iBooks – läs böcker i din iPhone!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iBooks – läs böcker i din iPhone!

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 107

Tankade precis iBooks gratis från AppStore. Ladda ner här: http://itunes.apple.com/se/app/ibooks/id364709193?mt=8 – Du kan ladda ner olika kända böcker gratis och en del kostar i programmet. Sedan kan du enkelt spara alla i en snygg bokhylla, och som du ser på en av bilderna, du kan när du läser sätta ett bokmärke så du inte glömmer vart du läste senast, du kan fixa textstorlek, textstil och vilket ljus du vill ha.

Jag undrar om någon av er vet om man på något sett kan få över andra böcker till iBooks, tex. fotbollsböcker som inte finns iBooks. Eller finns det någon sida med fler böcker där man kan hitta det man letar efter?

iBooks, bokhylla och in action:

mZHpUUaqo.png

Drouch
    Member
    Post count: 22

En sak vet jag, och det är att jag inte fick det att fungera 🙂

JockeL
    Member

@drouch 68706 wrote:

En sak vet jag, och det är att jag inte fick det att fungera 🙂

Ladda bara ner det i AppStore, synca, starta programmet, gå till affären, köp eller ladda ner en gratis bok och testa! Vad kom det upp för fel :)?

Drouch
    Member

@jockel 68707 wrote:

Ladda bara ner det i AppStore, synca, starta programmet, gå till affären, köp eller ladda ner en gratis bok och testa! Vad kom det upp för fel :)?

Inloggning krävs, skriver i mitt lösenord, inloggning krävs, skriver i mitt lösenord sen rullar det på så.

Frågan är hur fan man ska lösa det? 😛

JockeL
    Member

Det är inloggningen till din mail eller?

Drouch
    Member

@jockel 68711 wrote:

Det är inloggningen till din mail eller?

Japp, eller ja itunes-kontot 😛

JockeL
    Member

@drouch 68712 wrote:

Japp, eller ja itunes-kontot 😛

Du har kollat så du inte skriver in lösenordet med stor bokstav och sånt i början m.m?

Drouch
    Member

@jockel 68718 wrote:

Du har kollat så du inte skriver in lösenordet med stor bokstav och sånt i början m.m?

Jajjemen, skriver EXAKT likadant som när jag köper Apps via iTunes.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Kan dom inte slänga in lite ljudböcker i iBooks!

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@bozz 68754 wrote:

Kan dom inte slänga in lite ljudböcker i iBooks!

Ljudböckerna finns ju i iTunes. Man måste ändå lyssna på de med iPod appen så det gör ingen skillnad att lägga in de i iBooks.

bozz
    Member
    Post count: 1199

@ponyboy 68774 wrote:

Ljudböckerna finns ju i iTunes. Man måste ändå lyssna på de med iPod appen så det gör ingen skillnad att lägga in de i iBooks.

Det är ju faktistk sant. Tänkte inte på de…

Khayman
    Member
    Post count: 31

Nalle puh är gratis att ladda ned.
    och det är väldigt enkelt att dra in böcker i pdf format i itunes som dyker upp i ibooks.
    Funkar riktigt bra för mig.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Utbudet är fortfarande riktigt riktigt risigt i Sverige men konceptet ligger verkligen helt rätt i tiden, ser verkligen fram mot att köpa mina böcker digitalt och slippa kasta två träd i soptunnan när jag läst klart dem

raekaN
    Member
    Post count: 139

dom ljudböckerna i iTunes, va ligger dom i för pris? orkar inte läsa ^^

cyberullo
    Member
    Post count: 1

har använt Calibre för att konverterat PDF och CHM filer till EPub format för IBook Readern och det funkar kanonbra. har fått över 52 böcker nu till ipad’en utan problem

calibre – E-book management

JockeL
    Member

tankar du böcker från amazon?

Tompasod
    Member
    Post count: 175

Lånat en ebok på bibblan, tyvärr gör DRM skyddet att den inte går att köra i iPhonen… Varken ePub eller PDF. funkar ju dock i datorn….

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.