Ingen mottagning, konstig modem firmware

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Ingen mottagning, konstig modem firmware

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej! Jag är ny här och jag hoppas att jag postar i rätt forumdel.

Min jobbarkompis dotter köpte en iPhone i/från England kring årsskiftet. Allt har varit fri och fröjd tills hon uppdaterade till den senaste firmwaren. Då försvann hennes mottagning (Telia kontantkort).

Telefonen var jailbreakad när jag tog emot telefonen, och jag antar att hon köpte den så. Hon verkar inte vara tillräckligt tekniskt kunnig för att göra det själv.

Yellowsnow var inte installerad när jag tog emot telefonen, lite konstigt.

Jag har läst att om basebandet uppdateras så försvinner mottagningen när man inte använder “rätt” operatör.

Här är lite info om hennes telefon:

Firmware: 2.2.1(5H11)
    Modell: MA712LL
    Modemfirmware: 04.05.04_G

Jag vet att yellowsnow kan lyfta operatörsspärren med modemfirmware 02.28.00. Eftersom hon har firmware 2.2.1 så borde hon ha modemfirmware 02.30.03, men det har hon inte. Det hela får mig i alla fall att lyfta lite på ögonbrynen.

Jag funderar på att återställa hennes telefon med en modifierad 2.2.1 firmware. Jag tänkte höra med er om ni tror att det är så kallad rätt väg att gå.

All hjälp uppskattas, och tack på förhand

snook
    Member
    Post count: 2190

@molgera 28414 wrote:

Hej! Jag är ny här och jag hoppas att jag postar i rätt forumdel.

Min jobbarkompis dotter köpte en iPhone i/från England kring årsskiftet. Allt har varit fri och fröjd tills hon uppdaterade till den senaste firmwaren. Då försvann hennes mottagning (Telia kontantkort).

Telefonen var jailbreakad när jag tog emot telefonen, och jag antar att hon köpte den så. Hon verkar inte vara tillräckligt tekniskt kunnig för att göra det själv.

Yellowsnow var inte installerad när jag tog emot telefonen, lite konstigt.

Jag har läst att om basebandet uppdateras så försvinner mottagningen när man inte använder “rätt” operatör.

Här är lite info om hennes telefon:

Firmware: 2.2.1(5H11)
    Modell: MA712LL
    Modemfirmware: 04.05.04_G

Jag vet att yellowsnow kan lyfta operatörsspärren med modemfirmware 02.28.00. Eftersom hon har firmware 2.2.1 så borde hon ha modemfirmware 02.30.03, men det har hon inte. Det hela får mig i alla fall att lyfta lite på ögonbrynen.

Jag funderar på att återställa hennes telefon med en modifierad 2.2.1 firmware. Jag tänkte höra med er om ni tror att det är så kallad rätt väg att gå.

All hjälp uppskattas, och tack på förhand

Är det en iPhone 3G eller 2G ?

Det är väl så att firmware 2.0 kom med baseband 04.05.04_G, så då måste den ha uppdateras med en custom firmware som inte uppgraderar basebandet om det är en 3G.

Eller om det är en 2G? Dom ligger fortfarande kvar på baseband 04.05.04_G, och väntas inte att uppgraderas från Apples sida.

2G= Silver rygg
    3G= Plast svart/vit rygg

steffe
    Member
    Post count: 2452

Är den 2G så låser man upp med qickpwn,och det behövs ingen gul snö.

molgera
    Member
    Post count: 3

Jag upptäckte att det var en 2g strax efter att jag hade postat, och då var det busenkelt. Laddade ner en custom firmware och använde quickpwn.

Tack för svaren i alla fall

snook
    Member
    Post count: 2190

@molgera 28579 wrote:

Jag upptäckte att det var en 2g strax efter att jag hade postat, och då var det busenkelt. Laddade ner en custom firmware och använde quickpwn.

Tack för svaren i alla fall

Du behövde inte använda en custom firmware till 2G, bara till 3G är det.

Du kan använda vanliga och köra quickpwn på den.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.