Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Internetdelning borttagen?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Vart har internetdelningen tagit vägen i iOS4?
Förut va det ju Inställningar-Allmänt-Nätverk-Internetdelning. Men det finns inget där nu.
Nån som har någon ide?Hmm knepigt. För mig ligger det där, i iOS4 på 3gs 32 gb.
tack för svar. tyvärr hjälpte det inte:/
den är helt borta:S
nån annan idé?Testa att byta APN under menyn Mobilt Datanätverk
byt internet.telenor.se mot services.telenor.se eller vice versa =) Ring sedan kundtjänst och be dem snällt att fixa detta. Det är ingenting de gör automatiskt utan du får eskalare det till “kundtjänstchefen” – jag gjorde det och Services är definitivt att föredra då just denna APN erbjuder Turbo 3G
slaneby
August 6, 2010 at 09:32Post count: 0Telenor har tydligen problem med sina APN:er på just iPhone och för att få till Internetdelning måste du köra på rätt APN. Har du fel APN i ditt avtal kan de efter lite eskalerande lyfta in dig på den snabba linan utan extra kostnad. Fel av mig tidigare! internet.telenor.se ger Turbo3G men då ramlar Internetdelningen ur systemt, sorry…
Edit: vad Telenor då gör är att ge dig access till internet.telenor.se med bibehållen möjlighet till Internetdelning på iPhone
En kille på Telenors kundtjänst gick för en tid ut och förklarade hur det ligger till:
99.se – Visa inlägg – Välj internet.telenor.se APN för att få Turbo 3Gslaneby
August 11, 2010 at 20:28Post count: 0Tack Freebo. Var i kontakt med Telenor via chatt och har tydligen haft Turbo3G sedan FEB men inte fått nyttja det. Blir galen, verkar vara olika rönn beroende på vem man frågar.
Enligt “oscar” på Telenor spelar det visst ingen roll om man använder services eller internet.telenor.se.. argh blir vilsen.. får ringa imorgon och bena upp d här.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.