänt ordern jag var skit förbannad men dom sa att det ska gå en vecka fast att vissa får vänta längre fan bad förbannad jag är på tre ååååj

Tråkigt med folk som tror allt blir bättre för att man skäller
    ut oss butiksanställda! Bara att inse att man får inte hälften
    så mycket hjälp (om någon hjälp alls) om man beter sig på det viset.
    Och nej. Jag jobbar inte på Tre.

medzz
    Member

@bjojoh81 61219 wrote:

Tråkigt med folk som tror allt blir bättre för att man skäller
    ut oss butiksanställda! Bara att inse att man får inte hälften
    så mycket hjälp (om någon hjälp alls) om man beter sig på det viset.
    Och nej. Jag jobbar inte på Tre.

I detta fallet tror jag inte att det blir bättre utan jag vet att det blev bättre för att de hade suttit och sagt att jag bara ska vänta och vänta men efter 2.5 veckor glömde dom tydligen att skicka orderna och bad mig att visa kvittot sen fick jag vänta en vecka till innan jag ringde och fråga vad dom höll på med vips dagen efter va den upplåst. Jag vet vad du menar med att det är tråkigt att vissa tror att det blir bättre genom skälla ut butiksbiträden men som sagt i detta fallet var det nödvändigt.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Tänkte låsa upp min på Telia men kan någon berätta kort hur det funkar?

Kan jag göra detta även fast jag har Jailbreak eller bör den vara åteställd innan jag gör det?
    Läste att man måste återställa efter man gjort detta eller är det bara från telefon till telefon?
    Tack!

Freebo
    Member

Steffe: sök!

:rolleyes:

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@freebo 65737 wrote:

Steffe: sök!

:rolleyes:

Tack 😮

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.