Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hur länge kommer ni ladda eran nya iPhone 4?
-
AuthorPosts
-
Jag har hört att det bara ligger kvar sen förr att man ska ladda sin nya mobil i många timmar första laddningen. Dom nya batterierna ska alltså klara av att börja användas direkt utan att ta stryk.
Har dock inte sett nått som bekräftar detta och varit lite för slö för att kolla upp det ordentligt.
Men hur tänker ni som ska köpa iPhone 4 nästa vecka göra med eran första laddning?
Tills den säger att den är klar + 2 timmar typ..
När Li-Ion batterier levereras är dom laddade till ca 75% och precis som du säger så är dom helt immuna mot dåliga laddningar, men det rekomenderas att man laddar ur dom helt ca var 30e laddningscykel. Detta kan dock vara väldigt svårt att hålla reda på så jag försöker “döda” min iPhone 3g med flit ca en gång i månaden.
Det man däremot skall akta sig för med Li-Ion batterier är att låta dom ligga urladdade längre perioder samt skydda dom från extrem värme.
fotnot: Li-Ion är förkortning för Litium Ion
dessutom så ogillar ALLA batterier kyla. om man glömmer en mobil i bilen en kall vinterdag kan det faktiskt ta knäcken på batteriet.
de 4 första gångerna man laddar är det alltid bra att ladda fullt. och lite mer för att sedan dra ur dem så mycket det går. på så sätt expanderar batteriets laddningsgräns. Jag jobbar med att sälja skruvdragare med Li-ion batterier och där påpekas just detta.
nu används mobiler mer frekvent än gemenemans skuvdragare, så du lär inte få samma problem som maskinägaren.
men sätt den på laddning över natten så borde det räcka, med marginalFår man den 30de så kommer jag troligtvis sitta o leka med den tills den dör sen ladda upp den över natten 😀 good plan 😛
Kommer ihåg hur det var i vintras med kylan (-25), 100% batteri, ett Switcheasy Capsule Rebel skal, gick till bussen och hade mobilen i jeansfickan. 10 min senare hade jag 20% batteri …
Hahaha va fan hände igentligen :P, kylan tog kål på luren ? 😀
@medzz 71595 wrote:
Hahaha va fan hände igentligen :P, kylan tog kål på luren ? 😀
Li-on trivs inte i kyla och för lång period i minusgrader samtidigt som mobilen används tär på batteriet och så äter den mer ström.
Sälen förra året räckte det med -8 grader för att få min iPhone att äta batteri.
oj då :D, har aldrig märkt något batteri drag vid kyla, men 3gns batteri är inte den bästa och är slut efter en-två dagar
Åfan. Hade min 3G i jeansfickan flera dagar när man gick 10-15 min till bussen i -15 till -23 graders kyla… märkte inte så jäkla mycket alls faktiskt… 😛
Har inget skal eller något alls heller för den delen.. =)Jag laddade iPhone 4 i ungefär 1 tim och 15 min. När du får telefonen i lådan så är den 75% laddad så du kan börja använda den i iTunes direkt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.