Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 32GB? Finns det någon chans?
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag kom att tänka på att den första iPhonen ibörjan fanns på 4gb, så jag undrar om ni tror att det finns någon chans att man kan få en 32gb iPhone om några månader. För det är väll sammma chip som finns i ipod touchen och den finns ju på 32gb. Och när bör det inträffa isåfall? Och kommer ipod touchen uppdrateras mer i år?
När iPhonen uppdraterades till 8 och 16gb istället blev det någon prisändring då eller var det samma priser som den lanserades för?
//Constantiuos
16GB är såklart dyrare än 8GB, alltid varit så. Är nog möjligt att en 32GB kommer, men när är en bra fråga 🙂
man vet aldrig och det är liknad mellan ipod touch och iphone 3g, det är mer saker i iphone 3g plus att man har ett svagare batteri i iphone 3g men man vet aldrig.
@dibb 7196 wrote:
att man har ett svagare batteri i iphone 3g
säker på det?
av det jag har hört så måste man laddar ut batteriet och ladda om det ett par gånger innan det börjar fungera ordentligt.
sen så drar ju 3g mer batteri och gpsen drar extra batteri den med, så använder man det så kommer ju batteriet dras ur snabbare. vilket får mig att tro att det bara verkar som att batteriet är sämre.
eller har du hört nåt som jag inte hört?@trub 7198 wrote:
säker på det?
av det jag har hört så måste man laddar ut batteriet och ladda om det ett par gånger innan det börjar fungera ordentligt.
sen så drar ju 3g mer batteri och gpsen drar extra batteri den med, så använder man det så kommer ju batteriet dras ur snabbare. vilket får mig att tro att det bara verkar som att batteriet är sämre.
eller har du hört nåt som jag inte hört?Batteriet är inte sämre. Stänger man av 3G och Wifi sökningen så klarar den sig väldigt länge. Iphone 3G har väl den bästa stnadbytiden av alla 3G telefoner på markanden vad jag förstått.
@sublim 7202 wrote:
Batteriet är inte sämre. Stänger man av 3G och Wifi sökningen så klarar den sig väldigt länge. Iphone 3G har väl den bästa stnadbytiden av alla 3G telefoner på markanden vad jag förstått.
Ja, stänger man av själva telefonen så räcker batteriet jättelänge… flera månader förmodligen.
@mrfestis 7208 wrote:
Ja, stänger man av själva telefonen så räcker batteriet jättelänge… flera månader förmodligen.
Very funny. Men du hajjar väl att om man har igång en massa apps och annat godis så suger den kraften ur batteriet. Har en SonyEricsson w810i eller vad den heter. Batteriet laddar jag en gång per livstid känns det som. Sen har jag en Ny Nokia N95 4/8gb som måste laddas varje kvart om jag kollar film, lyssnar på musik eller surfar. Man får ta det goda med det onda. iPhonen tycker jag har helt ok batteri.
Vill du ha bättre kräm i den kan du väl alltid ta med bilbatteriet i ryggan.
Det sitter ett starkare batteri i Phone 3G (no shit!). Bäst i sin klass. Men 3G slukar batteri som fan.
iPhone 32GB kommer vi säkert få se i framtiden…
@trub 7198 wrote:
säker på det?
eller har du hört nåt som jag inte hört?ja om man får tro det man läser, batteriet i en iphone 3g har 1150 mAh medan den första har 1400 mAh och iphone 3g har lika om inte bättre batteri tid än den gammla betyder ju att man har sparat in strömen rätt bra på den nya men tänk om man hade kvar det gammla batteriet? ojojoj då skulle det bli riktigt bra men då skulle iofs den bli tjockare 🙁
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.