iAsh startar iphoneradio

Front page Forums Övriga ämnen iAsh startar iphoneradio

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 116 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2190

Kul, chatten kräver flash eller hur?

Sitter med iPaden:P

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647
    imported_iAsh
    Member

Glömde spela in dagens sändning.
    Blir möjligtvis någon extrasändning någon dag framöver, beroende på hur många som vill höra.

Stort tack till alla 23 personer (som max hade jag 23) som lyssnat ikväll.

/iA i blå tornet

snook
    Member

Tack själv.

imported_iAsh
    Member

Elago S2 Case – Vit – iPhonebutiken.se
    Där är skalet som man kan vinna.
    Tävlingen går ut på att PMa mig en recension där ni recenserar valfritt spel från appstore. Free or paid, doesn´t matter

imported_iAsh
    Member

Nästa sändning 30 Maj 2010 19.00

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@iash 66130 wrote:

iPhone 4G i fler färger : MobilZonen.se
    iPhone 4g i flera färger

Ärligt.. 4G..

8 steg tillbaka. Nu är det en ful tegelsten med olika färger.. Tror inte att de kommer att vara så mkt WOW i den..

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@h3nr11k 66173 wrote:

Ärligt.. 4G..

8 steg tillbaka. Nu är det en ful tegelsten med olika färger.. Tror inte att de kommer att vara så mkt WOW i den..

Håller fullständigt med. Den ser förfärlig ut!

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@h3nr11k 66173 wrote:

Ärligt.. 4G..

Det är en koncept bild baserad på den 4G modellen som hittades, jag är väldigt säker på att iPhone inte kommer att finnas i mer än svart och vitt. Hoppas dessutom på att den modellen som hittades inte är den slutgiltiga designen, lite mera förbättringar önskas.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@ponyboy 66186 wrote:

Det är en koncept bild baserad på den 4G modellen som hittades, jag är väldigt säker på att iPhone inte kommer att finnas i mer än svart och vitt. Hoppas dessutom på att den modellen som hittades inte är den slutgiltiga designen, lite mera förbättringar önskas.

Om det är färg eller inte bryr jag mig inte om men med tanke på att man sätt tre lika dana modeller av iPhone i olika delarna av världen så tror jag att de ska köra på tegelstenen..

Fyfan

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Sjukt orginell idé!

imported_iAsh
    Member

@steffeiphone 66496 wrote:

Sjukt orginell idé!

Tackar 🙂

imported_iAsh
    Member

Servern är öppen!
    Lyssna gör ni här: Lyssna här
    Blir en kort sändning ikväll. Pratet börjar klockan 19.00

JockeL
    Member
    Post count: 107

Grymt! 😀

imported_iAsh
    Member

@jockel 66723 wrote:

Grymt! 😀

🙂 Tackar

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Ljudet måste höjas oerhört. Bättre för mycket än för lite.

imported_iAsh
    Member

@mossarelli 66727 wrote:

Ljudet måste höjas oerhört. Bättre för mycket än för lite.

Fixar det 🙂

/iA

imported_iAsh
    Member

Vill ni skänka pengar till min radi.. ehrm.. Barnen i afrika? Sätt isåfall in lite pengar på mitt paypal-konto: flintadampa_94@hotmail.com
    Alla bidrag är välkomna

/iA i blå tornet

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Gillade delen när du läste ur “User, Hacker or Develepor” tråden. 🙂 Ett tips vore om du skrev ner veckans roliga eller intressanta inlägg i forumet och läser upp de i radion, ett så kallat veckoavslutning. Just nu känns det som du freestylar mycket och det blir ibland en del tysta stunder i sändningen.

Tycker du gör ett grymt bra jobb, fortsätt med det!

imported_iAsh
    Member

@ponyboy 66731 wrote:

Gillade delen när du läste ur “User, Hacker or Develepor” tråden. 🙂 Ett tips vore om du skrev ner veckans roliga eller intressanta inlägg i forumet och läser upp de i radion, ett så kallat veckoavslutning. Just nu känns det som du freestylar mycket och det blir ibland en del tysta stunder i sändningen.

Tycker du gör ett grymt bra jobb, fortsätt med det!

I’ll do that!
    Alltid bra med kritik 🙂

Tack så mycket 😎

imported_iAsh
    Member

Tack för idag allihopa!
    Hoppas att vi hörs på söndag nästa vecka, klockan 19.00!
    Då blir det extralång sändning.

Helgens tävling:
    1:a pris: Valfritt skal för max 150SEK från iPhonebutiken.se
    2:a pris: S2 Elago Vit (sponsrad av iPhonebutiken)Elago S2 Case – Vit – iPhonebutiken.se
    3:e pris: Du blir nämnd i radion 🙂

Det du ska göra för att vinna är:
    Skriva en recension, göra en jingel (en intro-låt till radion), eller vad som helst.
    Jag avgör vilken jag tycker är bra.
    Vinneren presenteras senast söndag om 2 veckor.

/iA i blå tornet

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag nattade barn – finns dagens sändning för nedladdning?

imported_iAsh
    Member

@freebo 66735 wrote:

Jag nattade barn – finns dagens sändning för nedladdning?

Resettat posterna igen? 🙁

Håller på att klippa och klistra. Tyvärr så blir det ingen musik, då mitt ljudkort inte stödjer stereo mix.
    Lägger upp den snart.

Freebo
    Member

@iash 66736 wrote:

Resettat posterna igen? 🙁

Ja, Mossarelli sa att jag såg beroende ut…

@iash 66736 wrote:

Håller på att klippa och klistra. Tyvärr så blir det ingen musik, då mitt ljudkort inte stödjer stereo mix.
    Lägger upp den snart.

Ahh tack, musik har jag så det räcker =)

imported_iAsh
    Member

@freebo 66738 wrote:

Ja, Mossarelli sa att jag såg beroende ut…

Ahh tack, musik har jag så det räcker =)

Märkte att kvallan blev usel också 🙁
    Håller på att ladda upp den på MegaUpload, tar ca 15 minuter

imported_iAsh
    Member
    imported_iAsh
    Member

Hittills har jag endast fått in ett bidrag till tävlingen!
    Mera bidrag, tack 🙂

Nästa sändning, 6 Juni 19.00!

imported_iAsh
    Member

Hittills har det kommit in 5st bidrag till tävlingen!
    Vill du också ha chansen att vinna valfritt skal från iPhonebutiken.se för under 150kr.
    Skriv en recension på valfri app/gör en jingel till radioprogrammet.

+1 för mina krigsrubriker 🙂

/iA i blå tornet

steffeiphone
    Participant

iAsh citat: “Jag vet inte om det är någon vettig människa över 15 år som använder bilddagboken?”

HAHA dog av skratt för det är så jävla WORD på den!

imported_iAsh
    Member

@steffeiphone 67103 wrote:

iAsh citat: “Jag vet inte om det är någon vettig människa över 15 år som använder bilddagboken?”

HAHA dog av skratt för det är så jävla WORD på den!

:rolleyes:
    Lyssnade du live eller laddade du ner filen och lyssnade?

imported_iAsh
    Member

Dagens sändning börjar klockan 19.00 och jag kommer att improvisera det mesta.

/iA i blå tornet

steffeiphone
    Participant

@iash 67105 wrote:

:rolleyes:
    Lyssnade du live eller laddade du ner filen och lyssnade?

Laddade ner, räkna med mig under kvällens live sändning! 🙂

imported_iAsh
    Member

@steffeiphone 67108 wrote:

Laddade ner, räkna med mig under kvällens live sändning! 🙂

Najjs 🙂

imported_iAsh
    Member

I värsta fall kan jag bli några minuter sen.
    Servern sätts igång nu iallafall.

imported_iAsh
    Member

Sändningen är igång, lyssnar gör ni HÄR
    Be alla era vänner att lyssna också 🙂

steffeiphone
    Participant

Skit, missade dagens sändning pga internetstrul -.-
    Lägg upp denna med för nedladning! 😀

Kaptenx.se
    Member
    Post count: 199

vad var detta? hörde bara massa trams och påhopp

JockeL
    Member

Tack för ännu ett bra program! Kul att jag även kunde vinna tävlingen! 🙂 Vill ni läsa min recension så sig till!

diflover
    Member
    Post count: 178

Fan glömde helt bort dagens sändning 🙁
    Finns den för nedladning? 🙂

JockeL
    Member

iAsh sa i sändningen att den kommer upp vid 22-tiden.

JockeL
    Member

MIN RECENSION!

Jag kommer aldrig byta telefon…

Innan jag köpte min iPhone 3GS 16GB så hade jag länge haft en Sony Ericsson W660I, jag tyckte att det var dags för ett byte, jag ville ha något nytt, det skulle vara touch, och iPhone låg bäst till i valet. Rätt vad det var en dag åkte jag till närmaste 3Butik och skaffade mig denna telefon, jag hade inga större förväntningar på den, men ack så fel jag hade…

Bara boxen den låg i fick mig att bli glad, när jag sedan öppnade den och såg denna fantastiska lur blev jag genast mer förväntansfull än vad jag var när jag köpte den.

Jag startade den och har sedan dess haft med den vart jag än gjort och gott, precis som det ska vara, jag var spelat med den, läst nyheter, fått väderprognoser, blivit guidad med hjälp av GPS, den har gjort allt för mig, det låter konstigt att skriva det, men det är som en kärlek… fast med en telefon.

Man kan göra allt och lite till, och som min rubrik lyder, jag kommer aldrig att byta telefon, iPhone kommer vara nummer ett i alla lägen. Så mycket i en så liten sak, det är sjukt hur allt utvecklas, man vågar inte ens tänka hur det kommer se ut om kanske 10 år, jag är nästan säker på att det räcker med tio…

Designen är fin, ögonen mår bra av att se den, telefonen är snabb och smart. För dig som ska investera i en ny telefon – detta är ett tips till dig, nedan kommer jag plocka ut de saker jag tycker är bäst kring iPhone, jag kommer även ta ut några saker jag tycker saknas och appsen som är ett måste. Följ med!

Mail
    Det är enkelt, snyggt och bra. För oss som använder mailen flera gånger per dag så är detta ett av guldkornen i iPhonen, mailen uppdateras snabbt och det är lätt att se och läsa vad som står i mailen med hjälp av den suveräna zoom-funktionen. Går lätt att skriva.

Batteritid och ljud vid samtal
    Batteriet varar länge (beror givetvis på vad du gör), sms, mail, något spel då och då, lite nyheter med mera, klarar det bra. Dock har jag märkt att 3G kan förkorta batteriet. Ljudet när ringer något är också mycket bra, man hör folk ännu bättre än vad man gör med andra telefoner. Ett stort plus.

Bra genomtänkt och tuffa detaljer
    När man sätter telefonen till örat så känner en sensor av hudkontakten och sparar ström genom att släcka skärmen. Även när någon ringer till dig samtidigt som du lyssnar på musik så sänks musiken ned och ersätts av ringsignal. Enkelt och snabbt att skriva SMS.

3,5 MM
    För oss som vill ha andra hörlurar än de som följer med i paketet när iPhonen köps kan andas ut, Apple har tillverkat ett 3.5 mm’s jack vilket gör att de flesta hörlurar får plats.

iTunes – App Store
    Bara måste nämna App Store på iTunes, herregud, när jag för första gången hittade detta trodde jag inte att det var sant, enkelt, lätt att förstå och även fin design där, och vilken guld gruva med det bästa för att få din mobil coolare och roligare än någonsin.

Minus med iPhone…
    *Kameran kunde varit bättre.
    *Saknar tillgång till flash.
    *MMS kan saknas ibland när man ska skicka bilder till nära och kära.
    *Multitask saknas enormt mycket, något som dock kommer på kommande telefon och operativsystem.

Appsen du bara måste ha…

Spel

Jag har provat ett flertal spel som finns på iTunes, de som ligger bäst till för tillfället är Doodle Jump, ett spel som enligt rapporter senast i maj ska ha sålts för över tre miljoner gånger. Det du ska göra är att försöka hoppa med en figur upp för flera steg och få så mycket poäng som möjligt, du kommer dock stötta på en massa monster på vägen och därav lär du behöva använda touch-funktionen för att skjuta ner de. Har du tur kan du även få tag i en raket, som kommer skjuta upp tid en längre sträcka.

Fruit Ninja, spelet där du med hjälp av en kniv ska förstöra så många frukter som möjligt, du drar bara enkelt med fingret på skärmen för att de ska gå i sönder, träffar du en bomb tar spelet slut, du har tre livlinor på dig, missar du en frukt, så har du bara två och så vidare.

UnBlockMe, ett spel som kräver tid och tålamod, du ska försöka få ut den röda träbiten ur en box, du måste trixa för att flytta de övriga träbitarna så att plats kan öppnas och du får ut den röda. Beroendeframkallande!

Cube Runner, du åker snabbare och snabbare ju längre du kommer och ju högre skill du väljer, du svänger åt höger respektive vänster med att bara enkelt luta mobilen åt det håll du ska på, det du inte får göra är att köra på de många cuber som finns utspridda på olika ställen.

Nyheter

Eftersom jag är väldigt tokig i sport och fotboll så blir det oftast mest att jag läser nyheter om det. Övriga nyheter om allt i världen som händer och sker finns hos Aftonbladets officiella app samt Sky News, den sistnämnda är en av de bästa jag vet.

Jag använder ingen speciell app för fotboll utan det är den officiella appen för Liverpool FC som gäller, och safari. Txtv – app som gör att du får gratis text-tv i mobilen, bara att skriva vilken sida du vill in på, enkelt och bra… ett måste!

Apps

Är du precis som jag, en facebook-nörd? Den officiella facebook appen är ett måste, få reda på vart dina vänner tycker, tänker och gör just nu, skriv även vad du hittar på, gå med i grupper, allt som du kan göra på datorn, i mobilen. Besöks många gånger per dag, en av de absoluta favoriterna.

eBuddy Messenger är min nummer ett app när det gäller att vara inne på MSN, snygg design, tuffa funktioner och massor av annat. Ofta inne på MSN? Tanka!

Car Finder, är du alltid en sån som går in och handlar i affären och sedan går ut, tänker: vart har jag nu ställt bilen? Car Finder är en app som slipper få dig att behöva tänka på det. Starta programmet när du parkerat bilen och sedan när du kommer ut så startar du det igen och som en kompass guidar din telefon dig till rätt bil.

Är du bortrest och missar kvällens fotbolls eller hockey match, eller är det kanske basket eller tennis? Vill du få reda på målskyttar i det spanska toppmötet mellan Sevilla och Barcelona? Vilka som blivit varnade och om något av lagen kanske missat straff? LiveScore är rätt app för dig, uppdateras så fort något händer i matchen, ett måste för sportnördar!

WheaterPro är värd varenda krona, du får väder för de sju kommande dagar, i alla detaljer, lufttryck, nederbörd och mycket mer, dessutom finns det radar och satellit bilder som visar hur molnen rör sig och hur vädret ser ut på andra ställen i Europa/världen, riktigt tuff, vill du ha koll på vädret? Denna är bäst på det i mitt tycke.

/Joackim Lundberg

imported_iAsh
    Member

@steffeiphone 67127 wrote:

Skit, missade dagens sändning pga internetstrul -.-
    Lägg upp denna med för nedladning! 😀

Lägger upp den om några minuter 🙂

@diflover 67131 wrote:

Fan glömde helt bort dagens sändning 🙁
    Finns den för nedladning? 🙂

Kommer snart 🙂

@Kaptenx.se 67129 wrote:

vad var detta? hörde bara massa trams och påhopp

Dagens sändning blev lite oseriös, då jag inte har haft tid att planera någon sändning. Men tycker du inte att det är roligt att lyssna, så är det ingen tvång på det.

imported_iAsh
    Member

Slänger upp filen imorgon istället, är för trött

imported_iAsh
    Member

Som jag pratade om i förra sändningen så kommer här en sommarkalender.
    Prologen finns på youtube.
    Ett nytt avsnitt varje söndag, lyssna på min radio då, för att höra den först av alla. Avsnitten kommer därefter läggas upp på youtube dagen efter.

Karaktärer hittills:
    Goda:
    Freebo
    iAsh
    Ponyboy

Onda: Mossarelli

Här är prologen!
    [YOUTUBE]tz7-fVl3UrM[/YOUTUBE]

imported_iAsh
    Member

Vinnaren av tävlingen blev tillslut JockeL, som vann ett iSkin Solo FX och en vanlig USB-sladd
    och Kungen som vann S2 Elago Vit

Stort tack till iPhonebutiken.se som delade ut dessa priser!

Om ni vill att vi ska kunna fortsätta att dela ut priser, måste även iPhonebutiken.se tjäna något på det här!
    Ska ni köpa något tillbehör till ipoden, iphonen eller ipaden. Kolla då med iPhonebutiken.se!

Freebo
    Member

Grymt kul, Mossan som givet ond och Pony och en smed mitt i allt 🙂

snook
    Member

Kul med lite sommarlovsteater eller vad man ska kalla det för 😀

Fast själv så jobbar man i två hela veckor till sedan är det lov/semester/permission 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

YEAAAH!

BOW BEFORE ME MOFOS! *SVARTKONST* Freeboo blir galen.

Ska lyssna sen.

imported_iAsh
    Member

Oj oj oj! Jag förstår att många har gått ovetande om det kommer bli en sändning ikväll och om det första avsnittet av sommarkalendern kommer att komma.
    Ja, det blir en sändning ikväll och det blir ett avsnitt av kalendern!

Vi syns klockan 19.00!

/iA i blå tornet

Kungen
    Member
    Post count: 985

Borde inte byn iPhone ha en kung?!

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 116 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.