Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iOS 4.1 – 3g prestanda
-
AuthorPosts
-
3G är mycket snabbare med 4.1.
Men jag får inte nätverket att fungera alltså kommer inte ut på nätet.
Wifi fungerar men inte via 3G, men det kanske är någon beta bara för tillfället?
Eller har jag missat något?kolla din mobil data om inställningarna är som dom ska för din operatör
@releaser 77151 wrote:
3G är mycket snabbare med 4.1.
Men jag får inte nätverket att fungera alltså kommer inte ut på nätet.
Wifi fungerar men inte via 3G, men det kanske är någon beta bara för tillfället?
Eller har jag missat något?Ja det märks skillnad på att den är snabbare.
Jag kör med Telia och kan surfa med 3G , även via nätverk.
Nu väntar man bara på Jailbreake :laugh:Hmm konstigt alla inställningar ser rätt ut.
Jag har telia och då skall det väl vara: APN online.telia.seHoppas ni med iPhone 4:a har laddat ner Epic citadell (Project sword), grafiken är extrem, trodde inte att man skulle kunna nå sådan grafik på en bärbar enhet. Har man sett det finns det inga tvivel, framtidens spelenhet/konsol heter iPhone.
@jabbasvens 77154 wrote:
Ja det märks skillnad på att den är snabbare.
Jag kör med Telia och kan surfa med 3G , även via nätverk.
Nu väntar man bara på Jailbreake :laugh:Suttit och kollat över inställningar till förbannelse….
Men jag gjorde i slutändan bara en superrestart av fånen så fungerade det sedan.
Inte en tanke på det innan eftersom jag aldrig har behövt det förut. 🙂
Bra att höra ifrån andra att 4.1 fungerade iaf!Skönt att ha en telefon nu som man inte vill kasta in i väggen bara för att man vill skriva ett sms!
@jabbasvens 77137 wrote:
Hej
Har du hunnit testa än?
Japp, ingen skillnad. får vänta på jailbreak som funkar istället.
nu när 4.1 finns, hur upplever ni 3g ägare eran mobil? lika slö eller snabbare?
Snabbare. Vet inte om det också kan bero på att den numera inte är Jailbreakad. Men med tidigare 4.0, 4.01 och 4.02 var den lika slö med eller utan Jailbreak.
Min är betydligt snabbare. Det som tidigare kunde ta 8-10 sekunder att starta tar nu ca 3 sekunder, t.ex. inställningar, kalender etc. Mejl har som regel varit relativt snabb tidigare också men funkar nu något bättre. Däremot har jag ibland upplevt att mejlen i den gemensamma inkorgen inte visas utan det blir bara vitt. Samma sak med kalendern. Detta tycker jag mig ha upplevt sedan 4.01 men kvarstår med 4.1.
Den blir dock något segare om telefonen varit påslagen länge (läs några veckor) så att man måste starta om den för att få upp speeden igen.
Märkligt! Nu i skrivande stund så håller min lur på att uppdatera mejlen ideligen när jag är inne i epostprogrammet. Den hämtar ett par mejl som sen försvinner och som den hämtar igen. Verkar som att luren hamnat i någon slags loop. Har aldrig tidigare upplevt detta.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.