inget ljud!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone inget ljud!

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

Jag köpte en iphone 4 igår. Idag när jag skulle börja använda den, så upptäcker jag att ljudet inte fungerar.

Det hörs inget när det ringer, eller spelas via ipod?

Sätter jag i lurarna så är det inget problem alls med ljudet! Har även kollat ljudlöst knappen.

Jag hoppas någon kan hjälpa mig??

//Matilda

ATREYU
    Member
    Post count: 42

inställningar>ljud?

tilda_l
    Member

jag har försökt byta signal m.m men det händer inget! Den är helt tyst, tills jag sätter i lurarna!

ATREYU
    Member
    Post count: 42

har du dragit upp till full volym när du lyssnar på musik på iPod i iphonen?

tilda_l
    Member

ja ljudet är på max..

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

När lurar är bortkopplade och du höjer/sänker volymen med knapparna står det hörlurar eller är det bara högtalare ?

tilda_l
    Member

@iPhoneReservdelar.se 84355 wrote:

När lurar är bortkopplade och du höjer/sänker volymen med knapparna står det hörlurar eller är det bara högtalare ?

det är bara högtalare då. Blir galen på att det inte vill fungera. Inte så kul att ha en telefon som man inte kan höra om det är någon som ringer.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Det måste vara nåt galet med högtalaren (loud speeker)
    Fungerar allt annat som det ska ?

tilda_l
    Member

@iPhoneReservdelar.se 84359 wrote:

Det måste vara nåt galet med högtalaren (loud speeker)
    Fungerar allt annat som det ska ?

ja allt annat fungerar som det ska men inte ljudet i högtalaren 🙁

tilda_l
    Member

är det bara att lämna in den som gäller?? 🙁

iPhoneReservdelar.se
    Member

Yes, lämna in den att skruva själv bryter garanti

Dasken
    Member
    Post count: 118

Ljudet är inte avstängt med knappen på sidan?

tilda_l
    Member

nej det är ju inte det.
    Men alldeles nyss kom det ljud från högtalarna i ca 5s. Sen la det av igen..

tilda_l
    Member

någon som vet vad det kan vara för fel om jag bara får ljud om jag håller “home” knappen intryckt???

iPhoneReservdelar.se
    Member

Högtalaren får signal med 2 st fjädrande pins som gör kontakt med dockkontaktens flexkabel. Troligtvis nåt strul där, men som sagt, skruva bryter garanti lämna in den

tilda_l
    Member

@iPhoneReservdelar.se 84448 wrote:

Högtalaren får signal med 2 st fjädrande pins som gör kontakt med dockkontaktens flexkabel. Troligtvis nåt strul där, men som sagt, skruva bryter garanti lämna in den

ska man behöva skicka något på service som var paj när man köpte den?? Var till elgiganten och bråkade. Dom anser att jag ska skicka den på service i ca 5 veckor.. Det accepterar jag inte!! Ger mig inte förräns dom ger mig en ny, eftersom det var fel från början! Är smått förbannad på hur sånt här hanteras, killen i butiken visste inte ens var högtalarna satt! :confused:

iPhoneReservdelar.se
    Member

Du har 14 dagars öppet köp och du kan lämna tillbaka och få en ny på plats (undrar om elgiganten inte hadde 30 dagars öppet köp?)

tilda_l
    Member

@iPhoneReservdelar.se 84457 wrote:

Du har 14 dagars öppet köp och du kan lämna tillbaka och få en ny på plats (undrar om elgiganten inte hadde 30 dagars öppet köp?)

enligt han på elgiganten så måste jag skicka den på service. Men jag har skickat mail till kundservice.. ska även ringa idag!

iPhoneReservdelar.se
    Member

Hur lång tid har det gått sen du köpte den?
    Säg att du vill lämna tillbaka istället och när returen är färdig så går du och köper ny direkt.

tilda_l
    Member

@iPhoneReservdelar.se 84465 wrote:

Hur lång tid har det gått sen du köpte den?
    Säg att du vill lämna tillbaka istället och när returen är färdig så går du och köper ny direkt.

jag köpte Iphonen i lördags 4/12. Jag har ju inte betalat kontant, utan tagit den med abonnemang.
    Så att lämna den och sen köpa ny går inte!

iPhoneReservdelar.se
    Member

Villket abbonemang ?
    försök att gå till opperatörs butiken istället.
    Förklara för de att du inte kan gå och betala för ett nytecknat abbonemang i 1 månad utan att ha telefonen.

tilda_l
    Member

nu helt plötsligt fungerar ljudet precis som det ska göra.. Kom igång idag 🙂

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.