Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Illumine Theme
-
AuthorPosts
-
@braxen 60444 wrote:
har köpt illumine nu men det är många iconer sopm inte ändras tex angry birds street fighter
I UIImages mappen i illumine temat finns AppIconMask.png, AppIconOverlay.png och AppIconShadow.png. Dessa filer maskerar ikonerna till illumine ikoner om de redan inte finns i din Icon mapp. Ladda ner iWipeCashe från cydia och starta den så ska du se att dina ikoner ändras till illumine stilen. Detta funkar endast med Appstore apps ikoner, cydia appsens ikoner får du söka efter och lägga in manuellt.
@ponyboy 60496 wrote:
I UIImages mappen i illumine temat finns AppIconMask.png, AppIconOverlay.png och AppIconShadow.png. Dessa filer maskerar ikonerna till illumine ikoner om de redan inte finns i din Icon mapp. Ladda ner iWipeCashe från cydia och starta den så ska du se att dina ikoner ändras till illumine stilen. Detta funkar endast med Appstore apps ikoner, cydia appsens ikoner får du söka efter och lägga in manuellt.
Tusen tack::laugh:
hur lägger man in egen bakgrund om man har illumine team
om du browsar temamappen på telefonen så ligger där en fil som heter “Wallpaper.png”.
Döp om den och lägg en ny fil där med “Wallpaper.png” namnet istället.kör iWipeCache så borde det vara löst..
har inte testat detta, men de borde vara samma princip som mot ikonerna?
@tehfiskk 60510 wrote:
om du browsar temamappen på telefonen så ligger där en fil som heter “Wallpaper.png”.
Döp om den och lägg en ny fil där med “Wallpaper.png” namnet istället.kör iWipeCache så borde det vara löst..
har inte testat detta, men de borde vara samma princip som mot ikonerna?
kan man ta vilken bild som helst det som hrlst kan vara i format png??
misstänker att man bör följa orginalbildens mått etc. kolla runt lite i tråden om illumine på macthemes så hittar du nog hur man gör. funkar de inte så döp om orginalfilen till rätt namn igen bara.
@benjamine 60462 wrote:
Hej, jag har teamat ILlumine theme som är ass bra men har ett litet problem.
Alla min icons ändras förutom biteSMS äre nån som vet vad jag ska göra?
har kollat på icon mappen och biteSMS finns där typ 5st olika!Sök innan du postar nya trådar – flyttar /Freebo
Nån som vet?
Ikoner till Cydia apps ändras sällan automagiskt. Det finns 108 poster i denna tråd, varav flertalet handlar om ikoner som inte automatiskt ändras med temat och hur du går tillväga för att rätt till det. Du måste läsa på lite innan du postar =)
@freebo 60536 wrote:
Ikoner till Cydia apps ändras sällan automagiskt. Det finns 108 poster i denna tråd, varav flertalet handlar om ikoner som inte automatiskt ändras med temat och hur du går tillväga för att rätt till det. Du måste läsa på lite innan du postar =)
Okej tack, men alla andra ” vanliga ” apps och t.o.m ( Cydia apps ) utom biteSMS ändras. kanske något fel?
@benjamine 60539 wrote:
Okej tack, men alla andra ” vanliga ” apps och t.o.m ( Cydia apps ) utom biteSMS ändras. kanske något fel?
Döp ikonen du vill använda (i iLlumines ikonmapp) till BiteSMS.png
Stor bokstav för B och SMS
@ponyboy 60545 wrote:
Ändra bara ändelsen från Wallpaper.jpg till Wallpaper.png så kommer det att funka.
fick det att funka med wallaper. Men när jag skulle byta “dock”
så fick jag inte det att funka tog bort den dock filen som var där som hete dock,png tog bort la in en som jag laddat ner bytte namn på . men fick inte det att funka? Någon som vet vad jag gör för fel?ingen som kan hjälpa mig att få en en annan dock???
Jag får fasen inte väder iconen att funka. Har läst tråden och testat fram och tillbaks.. Jag vill inte ändra originaliconen i Applications/Weather.app/icon.png
Jag har kopierat iconen till : /var/stash/Themes.hf6w3/Illumine.theme/Folders/Weather.app/Icon.png
och raderat icon cacharna, respringat utan resultat.
Har dock fått röstmemon att funka, efter några försökt 🙂
Trist att behöva älta samma saker i denna tråd, om och om igen….
Någon som har något hett tips?
Niklas
Någon som har samma problem som mig?
Illumine fungerade klockrent med 3.1.2 och alla ikoner (även dom som inte finns i icon mappen) blev “Illumine Style”
Fast efter jag uppdaterat till 4.0.1 så fungerar det inte 🙁
har testat å rensa cachen och allting, men det hjälper inte.Har nog samma problem.
Har inte haft Illumine sedan 3.1.3. Nu då jag försöker använda Illumine med 4.01 blir ikonerna olika stora. Vet att man tidigare rensade SpringBoardIconCache men nu hittar jag inte den. Är det någon som vet vart den tagit vägen i 4.0/4.01?
@6295gl 73090 wrote:
Har nog samma problem.
Har inte haft Illumine sedan 3.1.3. Nu då jag försöker använda Illumine med 4.01 blir ikonerna olika stora. Vet att man tidigare rensade SpringBoardIconCache men nu hittar jag inte den. Är det någon som vet vart den tagit vägen i 4.0/4.01?
Skönt då är jag inte ensam!
Precis, SpringBoardIconCache mappen är ju borta i 4.0.1 :mad2:
Hoppas dom kommer med en lösning snarast! för Illumine temat är jävligt cleant..
Någon vänlig själ som har en Nordea ikon eller en Wapedia ikon i Illumine style?
Har haft min Iphone jailbreakad länge. Men nu har jag fått för mig efter att läst denna tråd att ändra mina ikoner på iphonen, har skaffat alla möjliga program med problemet är det att jag inte kan kolla på “iconerna” på datorn och vet då inte hur den ser ut…:mad:
Vilket skulle vara en fördel om man ska byta ut de? För när jag uppgraderade min iphone till 4.0.1 och jailbreakeme så är min sms icon stor och inställningarna iconen med.
Irriterande att inte har de som alla de andra. Skulle vara tacksam för svar på mitt lilla problem. :rolleyes:Jag bytte namn på ikon-filerna som ligger i illumine katalogen.
Från SMS.png till Meddelande.png
Från Settings.png till Inställningar.pngJag fick göra så med en hel del ikoner. Phone.png döptes om till Telefon.png o.s.v. Vet inte om man skall behöva göra det eller om det är något knasigt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.