Ingen täckning efter att ha haft telefonen i flygplansläge

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Ingen täckning efter att ha haft telefonen i flygplansläge

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 188

Hej,
    Är nu en stolt ägare till en iPhone 3G som är upplåst och fungerar alldeles utmärkt. Har ett tele2 3G-kort i den.
    Dock när jag kör iTunes måste jag ställa telefonen i flygplansläge för att det ska fungera, men när jag sedan avaktiverar flygplansläget blir det ingen täckning och det går inte att ringa. Wlanet fungerar, men ej täckning att ringa/sms:a.
    Jag måste då starta om telefonen och då fungerar det.
    Har inte stört mig på det fantastiskt mycket då jag inte behöver göra det alltför ofta men det vore intressant och veta om ngn annan har samma problem och om det går att lösa!?
    Mvh

lidback
    Member
    Post count: 43

Kör du med RebelSim ?
    Låter som det med de problem du uppger iaf.
    Tyvärr så måste man starta om telefonen efter du stängt av flygplansläge för att kunna få täckning igen.

iphone_manen
    Member
    Post count: 147

Jepp det är lätt att fixa.Jag har samma problem varje gång.Men ja sätter i gång 3 g och data roaming först sen startar ja om den.Så funkar det bra.Sen kan man stänga av 3g och data roaming igen.

Alla de här simkort som man använder för att låsa upp de är inte så bra.Alla tappar mottagning.Hoppas de kommer baseband unlocking snart 😀 Devteam har gjort ett nytt försök igår……de går framåt.

Mothergoose
    Member
    Post count: 188

@iphone_manen 15425 wrote:

Jepp det är lätt att fixa.Jag har samma problem varje gång.Men ja sätter i gång 3 g och data roaming först sen startar ja om den.Så funkar det bra.Sen kan man stänga av 3g och data roaming igen.

Alla de här simkort som man använder för att låsa upp de är inte så bra.Alla tappar mottagning.Hoppas de kommer baseband unlocking snart 😀 Devteam har gjort ett nytt försök igår……de går framåt.

Tack för svaret! Ja, lite synd, dock verkar det som att devteam är på gång nu. låt oss hoppas att de lyckas!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.