Illegal app detected.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Illegal app detected.

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • carpe
    Member
    Post count: 904

    oops?

    generuss
    Member
    Post count: 285

    ha ha ha, ja nu vet vi att du kör appu.

    carpe
    Member
    Post count: 904

    Det gör väl de flesta skulle jag gissa på.

    generuss
    Member
    Post count: 285

    nope?

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    Jag har faktiskt hållit mig borta från installous och allt sånt och tycker att Jailbreak är lagom förbjudet. Jag behöver inte fylla den med piratat material med. Det sköter musiken alldeles utmärkt.

    generuss
    Member
    Post count: 285

    mossarelli
    det är inte förbjudet på något sett att jailbreaka och sedan installera saker via Cydia, det är fullt lagligt.

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    Det är inte förbjudet, men jag har ingen garanti eller ångerrätt som kund då jag brytit mot Apples avtal.
    Sen allt snack om installous och cracked apps bryter mot regel §8.
    Jag var tvungen att pröva det, och jag tycker inte det är värt det. Sims 3 är värt 75 kr till Maxis då jag skaffade deras andra spel via lite andra metoder. Men det sög.

    Skitsamma, rule 8.

    carpe
    Member
    Post count: 904

    @mossarelli 37015 wrote:

    Det är inte förbjudet, men jag har ingen garanti eller ångerrätt som kund då jag brytit mot Apples avtal.
    Sen allt snack om installous och cracked apps bryter mot regel §8.
    Jag var tvungen att pröva det, och jag tycker inte det är värt det. Sims 3 är värt 75 kr till Maxis då jag skaffade deras andra spel via lite andra metoder. Men det sög.

    Skitsamma, rule 8.

    Ingen annan än du som snackar om Installous 😛

    Thewiruz
    Member
    Post count: 111

    Opfff Spring nu kommer Ponten!!

    Sims3 är inte det ett tjejspel?:rolleyes:

    imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

    @thewiruz 37026 wrote:

    Sims3 är inte det ett tjejspel?:rolleyes:

    Hahah! och tjejer ska ha rosa kläder och killar ska ha blåa kläder. så är det bara ..;)

    Simba
    Member
    Post count: 1063

    En annan tycker lite smått illa (inget illa menat) om folk som prompt måste ha ALLT gratis.. Kan man inte vara lite bussig och i det här fallet hjälpa utvecklaren (med vadå, 7 spänn [exempel] minus Apples dev-taxa)?

    Ett tag innan IPRED så började jag undvika pirat-material, och har hållit “rak kurs” sen dess. Köper nu endast lagligt! Sen att jag avskyr att supporta apstora multi-nationella skivbolag är en annan sak; men jag lyssnar inte ens på den typen av musik/ser på den typen av film/spelar den typen av spel – så det är inte för mig ett problem. 🙂

    steffe
    Member
    Post count: 2452

    Finns väl tillräckligt med gratisgrejer i AppStore och cydia för att det ska räcka åt vem som helst.

    generuss
    Member
    Post count: 285

    steffe, kvalité över kvantitet. det förstår väl även du? inte fan vill man fylla upp iPhonen med bara massa gratis-skit. (ja lite bra grejer finns det men inte allt för mycket värt ens noll kronor). t ex IM apparna kostar ju typ 75. Palringo har ju inget att komma emot beejive t ex.

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    @thian 37028 wrote:

    Hahah! och tjejer ska ha rosa kläder och killar ska ha blåa kläder. så är det bara ..;)

    Pirater har stödben av trä och röker tobak med pipa. Arrrrr.

    TwiZteD
    Member
    Post count: 238

    Tycker synd om dom som inte har testat Cydia m.m program.
    Telefonen blir 10x bättre när man väl gör de.
    Finns hur mkt roligt som helst som är gratis.

    Man har inte levt eller haft erfaranhet av en iphone om man inte har haft den JB, thats it

    Ang att det batteri programmet gör så, är att den är crackad dåligt/någon ny spärr i den, samt de programmet suger anyway, använd SBSettings istället för att se allt, och välj % saken i options där.

    // TwiZteD

    vossen
    Member
    Post count: 1457

    @generuss 37010 wrote:

    mossarelli
    det är inte förbjudet på något sett att jailbreaka och sedan installera saker via Cydia, det är fullt lagligt.

    Ni kan ju ta och läsa det här Apple: Jailbreak bryter mot lagen – IDG.se 🙁

    imported_pongo
    Member
    Post count: 893

    @vossen 37111 wrote:

    Ni kan ju ta och läsa det här Apple: Jailbreak bryter mot lagen – IDG.se 🙁

    verkar inte vara olagligt, utan bara apple som ogillar detta.

    till trådskaparen.
    samt vad är det för problem du har? eller behöver hjälp med?

    du har installerat en sak på olagligt sätt, vilket din iphone är smart nog att säga till om. så mmm betala och köp det programmet eller spelet så är problemet fixat

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.