Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Inget wi-fi på min Iphone
-
AuthorPosts
-
Hej
Har precis köpt en Iphone 3g 16gb hos telia.
Den har fasen inget wi-fi,alltså ikonen i inställningar där det står wi-fi går inte att klicka på,den är svagt grå bara och det går inte öppna den.
Så har den varit sen jag packa upp den i tisdags.Jag har uppdaterat den itunes och även kört en återställning,men inget händer.
Kan sändaren i telefonen va sönder?
När jag nu går tillbaks till telia så vill dom skicka den på lagning,Va fan en 5 dagar gammal telefon som aldrig funkat.Ska man god ta det?
Tycker det är för djävligt för en telefon som kostar 6500:- ,5 dagar gammal.Ska den lagas??
Mvh
Verkar vara ett hårdvaruproblem om man kollar övriga nätet.
Du kan ju testa att köra en Hard Reset, annars är det nog bara och lämna in. Av några miljoner iPhones så lär ju några ha fel. Konstigt annars. Det är ju inte direkt Mecano vi snackar om… 😀1 Håll inne home button och sleep/wake button i ca 8 sek. (Ignorera power off slidern)
2 Starta om.Om den bara är 5 dagar gammal är det väl bara att ångra köpet, och köpa en ny direkt?
Det är ju fel på sjukt många iphones, men det är ju inget apple direkt går ut med.
Det är ju fel på sjukt många iphones, men det är ju inget apple direkt går ut med.
Som sagt bara lämna tillbaka telefonen =)
Det finns ngt som kallas för DOA = Dead On Arrivale och det gäller de första 7 dagarna.
det spelar ingen roll vad som det är fel på en knapp som glappar eller ngt mer seriöst.så knalla in i den butiken du har köpt den på ta med allt ( ALLT ) och begär din DOA
Jag fick lugnt lämna in den på lagning.Apple har det som regel att man tar in och tittar på den.Så nu har jag vart utan den 1vecka:mad:.Beräknad tis ca 10 arbetsdagar:mad:
Tycker det är kasst att dom inte byter ut direkt
Jag har fått exakt samma sak på min jaibrakade nalle, den är skuggad wifi symbolan alltså 🙁
Sen strular den med inkommande samtal, får typ samtal missat fast det inte ringer några signaler och dom som ringt blir kopplade till mobilsvaret..
Får testa restore..Pd
Ok, lustigt..
Körde nu restor via itunes och custom 2.2 firmware..
Efter restoren hoppa min mobil igång och funkar utan jailbrake och yellowsnow !!! WTF, har telenor företags abonemang..Kan någon förklara detta *LOL* , det är en fransk telefon tror jag.
mvh
PD
@paledaddy 27260 wrote:
Ok, lustigt..
Körde nu restor via itunes och custom 2.2 firmware..
Efter restoren hoppa min mobil igång och funkar utan jailbrake och yellowsnow !!! WTF, har telenor företags abonemang..Kan någon förklara detta *LOL* , det är en fransk telefon tror jag.
mvh
PD
köpt olåst?
@generuss 27271 wrote:
köpt olåst?
JA fick den av en arbetskollega, ny med smartsim eller va de heter..
Efter det uppdatera jag och jailbrakea + yellowsnow, allt har funkat klocka sedan nyår.Telefonen är ju brukbar, men man kan ju inte utnyttja trådlöst och de suger ju fett då vi inte får surfa så mkt med företagsabbonemanget utan att de gnäller.
JA upptäckte felet när ja såg att Wifi’n inte hitta de trådlösa näten på jobbet, trodde de va nån liten bygg å brydde mig inte. Men sen så funka de itne alls.
Hade andra problem också, samtal kom inte fram, eller de kom fram men blev missat samtal, ingen ring eller nåt, direkt till mobilsvaret.
Pd
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.