Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPad › iPad
-
AuthorPosts
-
@ponyboy 53726 wrote:
Lol, fa1l av Steve Jobs.
När han ska demostrera hur smidigt det är att surfa på New York Times hemsida så ser man flash stöd saknas symbolen i sidan. Haha han försöker bläddra förbi den snabbt , 0:35 i denna video YouTube – Apple iPad: Steve Jobs Keynote Jan 27 2010 Part 2.Hehehe
Inte så farligt om man jämför med detta dock 😛
YouTube – Bill Gates Blue Screen of Death@bozz 53758 wrote:
Hehehe
Inte så farligt om man jämför med detta dock 😛
YouTube – Bill Gates Blue Screen of DeathHAHA, Shit vad ägd 😀
Vet nagon om Ipad har svensk sprak i sig?
Tycker ni att man ska kopa en Ipad 16gb med 3g?
Eller ska man lagga till och kopa en Ipad 32gb utan 3g?Ar tacksam for alla svar!!
Varför köpa någon?
En förvuxen iPod touch med samma ikoner, samma operativ (eller samma som iPhone) och helt onödig. Den har inte ens oled eller hdmi. Vill man visa bilder från sin vanliga kamera så har den inte ens en usbingång så det går inte. Den har ingen kamera, de flesta bärbara “datorer” idag har iaf en “webcam”.Dessutom så kommer snart MSI med någo liknande och bättre inom kort.
Eller köp en vanlig tablet pc så har du en maskin som klarar mer än denna…
Men om det blir köp. Vänta till ver. 2 Apple släpper ji en ny iPhone varje år, det kommer de nog med denna med, om denna flopp överlever till nästa version. 🙂
iPad smyger sig in på grammys, undrar hur mycket han fick betalt för det skämtet.
YouTube – Stephen Colbert has an iPad! (HQ)
Colbert is da shit!!Jag skall ha en iPad samma dag den kommer ut till försäljning, jag tror att det kommer att bli en superduper dunder succé 🙂
@ponyboy 54033 wrote:
iPad smyger sig in på grammys, undrar hur mycket han fick betalt för det skämtet.
YouTube – Stephen Colbert has an iPad! (HQ).
Colbert is da shit!!Hi hi hi
Du polle gillar inte iPad hör jag 😛 Dock så börjar jag fundera lite mer på det hela.. Får se på priser/jb osv..
@h3nr11k 54107 wrote:
Hi hi hi
Du polle gillar inte iPad hör jag 😛 Dock så börjar jag fundera lite mer på det hela.. Får se på priser/jb osv..
Jag har gnällt färdig på iPad, var bara besviken i början då jag hade hoppats på mycket mer.
Kommer nog sluta med att jag och tjejen sitter hemma med varsin iPad, man är ju gadget freak. :rolleyes:
@ponyboy 54110 wrote:
Jag har gnällt färdig på iPad, var bara besviken i början då jag hade hoppats på mycket mer.
Kommer nog sluta med att jag och tjejen sitter hemma med varsin iPad, man är ju gadget freak. :rolleyes:
Jag tror ingen av er kommer att bli besviken. 🙂 jag tror att man kommer att få en ny Apple upplevelse med den där iPaden i näven.
@ponyboy 54110 wrote:
Det slutar alltid så! Men som sagt så väntar jag nog lite på ett köp. Vill prova den i butik och sen om det finns jailbreak så blir det en annan sak!
😮 VILL HA 😮
@steffeiphone 54292 wrote:
😮 VILL HA 😮
Jag gillar inte din lilla golande blåa kompis som vet allt om mig.
*lite rädd för sådant jag inte fattar.OnTopic
Jag VILL också ha, vilken dag är försäljningsstart i USA? I och med att dom e olåsta borde vi ju kunna handla dem direkt där ifrån, eller?@dojdoj 54306 wrote:
Jag gillar inte din lilla golande blåa kompis som vet allt om mig.
*lite rädd för sådant jag inte fattar.OnTopic
Jag VILL också ha, vilken dag är försäljningsstart i USA? I och med att dom e olåsta borde vi ju kunna handla dem direkt där ifrån, eller?Mars/april beroende på modell. Varför inte köpa i Sverige?
För jag vill ha den ASAP
@dojdoj 54316 wrote:
För jag vill ha den ASAP
Släpps samtidigt tror jag.. Hur hade du tänkt att få hem den? Lär ta lika lång tid att få hem den från USA än att köpa i Sverige..
UPS och Fedex är snabba, 3 dagar sen har man den hemma, Sverige skulle väl få vänta tills sommaren tror jag, eller?
@dojdoj 54333 wrote:
UPS och Fedex är snabba, 3 dagar sen har man den hemma, Sverige skulle väl få vänta tills sommaren tror jag, eller?
så kostar de lika mycket som iPad. Det tror jag inte men jag vet inte när den kommer..
@dojdoj 54333 wrote:
Du vet att du åker på tull och moms? Öka Usa priset med 25% och ett par hundralappar extra för att täcka tullens timlön. 🙂
Köp den i Sverige istället och lägg de extra 25% på tillbehör och coola program.
Fast är du en tokig miljonär så shoppa loss från staterna…
@andlin 54373 wrote:
Du vet att du åker på tull och moms? Öka Usa priset med 25% och ett par hundralappar extra för att täcka tullens timlön. 🙂
Köp den i Sverige istället och lägg de extra 25% på tillbehör och coola program.
Fast är du en tokig miljonär så shoppa loss från staterna…
Ingen miljonär. Men jag måste ha den asap av andra anledningar 🙂 men det verkar som att den börjar sälja i Sverige samtidigt. Kanon
Macoteket tar emot förhandsbokningar nu, för att vara på den säkra sidan har de satt priset till Dollarpriset * 10 + moms
@h3nr11k 54857 wrote:
Då försvinner lixom hela iPhone forumet.. En ny domän visst men det känns onödigt tbh.. iPad är som en större iPhone och det lär vara samma saker som man kan göra med den..
Näh, iPad är varken en förstorad iPhone eller iPod Touch. Det bara ser ut så. Och man kommer inte att använda den till samma saker.
Bara vänta och se… 🙂En egen domän behövs nog i så fall, men det kanske är lite tidigt. Men regga domännamnet nu i alla fall!
@kenjon 54892 wrote:
Näh, iPad är varken en förstorad iPhone eller iPod Touch. Det bara ser ut så. Och man kommer inte att använda den till samma saker.
Bara vänta och se… 🙂En egen domän behövs nog i så fall, men det kanske är lite tidigt. Men regga domännamnet nu i alla fall!
ursäkta herrn, men dom har själva uttalat sig att det är en förstorad itouch. även som du säger att man kanske inte använder den till samma sätt, då för att det är lite olika förutsättningar, men fortfarande.
@trub 54905 wrote:
ursäkta herrn, men dom har själva uttalat sig att det är en förstorad itouch. även som du säger att man kanske inte använder den till samma sätt, då för att det är lite olika förutsättningar, men fortfarande.
Annan processor t ex….
Men vänta och se. Gå tillbaka till den här tråden om ett år….@kenjon 54920 wrote:
Annan processor t ex….
Men vänta och se. Gå tillbaka till den här tråden om ett år….Men lol kenjon.. Ska vi starta en 3G och en 3GS forum då med eller? De har två olika processorer så.. Vet inte var du vill komma men dina argument håller inte..
@kenjon 54892 wrote:
Vad är det som skiljer? Man surfar, mailar, lyssnar på musik. Något mer?
@freebo 54973 wrote:
Du kan ringa till dem på 08-761 71 50 så tar de emot en intresseanmälan. Prata med Niko, det gjorde jag
Tack! Jag ska ringa och kolla med han senare. Ska se om de på jobbet ska köpa iPad för då köper jag via dem.
@h3nr11k 55001 wrote:
Men lol kenjon.. Ska vi starta en 3G och en 3GS forum då med eller? De har två olika processorer så.. Vet inte var du vill komma men dina argument håller inte..
Tack! Jag ska ringa och kolla med han senare. Ska se om de på jobbet ska köpa iPad för då köper jag via dem.
Det var bara ett exempel. Mina argument håller för mej. Om de inte gör det för dej bryr ju inte mej något. 🙂
Jag ska kolla vem som ringer på ytterdörren, låsa upp ytterdörren, slå på bastun, tända ljusen vid skymning, släcka dem vid midnatt…. och det är bara sådant jag har kommit på innan jag överhuvud taget har sett den (kan inte ens se keynoten härifrån).
Det kommer att komma många program till den, med funktioner vi inte ens tänker oss ännu.
Men tror du att man bara ska surfa, maila och lyssna på musik, är du nog fel ute. Spara den här konversationen ett år…. 🙂@kenjon 55008 wrote:
Det var bara ett exempel. Mina argument håller för mej. Om de inte gör det för dej bryr ju inte mej något. 🙂
Jag ska kolla vem som ringer på ytterdörren, låsa upp ytterdörren, slå på bastun, tända ljusen vid skymning, släcka dem vid midnatt…. och det är bara sådant jag har kommit på innan jag överhuvud taget har sett den (kan inte ens se keynoten härifrån).
Det kommer att komma många program till den, med funktioner vi inte ens tänker oss ännu.
Men tror du att man bara ska surfa, maila och lyssna på musik, är du nog fel ute. Spara den här konversationen ett år…. 🙂I Lol’d
Vet inte vad jag ska svara.. Om ett år så har mycket hänt. Spara denna konversation till två-tre månader så får vi allt se..
Om några månader kommer media att ha fixat att Ipad är den mest hypade och hippaste prylen du kan äga och intressent att få bolla ideer och tankar om denna platta pryl att vara enormt.
Varför skulle jag då skriva i ett forum för mobiltelefoner när det redan nu finns specifika Ipad fourm på te.x prisjakt.nu?
Att inte öppna en iPad sektion här är skulle enlig mina ögon vara korkat då jag antar att iphoneinfo vill ha många besökare för att tjäna pengar på reklamen.
För då är det inte “IPHONEforum”. Låt iPad ha en egen kategori eller något.. Vi får se hur det blir då
@h3nr11k 55001 wrote:
Men lol kenjon.. Ska vi starta en 3G och en 3GS forum då med eller? De har två olika processorer så.. Vet inte var du vill komma men dina argument håller inte..
Vad det är som skiljer, skämtar du?? Att en är stor som ett A4 är inget du har lagt märke till? Inte så att man hivar upp Ipad på krogen för att ringa med Skype efter en taxi. (fast då man skulle se siffrorna iallefall.) 🙂
Ipad kommer inte att marknadsföras som en mobil eller ersättare till Iphone utan en nice pryl att ha i TV soffan.
@freebo 54973 wrote:
Du kan ringa till dem på 08-761 71 50 så tar de emot en intresseanmälan. Prata med Niko, det gjorde jag
Varför inte beställa Ipad direkt från AppleStore? Håller Apple samma stil när de lanserar nya prylar kommer det att vara gratis frakt hem till dörren.
Det är inte så att det är Macoteket själv som gör smygreklam? 🙂
@andlin 55029 wrote:
Vad det är som skiljer, skämtar du?? Att en är stor som ett A4 är inget du har lagt märke till? Inte så att man hivar upp Ipad på krogen för att ringa med Skype efter en taxi. (fast då man skulle se siffrorna iallefall.) 🙂
Ipad kommer inte att marknadsföras som en mobil eller ersättare till Iphone utan en nice pryl att ha i TV soffan.
Jag pratar om funktioner och inte om designen. Jag är medveten om dess storlek. Kan säga hur stor den är vid intresse. Eller inte.. Jag säger inte att den ersätter iPhone.. Den ersätter inget utan är en ny sak. En bygga mellan en stationär dator och en bärbar (typ). iPad är i nuläget som en stor IPT men Apple lär göra en massa skoj skoj med iPaden.
@andlin 55030 wrote:
Varför inte beställa Ipad direkt från AppleStore? Håller Apple samma stil när de lanserar nya prylar kommer det att vara gratis frakt hem till dörren.
Det är inte så att det är Macoteket själv som gör smygreklam? 🙂
För att det är najs med en fysik butik som också kan ha ett avtal med företag, tex det företaget jag jobbar med..
@h3nr11k 55024 wrote:
För då är det inte “IPHONEforum”. Låt iPad ha en egen kategori eller något.. Vi får se hur det blir då
Risk att låta “tyken” men är det du som bestämmer här??
iPad och iPhone har likheter så jag skulle tycka att de var synd om inte båda fanns här under samma tak på ett lättöverskådligt sätt.
@andlin 55036 wrote:
Risk att låta “tyken” men är det du som bestämmer här??
iPad och iPhone har likheter så jag skulle tycka att de var synd om inte båda fanns här under samma tak på ett lättöverskådligt sätt.
Nej det gör jag inte. Jag är bara en som skriver här. Har jag sagt att jag gör det? Hur kommer det sig att du tror det?
Läser du vad jag skriver?
Jag citerar;
“(…)Låt iPad ha en egen kategori eller något.”Dvs en kategori inom iPhoneinfo.
InMethod kommer att släppa sitt populära Air Video till iPad!
Det innebär att jag kommer att kunna ligga i min soffan och titta på mina tv/filmer som streamas till iPad, klarar de flesta formaten, även högupplösta Matroska (*.mkv)
Det riktigt coola är att jag kommer att kunna ligga i polarens soffa, eller på biblioteket eller bussen och göra samma sak. Kravet är Wifi eller 3G täckning.
Redan idag fungerar det utmärkt att köra Air Video i iPhone. Finns i Appstore för några tior.
Rockar! 😎
Air Video på iPad, coolt. DET är goda nyheter
AppleStore ger 10% rabatt till studenter, så vill ni få köpa iPad lite billigare så skriv in er på någon utbildning. Ni sparar pengar och blir mer bildade! 🙂
Kravet är att man har ett CSN eller Macenat-kort.
@andlin 55194 wrote:
AppleStore ger 10% rabatt till studenter, så vill ni få köpa iPad lite billigare så skriv in er på någon utbildning. Ni sparar pengar och blir mer bildade! 🙂
Kravet är att man har ett CSN eller Macenat-kort.
Eller så dör man på kuppen… 3an Natur är inte toppen..
Dock är det najs med rabatt! Får se var priserna landar nu.hade jag pengar skulle jag köpa den till min systerdotter 2 år, hon har inga problem att anväda iphone och ritar på sin mammas. hon skulle älska en ipad. kan hon titta på tecknat när tvn är upptagen.
@ponyboy 53420 wrote:
Jämför inte priset mot en bärbar, du ska jämföra priset mot en ipod touch. Om du ska jämföra priset mot en bärbar välj en bärbar som har sammma prestanda som en iPad. 1 Ghz, 512 Mb ramminne och 16 Gb hårddisk, en bärbar från 8 år sen har bättre prestanda och klarar dessutom multitasking, flash och allt annat som iPad inte klarar av.
Precis, identisk prestanda som min mobilteleofon, HD2.
Nog är iPad cool, men som många redan nämnt; vad ska man ha den till? Det jag kan komma på lite spontant är att den lär vara skön att surfa med.
@halle 55580 wrote:
Precis, identisk prestanda som min mobilteleofon, HD2.
Nog är iPad cool, men som många redan nämnt; vad ska man ha den till? Det jag kan komma på lite spontant är att den lär vara skön att surfa med.
Lira Monkey Island på! Jag som snart är medelålders har upplevt det på Amiga 500 med en Tv som monitor, de ni ungdomar. 🙂
Ha den som GPS i bilen, har lätt störst skärm!
Läsa tidningar gjorde för iPad, hoppas på att Hälge dyker upp.
Se Film/Serier med AirVideo och SVTPlay när TVn är upptagen.
Styra datorn/övervakningskamera remote från sommarstugan.
Snygg digitalfotoram när den inte används.
Som ni märker tror stenhårt på iPaden! 😎
För er som inte orkar vänta längre! 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.